مقالات

بزرگترین و بهترین آکواریوم های غول پیکر جهان در سال 2022

این مقاله لیستی از بزرگترین و بهترین آکواریوم های جهان در سال 2022 است که بر اساس تحقیقات دقیق تهیه شده است و شامل اطلاعات دقیق از بزرگترین مخزن، اندازه پانل مشاهده بازدیدکنندگان تا تعداد کوسه ها ونهنگ ها و غیره در این آکواریوم های غول پیکر است.

1. پادشاهی اقیانوس ( بزرگترین و بهترین آکواریوم جهان!)

این آکواریوم واقع در پارک عظیم “چیملونگ بین‌المللی اقیانوس ریزورت” در هنگ‌کین (چین)، بزرگترین و بهترین آکواریوم در جهان است. در آن کمتر از پنج کوسه نهنگ و همچنین تعداد زیادی از گونه های دیگر مانند پرتوهای مانتا، مرجان ها و کوسه ها وجود دارد.

این آکواریوم رکورد بزرگترین گنبد تماشای زیر آب و بزرگترین مخزن آکواریوم جهان به ثبت رسانده است. مجسمه کوسه نهنگ آبی غول پیکر شصت و سه متری بر فراز بزرگترین آکواریوم جهان قرار دارد و از بیرون نیز به منظره ای قابل توجه تبدیل می شود. جایزه بزرگ ترین مخزن جهان به این آکواریوم تعلق گرفت زیرا حجم رکورد 22.7 میلیون لیتر به طور کامل مخزن اصلی آن را شامل می شود.

2. آکواریوم جورجیا، آتلانتا (بزرگ ترین آکواریوم ایالات متحده آمریکا 🇺🇸)

مطمئنا بزرگترین و بهترین آکواریوم در ایالات متحده و تنها آکواریوم خارج از آسیا که کوسه های نهنگ را در خود جای داده است.آکواریوم جورجیا، واقع در آتلانتا (ایالات متحده آمریکا)، بزرگترین آکواریوم در بخش غربی جهان است.

در خارج از آسیا، این آکواریوم تنها موسسه ای است که کوسه های نهنگ را در خود جای داده است. علاوه بر نمونه‌های آخر، نمونه‌های قابل توجه آکواریوم شامل نهنگ‌های بلوگا، دلفین‌های پوزه بطری و پرتوهای مانتا است. این حیوانات در پنج گالری به نمایش گذاشته شده اند: غواص استوایی، ویجر اقیانوس، کوئست در آب سرد، پیشاهنگ رودخانه، و داستان های دلفین. این آکواریوم با اهدای بزرگ 250 میلیون دلاری توسط تاجر آمریکایی برنارد “برنی” مارکوس، راه اندازی در مرکز شهر آتلانتا، جورجیا، در سال 2005 افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید چسب سیلیکون

3. آکواریوم سنگاپور (بزرگ ترین آکواریوم سنگاپور 🇸🇬)

دارای بزرگترین مجموعه پرتوهای مانتا در جهان، از جمله پرتوهای غول پیکر اقیانوسی مانتا در اسارت است. آکواریوم سنگاپور بزرگترین آکواریوم جهان از نظر حجم کل آب تا سال 2014 بود که آکواریوم پادشاهی اقیانوس چیملونگ از آن پیشی گرفت.

این آکواریوم که از چهل و نه زیستگاه مختلف تشکیل شده است، مهمانان را به سفری زیر آب می برد که از آسیای جنوب شرقی آغاز می شود و از طریق خلیج عربی و اقیانوس باز ادامه می یابد. قطعه اصلی آکواریوم مخزن اقیانوس باز با بیش از 18000000 لیتر (4000000 گالن، 4800000 گال آمریکا) و 50000 حیوان است. زیستگاه دریای کوسه بیش از دویست مورد از این شکارچیان از جمله گونه های در معرض خطر انقراض مانند کوسه سر چکشی و کوسه تهاجمی نوک نقره ای را در خود جای داده است.

4. آکواریوم چورائومی، موتوبو (بزرگترین آکواریوم ژاپن 🇯🇵)

بزرگترین و بهترین آکواریوم در ژاپن در نظر گرفته می شودآکواریوم چورائومی  بخشی از پارک اکسپو اقیانوس واقع در موتوبو، در جزیره اوکیناوا است. به طور گسترده ای بهترین آکواریوم ژاپن در نظر گرفته می شود. این آکواریوم تا زمان ساخت آکواریوم جورجیا در سال 2005 بزرگترین آکواریوم جهان بود.

مخزن اصلی (Kuroshio) کوسه نهنگ (در حال حاضر 2) و پرتوهای مانتا را در کنار مجموعه بزرگی از گونه‌های ماهی دیگر در خود جای داده است.

پس از تانک کوروشیو، چند تانک و نمایشگر جالب دیگر وجود دارد، از جمله منطقه ای که به کوسه های ببر و کوسه های گاو نر اختصاص داده شده است. یکی دیگر از مناطق به ویژه چشمگیر منطقه ای است که دارای حیات دریایی در آب های بسیار عمیق اوکیناوا است که شامل نمایش ماهی های مختلف نورافشانی است.

ممکن است علاقمند باشید بخوانید: نحوه پاک کردن چسب از روی شیشه

5. آکواریوم چنگدو (بزرگترین آکواریوم چین 🇨🇳)

جدیدترین مگا آکواریوم با نمایش بزرگترین پنل مشاهده جهانOceanarium مکعب  در سال 2015 افتتاح شد و در کلان شهر چینی چنگدو در بزرگترین ساختمان مستقل جهان، مرکز جهانی قرن جدیدواقع شده است. این آخرین ورودی در لیست ده برتر ما از بهترین آکواریوم های جهان است.

به طور دقیق تر در مرکز خرید سیتی سیتی قرار دارد و بیش از 33000 موجود اقیانوسی از جمله بزرگترین چتر دریایی جهان را در خود جای داده است. مخزن اصلی میزبان دو کوسه نهنگ نسبتاً کوچک و گونه های متعدد دیگر ماهی است.

Oceanarium مکعب در حال حاضر دارای دو رکورد جهانی گینس است: یکی برای بزرگترین پنجره اکریلیک جهان و دیگری برای بزرگترین پنجره آکواریوم جهان (39.65 متر عرض و 8.3 متر ارتفاع).

این نمایشگاه نمایشگاه های آب های گرم و سرد، از اقیانوس آرام در سراسر دریاهای گرمسیری در امتداد آمازون تا قطب شمال و مخزن اصلی که بیش از ده میلیون لیتر و بیش از ده هزار موجود دریایی از سراسر جهان را در خود جای می دهد، به نمایش می گذارد.

ممکن است علاقمند باشید بخوانید:چرا چسب به داخل بطری که در آن بسته بندی شده است نمی چسبد؟

6. آکواریوم اوزاکا (بزرگترین آکواریوم ژاپن 🇯🇵)

یک شاهکار معماری که یک کوسه نهنگ را در خود جای داده است آکواریوم اوزاکا کاییوکان که توسط معمار مشهور آمریکایی پیتر چرمایف طراحی شده است، از بیرون بسیار شیک به نظر می رسد.

این کوسه میزبان یک کوسه نهنگ و طیف گسترده ای از گونه های دیگر از جمله سمورها، شیرهای دریایی، پنگوئن ها، دلفین ها، پرتوها و چتر دریایی است. این آکواریوم که در سال 1990 تکمیل شد، یکی از قدیمی ترین آکواریوم های موجود در لیست ما است. برای این زمان معمولی، اندازه پانل مشاهده تقریباً به اندازه آکواریوم های اخیر بزرگ نیست.

بازدیدکنندگان وارد طبقه هشتم می‌شوند و در اطراف یک مخزن مرکزی بزرگ به سمت پایین حرکت می‌کنند. چندین تانک در چندین طبقه قرار دارند که امکان مشاهده حیوانات را از دیدگاه های مختلف فراهم می کند.

آکواریوم اوزاکا کاییوکان را می‌توان با پنج دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه اوزاکاکو در خط چوو متروی شهری اوزاکا و در کنار چرخ و فلک Tempozan قرار داد.

بیشتر بخوانید: نحوه پاک کردن چسب از روی شیشه

 7. موزه ملی زیست شناسی و آکواریوم کنتینگ، کنتینگ (بزرگترین آکواریوم تایوان 🇹🇼)

موزه ملی زیست شناسی دریایی و آک

غرفه پادشاهی مرجانی دارای مسیری به طول 81 متر (266 فوت) در زیر آب است که یکی از بزرگترین تونل های زیر آب در آسیا است. مخزن اصلی اقیانوس در نمایشگاه Waters of Taiwan دارای 5.7 میلیون لیتر آب دریا، دارای یک پنجره مشاهده اکریلیک 16.5 × 4.85 متر و یک کوسه نهنگ است

واریوم در داخل یک پارک آبی بزرگ در فضای باز در ساحل جنوبی تایوان در نزدیکی کنتینگ (چچنگ، شهرستان پینگ تونگ) واقع شده است.

8. آکواریوم دبی (بزرگترین آکواریوم امارات متحده عربی 🇦🇪)

یک تابلوی تماشایی غول پیکر در یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان

آکواریوم دبی (حوض دبی للأسماک – أکواریوم) در داخل مرکز خرید دبی (دبی مول)، بزرگترین مرکز خرید جهان بر اساس مساحت کل و ششمین مرکز خرید بزرگ از نظر مساحت ناخالص اجاره ای واقع شده است.

پانل تماشای غول پیکر خود مطمئناً بهترین جاذبه است. شامل بیش از 300 کوسه و پرتو، از جمله بزرگترین مجموعه کوسه های ببر شنی در جهان است، اما سایر اهالی محبوب شامل هامورهای به اندازه سومو و ماهی های دریایی عظیم هستند.

9. آکواریوم سیاره آبی ججو (بزرگترین آکواریوم کره جنوبی 🇰🇷)

بهترین آکواریوم کره قبلاً کوسه نهنگ داشت اما هنوز هم بدون آنها جزو 10 آکواریوم برتر است. سیاره آبی هانوا ججو در جزیره ججو، 90 کیلومتری نوک جنوبی شبه جزیره کره واقع شده است.

اگرچه لوگوی آنها همچنان حاوی یک کوسه نهنگ است، اما آکواریوم دیگر آن گونه ها را نشان نمی دهد زیرا در سال 2012 یکی از دو کوسه نهنگ تنها 40 روز پس از آوردن به آکواریوم مرد. کوسه نهنگ زنده‌مانده پس از مشورت با مقامات، سازمان‌ها و زیست‌شناسان دریایی استان خودگردان ویژه ججو رها شد.

10.آکواریوم والنسیا (بزرگترین آکواریوم اسپانیا 🇪🇸)

بهترین و آینده نگرانه ترین مجموعه دریایی اروپا در سطحی به مساحت 110000 متر مربعOceanogràfic در والنسیا، اسپانیا، در داخل مجتمع فرهنگی آینده نگر به نام شهر هنر و علوم واقع شده است.

این بنا که توسط معمار معروف اسپانیایی فلیکس کاندلا طراحی شده است، از 9 برج زیبا در زیر آب تشکیل شده است که نمونه هایی از مهم ترین اکوسیستم ها را در خود جای داده است. با توجه به معماری آوانگارد آن، نه تنها زندگی دریایی بلکه خود ساختمان های خیالی را نیز تحسین خواهید کرد.

در طول مسیر خود از طریق تاسیسات مختلف، بازدیدکنندگان می توانند از نزدیک با رفتار و نحوه زندگی بیش از پانصد گونه متمایز مانند دلفین، بلوگا، شیر دریایی، شیر دریایی، فوک، پنگوئن، لاک پشت، پرتو، اره، چتر دریایی آشنا شوند. و به خصوص آفتاب ماهی های اقیانوسی کمیاببا هفت میلیون لیتر آب، مخزن موجود در محیط «اقیانوس‌ها» به مراتب بزرگ‌ترین مخزن اقیانوس‌شناسی است. از طریق یک تونل 35 متری زیر آب، می توان گونه هایی مانند کوسه شنی، کوسه گاوی و گونه های مختلفی از پرتوها را مشاهده کرد. در داخل محیطی به نام «دریاهای معتدل و گرمسیری»، از شما دعوت می شود تا از طریق آکواریوم با مجموع 700000 لیتر آب، از مناطق معتدل اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس به آب های گرم هند و کارائیب عبور کنید. توسط یک تونل زیر آبی 70 متری

سخن پایانی

اولین سوالی که ممکن است برای بعضی از ما پیش بیایید این است که برای آب بندی و چسباندن شیشه های این آکواریوم های غول پیکر از چه نوع چسب هایی استفاده شده است. و یا اگر از چسب سیلیکون مخصوص ماهی استفاده شده است در چه حجمی و در چه میزانی مورد استفاده قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *