مقالات

بهترین چسب برای چسباندن آینه

همانطور که می دانید آینه جلوه دکوراسیون را چند برابر می کند، با این شرط که بدانیم بهترین چسب برای چسباندن آینه چه چسبی است که دارای کیفیت لازم برای چسباندن آینه با هر اندازه و روی هر سطحی باشد در ادامه با ما همراه باشید تا با بررسی انواع چسب مناسب جهت چسباندن آینه آشنا شوید.

بهترین چسب برای چسباندن آینه به چوب

برای انتخاب چسب مناسب برای چسباندن آینه به چوب باید به دو ویژگی مهم توجه داشته باشید.

ویژگی اول استحکام زیاد است. آینه‌های دکوراسیون باید برای مدت زیادی در جای خود ثابت باقی بمانند و حتی زمانی که تحت فشار قرار می‌گیرند هم از سطح جدا نشوند.

ویژگی دوم این است که نباید به جیوه آینه، سطح شفاف و سطح چوب آسیب برسانند.

بهترین چسب برای چسباندن آینه به چوب چسب مخصوص آینه است که جنس آن سیلیکونی می باشد که مخصوص برای چسباندن آینه به سطوح مختلف طراحی شده. چسب سیلیکون مخصوص آینه خاصیت اسیدی ندارد و به جیوه واکنش نشان نمی‌دهد دوام زیادی دارد و جهت چسباندن آینه به سقف هم به کار می‌رود.

انواع چسب برای چسباندن آینه به چوب و دیوار

چسب مخصوص آینه تنها چسب برای چسباندن آینه به چوب نیست و محصولات دیگری هم برای این کار وجود دارند. در ادامه به سایر چسب‌هایی که برای این کار مناسب هستند، اشاره می‌کنیم

1- چسب‌ ماستیک یکی از انواع چسب‌هایی هستند که در چسباندن تزئینات ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای چسباندن آینه به دیوار و سطح چوب هم به کار می روند.

2-چسب حرارتی: اگر با آینه‌های تزئینی کوچک کار می کنید می‌توانید از چسب حرارتی برای چسباندن آینه استفاده نمایید.

3-چسب چوب : هم برای چسباندن قطعات کوچک آینه روی قاب های چوبی کاربرد دارد، اما اگر آینه‌ بزرگ باشد، باید از چسب ماستیک یا اپوکسی استفاده کنید.

4-چسب قطره‌ای: این نوع چسب برای چسباندن قطعات کوچک آینه قابل استفاده است مقدار کمی از آن می‌تواند قطعات آینه را بچسباند.

بیشتر بخوانید: بهترین چسب برای شیشه ماشین

چسب سیلیکون سوما فیکس مخصوص آینه

چسب مخصوص چسباندن آینه

انتخاب بهترین چسب برای چسباندن آینه دکوراتیو بر روی سطوح مختلف به شرایط مختلفی بستگی دارد. چسب‌های سیلیکونی از مقاومت خوبی در برابر تغییرات دما برخوردارند، اما ممکن است که بین سطح مورد نظر و آینه فاصله ایجاد کنند و ممکن است ظاهر کار را تحت تأثیر قرار بگیرد. بنابراین اگر درز یا فضای مشخصی برای چسبکاری وجود ندارد، بهتر است از چسب‌هایی مثل چسب قطره‌ای استفاده کنید که حجم زیادی ندارند و با فشردن آینه به سطح، صاف و یکدست می‌شوند.

بهترین چسب برای چسباندن آینه به ام دی اف

برای سطوح حساسی مانند MDF، بهتر است از چسب مخصوص آینه یا چسب چوب استفاده کنید چرا که ترکیبات شیمیایی سایر چسب‌ها ممکن است با روکش چوب واکنش بدهد و آن را از بین ببرد. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که چسب‌ چوب و چسب حرارتی، برای چسباندن آینه‌های بزرگ مناسب نیستند. و به اندازه کافی مقاومت ندارند و احتمال سقوط آینه‌های بزرگی که با آن‌ها چسبانده شده هم وجود دارد. استفاده از این چسب‌ها برای آینه‌های کوچک و متوسط نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: چسب سیلیکون آینه لازیو Lazio

سخن آخر

برای چسباندن آینه روی سطوح مختلف الویت اول بهتر است چسب مخصوص آینه باشد چرا که ساختار آن به گونه‌ای است که آینه با استحکام زیاد در محل فیکس نگه داشته می شود و جدا هم نمی شود. همچنین به جیوه پشت آینه هم آسیبی نمی زند.

شرکت تکنو پخش فروش انواع چسب، خصوصا چسب های مخصوص آینه را با بهترین قیمت عرضه می‌کند است. جهت سفارش به بخش فروشگاه تکنو پخش مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *