مقالات

بهترین چسب کاشی ضد آب

بهترین کاشی ضد آب

هنگامی که سخن از چسب کاشی می شود ضد آب بودن جز لاینفک یک چسب کاشی باید باشد چرا که کاشی را در محیط های مرطوب و در مجاورت آب نصب می کنند بنابراین ضد آب بودن جز خصوصیات و ویژگی های انکار ناپذیر یک چسب کاشی است در ادامه این نوشتار با گروه بازرگانی تکنو پخش همراه باشید تا با یک نمونه از برندهای چسب های کاشی ضد آب آشنا شویم.

چسب کاشی ضد آب هنکل

یکی از بهترین شرکت هایی که در خصوص تولید چسب کاشی فعالیت می کند شرکت هنکل است این شرکت از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده آلمانی است که علاوه بر چسب کاشی در تولید سایر محصولات شیمیایی و صنعتی نیر فعالیت می کند.

چسب های کاشی هنکل چون در برابر رطوبت و آب بسیار مقاوم است بنابراین هم برای فضاهای داخلی و هم برای فضاهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد به دلیل کیفیت بالای چسب کاشی هنکل از آن برای نصب انواع کاشی و سرامیک دیوار و کف، سنگهای طبیعی و مصنوعی و مرمر و آب بندی آبنماها به کار می رود.

 چسب های کاشی هنکل نیز از طریق نمایندگان این شرکت در ایران توزیع می شود و در دست پخش کنندگان محدود آن قرار می گیرد یکی از پخش کنندگان اصلی چسب کاشی هنکل شرکت تکنو پخش است که تمامی چسب های این برند را در فروشگاه اینترنتی خود موجود دارد و به صورت جزئی و عمد به فروش می رساند.

انواع چسب کاشی هنکل

چسب کاشی هنکل در دو نوع خمیری و پودری و پرسلانی عرضه می شود که هر کدام با یک کد مخصوص شناخته می شوند که در ادامه به معرفی هر کدام از آنها می پردازیم:

انواع چسب کاشی هنکل ضد آب در سه نوع ، پودری، خمیری، پودر بندکشی و چسب عایق بندکشی عرضه می شود.

چسب پودری پرسلان با کد کد CM 117 جهت نصب انواع کاشی و سرامیک پرسلان در دو رنگ طوسی و سفید

چسب پودری با کد CM 9 جهت نصب انواع کاشی و سرامیک جاذب

چسب خمیری آماده مصرف با کد  CM 125 جهت نصب کاشی و سرامیک طبیعی

پودر بندکشی با کد CE 33 بر پایه مخلوطی از سیمان با پرکننده های معدنی و پلیمر اصلاح شده

ملات آب بند با کد CR 166 دوجزئی پایه سیمان، برای آب بندی حوضچه های بتنی و مخازن آب آشامیدنی

چسب کاشی خمیری بهتر است یا پودری

در ساخت و تولید چسب کاشی پودری از سیمان و یک سری افزودنی های خاص استفاده شده است. بنابراین برای بازسازی ها گزینه بسیار مناسبی هستند. با اضافه شدن آب به ترکیب پودرچسب، ترکیبات شیمیایی چسب فعال شده و شمارش معکوس برای منقضی شدن آن شروع می شود. استفاده از چسب های کاشی پودری پایه سیمانی کار خیلی پیچیده ای نیست و فقط کافی است آن را با مقدار مشخصی آب و یا رزین طبق دستور العمل مخلوط نمایید.

-تا زمانی که آب به آن اضافه نشود معمولا تاریخ مصرف دو ساله دارند.

– پس از خشک شدن در مقابل نفوذ آب مقاوم هستند.

– در برابر لغزش مقاوم می باشند.

-مقدار مصرف برای هر متر مربع حدود 4 کیلو گرم چسب کاشی پودر لازم است.

-ماندگاری و دوام بالایی دارد.

-خاصیت آنتی باکتریال دارد.

-قدرت چسبندگی و خاصیت ارتجاعی بالایی دارد.

-در برابر زلزله های خفیف، نشست و افت بنا مقاوم هستند.

-در برابر سرما و گرما بسیار مقاوم است -قابل اجرا بر روی سطوح عمودی و افقی، هم بر روی دیوار و هم بر روی کف استفاده می شوند.

انواع چسب کاشی

چسب کاشی دارای دو نوع خمیری و پودری است که هر کدام خاصیت خاص و منحصر به فرد خود را دارند و در موارد مختلف استفاده می‎‌شوند.

عوامل زیادی می‌‎تواند بر عملکرد چسب کاشی تاثیرگذار باشد. از جمله مکان نصب کاشی به این منظور که کاشی مورد نظر در کف نصب شود یا دیوار و همچنین سطحی که کاشی بر روی آن چسبانده می‎شود.

چسب کاشی انواع و اقسام مختلفی دارد که بنا به کاربرد آن، مورد استفاده قرار می‎گیرد؛ اما بطور کلی چسب کاشی در دو دسته خمیری و پودری طبقه بندی می‎شود.

مزایای استفاده از چسب کاشی

از مزایای چسب کاشی می‎توان قدرت چسبندگی بالا، سازگاری با زیر‎ساخت‎های متفاوت، ماندگاری و دوام زیاد، قابلیت استفاده در مناطق گرمسیری و سردسیری، وزن کم در هنگام نصب و مقاوم در برابر لرزش را نام‌‎برد. همچنین نفوذ ناپذیری چسب‎های کاشی، ارزان و مقرون به صرفه بودن و اجرای سریع و آسان آن‎ها، سبب تقاضای بالا از سوی کاربران شده است.

چسب کاشی پودری

چسب پودری با استفاده از سیمان پرتلند و به شکل پودر تهیه می‌‎شود؛ برای استفاده از آن لازم است از نوعی ماده مخلوط کننده همچون آب یا مایع لاتکس استفاده شود. یکی از بهترین چسب‌های کاشی پودری، چسب کاشی پودری پرسلانی هنکل CM 17 سفید می‌باشد.

این نوع چسب کاشی مخلوطی از مواد سیمانی به همراه افزودنی‎های پلیمری، تقویت کننده چسبندگی و پراکنده‌‎های معدنی است. وجود پلیمر در ساختار آن باعث شده‌است که این چسب بعد از خشک شدن در مقابل آب و رطوبت مقاوم و چسبندگی فوق العاده‌‎ای داشته باشد.

سطحی که برای چسب کاشی پودری استفاده می‌‎شود باید کاملا خشک و تمیز باشد، هر گونه ذرات گرد و غبار و چربی روی سطح، می‎‌تواند از میزان چسبندگی چسب بکاهد. توصیه می‎شود از به کاربردن این نوع چسب بر روی سطوح گچی خودداری شود. چسب کاشی پودری به دو دسته تک جزئی و دو جزئی تقسیم بندی می‎‌‌‌شوند؛ دلیل اصلی آن در نوع مصرف محصول است.

چسب کاشی پودری تک جزئی، یک درجه قدرت چسبندگی و کیفیت پایین‌‎تری نسبت به نمونه دو جزئی دارد؛ البته به این معنا نیست که محصول بی‎‌کیفیت به حساب بیاید. چسب پودری تک جزئی را تنها می‎توان در کف استفاده کرد و قیمت خرید آن برای مصرف کنندگان مناسب است.

چسب کاشی پودری دو جزئی، نسخه قوی‎تر شده و با کیفیت‎‌تری است؛ با این محصول می‎توان تمام کاشی‎ و سرامیک‎ها را با ابعاد و سایز‎های متفاوت و در هر مکان نصب کرد. قیمت این مدل، به مراتب بالاتر از نسخه تک جزئی است و این به علت کیفیت، جذب و توانایی چسباندن و نگهداری بالاتر این مدل نسبت به چسب تک جزئی است‎.

مزایای چسب کاشی پودری
  • سرعت عملکرد بالا
  • قابل استفاده بر روی بتن
  • انعطاف پذیری قابل قبول البته با در نظر گرفتن چسب‎های بتن
  • مقاومت و دوام بالاتر در شرایط مختلف با در نظر گرفتن مخلوط شدن با چسب‎های بتن
  • قابل استفاده برای قطعاتی که قابلیت جذب پایینی دارند.
  • قابل کاربرد برای اتصال شیشه‎ها
  • قابل کاربرد برای چسباندن کاشی بر روی موزاییک
  • برای نصب کاشی جدید روی کاشی قدیمی

چسب کاشی خمیری

این نوع چسب بر پایه رزین‎‌های اکریلیکی، مواد غلظت دهنده و مواد معدنی تولید و عرضه می‌‎شود. چسب کاشی خمیری برای دیوار‎های خشک مناسب است و استفاده از آن در محیط‌‎های مرطوب و رو باز توصیه نمی‎شود. شما می‌توانید چسب کاشی خمیری 125 هنکل CM را از تکنوپخش تهیه نمایید.

برای استفاده از آن ابتدا باید ناهمواری‎های سطح مورد نظر را با استفاده از مواد مختلفی مانند چسب پرایمر یا چسب بتن از بین برد و روی سطحی صاف، کاشی‌‎ها را نصب کرد.

مزایای چسب کاشی خمیری
  • چسبندگی فوق العاده
  • اجرای سریع و آسان با کاردک (کاردک از نوع دندانه دار)
  • وزن بسیار پایین
  • چسبندگی قابل قبول در مقابل آب
  • بدون بو و منعطف پذیری مناسب
  • برای چسباندن انواع مختلف کاشی و سرامیک روی سطوح سنگی و گچی
  • بیشترین کاربرد این نوع چسب‎، برای چسباندن کاشی در آشپزخانه می‎باشد.
  • مقاومت خوب در برابر مواد نفتی، اسید و آب
  • مقدار مصرف کمتر برای یک متر مربع کاشی

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری

1-در صورتی که بخواهید یک متر مربع از سطح مورد نظر خود را با استفاده از چسب خمیری کاشی نصب کنید، به تقریبا 5 الی 7 کیلوگرم چسب نیاز خواهید داشت. اما اگر بخواهید همین مساحت را با استفاده از چسب پودری کاشی کاری کنید، لازم 3 الی 5 کیلوگرم پودر را با آب مخلوط نمایید.

2-در رابطه با قیمت این دو چسب، با توجه به ویژگی و میزان مصرف، چسب کاشی پودری نسبت به چسب کاشی خمیری قیمت پایین تری دارد و برای مشتری مقرون به صرفه تر خواهد بود.

3- مهلت استفاده از چسب کاشی کم است، چرا که ترکیبات شیمیایی این چسب با اکسیژن واکنش داده و فعال می گردند. همچنین این چسب ها نمی توانند برای مدت طولانی انبار شوند، چرا که بعد از مدتی خاصیت چسبندگی خود را از دست می دهند و بهتر است از نوع وارداتی آن استفاده نشود و حتما ساخت ایران باشد. بنابراین ماندگاری چسب کاشی پودر بیشتر از چسب کاشی خمیری است.

4-در بخش هایی از خانه که رطوبت و حرارت زیاد است، چسب کاشی پودری مورد استفاده قرار می گیرد.برای نصب کاشی جدید روی کاشی قدیمی می توان از چسب کاشی پودری استفاده نمود. اما از چسب کاشی خمیری برای چسباندن انواع مختلف کاشی و سرامیک روی سطوح سنگی و گچی چسباندن کاشی در آشپزخانه استفاده می شود.

5-چسب کاشی خمیری و پودری از نظر ترکیب و مواد سازنده تا حد زیادی مشابه و یکسان هستند؛ اما میزان چسبندگی، شکل و نحوه استفاده از این دو چسب متفاوت است.

6-برای استفاده از چسب کاشی پودری لازم است آن ابتدا با آب مخلوط شود، اما چسب خمیری آماده مصرف می‎باشد.

7-چسب کاشی خمیری بر خلاف چسب پودری برای خشک شدن به مدت زمان بسیار کمی نیاز دارد؛ چسب‎های خمیری به 72 ساعت زمان نیاز دارند تا به خوبی خشک شوند.

8-چسب کاشی خمیری استحکام و مقاومت کمتری در مقابل رطوبت دارد، به همین دلیل برای نصب سرامیک در مکان هایی مانند حمام که با رطوبت و آب فراوان در تماس اند، مناسب نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *