مقالات

چگونه از چسب آکواریوم استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید چسب‌های آکواریوم برای درزگیری و آب بندی سطوح طراحی شده‌اند. هر چند نام اصلی این چسب ها چسب های سیلیکون هستند اما به دلیل اینکه اولین بار برای ساخت آکواریوم استفاده شدند بنابراین به چسب آکواریوم معروف هستند.

نحوه استفاده از چسب آکواریوم بسیار آسان است و از آنجایی که بعضی از چسب های آکواریوم ممکن است بدون تفنگ یا نازل تولید شده باشند، بنابراین باید نحوه صحیح استفاده از چسب آکواریوم بدون تفنگ را بلد باشیم در ادامه با تکنو پخش همراه باشید تا ضمن آشنایی با انواع کاربردهای چسب آکواریوم، با نحوه استفاده از آن نیز آشنا شوید.

چسب آکواریوم یا چسب سیلیکون چیست؟

چسب آکواریوم یا همان چسب سیلیکون به یک چسب قدرتمند و مقاوم به رطوبت و حرارت و یک درزگیر گفته می شود که در اغلب شرایط آب و هوایی سازگاری دارد و دارای کاربردهای متفاوتی می باشد که در ادامه به آن می پردازیم:

1-تعمیر، بازسازی و ساخت خانه از جمله مواردی است که از چسب آکواریوم استفاده می شود. به عنوان مثال آب بندی سینک ظرفشویی، درزگیری کاشی و سرامیک‌های سرویس بهداشتی و حمام، درزگیری شیشه‌ها، عایق بندی پنجره‌های دوجداره خانه برای جلوگیری از هدر رفتن گرما، چسباندن آینه یا شیشه روی سطوح MDF و…

2-به کارگیری در صنایع مختلف، مانند آب بندی نمای کرتین وال، آب بندی اسپایدر و چسباندن فلاشینگ، صنایع دکوراسیون داخلی (دکوراسیون آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام)، صنایع ساختمانی جهت ساخت سالن‌های استخر، سونا و جکوزی استفاده می‌شود.

3- جهت عایق کاری قطعات الکترونیکی و مدارهایی که نباید در معرض هوا یا رطوبت باشند، چسباندن شیشه خودرو، چسباندن شیشه‌های دوجداره، مانع سازی بین سطوحی که نباید با هم اصطکاک پیدا کنند مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب آکواریوم، جهت استفاده بهتر مصرف‌کننده‌ها در بسته بندی و رنگ های متفاوتی تولید می شوند. به این دلیل که چسب آکواریوم رنگ پذیر نیست بنایراین در رنگ های مختلفی تولید می شود که هر رنگ، نشان دهنده نوع کاربرد آنها می باشد. در ادامه شما را با انواع چسب آکواریوم آشنا می کنیم:

چسب آکواریوم قرمز: رنگ قرمز چسب آکواریوم یعنی خاصیت نسوزی دارد و برای مواردی که لازم است از چسب سیلیکون حرارتی استفاده کنیم، به کار می‌رود.

چسب آکواریوم سفید: از این رنگ نیز جهت درزگیری روشویی، سرویس بهداشتی، کاشی، وان حمام، توالت‌فرنگی و آب‌بندی پنجره‌ها استفاده می‌شود.

چسب آکواریوم مشکی: از این نوع چسب برای چسباندن شیشه ماشین‌ها و درزگیری‌های ظریف خودروها استفاده می‌شود.

چسب آکواریوم شفاف: این رنگ چسب آکواریوم هم معروف‌ترین نوع چسب آکواریوم است که برای چسباندن شیشه و درزگیری و آب بندی سینک ظرفشویی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: چسب سیلیکون و آکواریوم واکر WACKER مدل GP

چطور از چسب آکواریوم استفاده کنیم؟

چسب‌های سیلیکون آکواریوم، در دو مدل استوانه‌ای و تیوپی تولید و عرضه می شوند. در مدل استوانه‌ای نمی توان بدون استفاده از پمپ یا تفنگ چسب از آن استفاده کرد چرا که محفظه‌ی چسب طوری طراحی شده است، که فقط با فشار دستگاه تفنگی، چسب از آن خارج می‌شود.البته با وسیله فشار دادن با یک شئی خارجی می توان از این چسب استفاده کرد.

در بسته‌بندی مدل تیوپی، نیاز به استفاده از هیچ ابزاری نیست کاملاً شبیه چسب‌های قطره‌ای یا تیوپ خمیردندان است و چسب با فشار دست خارج می‌شود اما باید دقت کنیم چه مقدار چسب از تیوپ خارج می‌شود، باید مراقب بود تا حجم زیادی از آن خارج نشود. و بهتر است از یک کاردک کوچک، برای صاف و یکنواخت کردن سطح چسبی که روی درز و شکاف‌ها ریخته‌ایم، استفاده کنیم. در مجموع استفاده از چسب آکواریوم بدون تفنگ، خیلی راحت است.

بیشتر بخوانید: علت سیاه شدن چسب آکواریوم

برای انتخاب چسب آکواریوم چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

1-چسب آکواریوم باید مناسب برای آبزیان باشد

انتخاب چسب آکواریوم نامناسب می تواند به ماهی شما آسیب برساند و انتخاب اشتباه در اینجا می تواند مجموعه آکواریومی را که مدت زمانی برای ساخت آن صرف کرده اید را از بین ببرد. به این ترتیب، اولین تصمیمی که باید هنگام انتخاب سیلیکون آکواریوم بگیرید این است که آیا برای مخزن شما مناسب است یا خیر.

2-رنگ چسب آکواریوم

چسب آکواریوم را نمی توان رنگ کرد، بنابراین رنگی را می خواهید که با زیبایی آکواریوم شما مطابقت داشته باشد. شایان ذکر است بدانید که چسب سیلیکون با رنگ شفاف، به مرور زمان تغییر رنگ می دهد و سایه ای از  رنگ زرد را به خود می گیرد. البته این یک امر طبیعی است و به علت تماس مداوم با آب است. البته، در مورد آب که نمی توان از آن چشم پوشی کرد اما با انتخاب رنگ مشکی می‌تواند به این امر که نگران از تغییر رنگش باشید را پایان بدهد. اما هنگام خرید چسب سیلکون مشکی، مراقب چسب آکواریوم رنگ مشکی با کیفیت پایین تر باشید، چرا که بیشتر مستعد پوسته پوسته شدن هستند.

بیشتر بخوانید: حلال چسب آکواریوم چیست و با چه چیزی پاک می شود؟

3-چسبندگی بالایی داشته باشد

استحکام کششی سیلیکون به میزان فشاری که می تواند بدون افت فشار تحمل کند اشاره دارد. مخازن بزرگتر به استحکام کششی بیشتری نیاز دارند و برخی از محصولات فقط در مخازن با ظرفیت گالن معین یا در ابعاد خاص استفاده می کنند. در مواردی که این مورد است، در بررسی های ما ذکر شده است. برخی از سیلیکون ها برای کارهای کوچک و سریع مناسب تر هستند، در حالی که برخی دیگر برای اتصال پانل های شیشه ای یا مهر و موم کردن نشتی های بزرگ فرموله شده اند.در نهایت، میزان چسبندگی مورد نیاز شما بستگی به استفاده مورد نظر شما دارد.

بیشتر بخوانید: آیا چسب آکواریوم سمی است؟

4-سهولت کاربرد

برخی از محصولات در لوله‌های کارتریج‌دار فروخته می‌شوند که برای آن به تفنگ درزبندی خود نیاز دارید، اما برای کاربردهای دقیق‌تر، لوله‌های فشرده کوچک‌تر نیز موجود است. همچنین هر کدام دارای ویسکوزیته و بافت کمی متفاوت هستند.به این ترتیب، برخی از سیلیکون‌های آکواریوم برای مبتدیان مناسب هستند و برای مشاغل کوچک مناسب هستند. برخی دیگر نیاز به ظرافت بیشتری در کاربرد دارند.

4-زمان درمان و خشک شدن

بر خلاف دیگر چسبها مانند چسب 123، چسب آکواریوم به زمان نیاز دارد تا به درستی خشک شود که البته به محصول و مقدار مصرف ممکن است از ساعت ها تا هفته ها طول بکشد. انتشار مواد شیمیایی در طول فرآیند تولید اتفاق می‌افتد و اگر قبل از خشک شدن در مجاورت آب قرار بگیرند به این معنی است که این مواد شیمیایی در داخل آب می‌شوند و به آبزیان شما آسیب می‌رسانند.

با این، پس از خشک شدن، چسب آکواریوم به خوبی به سطوحی مانند شیشه می‌چسبد، و در برابر غوطه‌ور شدن در آب، دمای شدید و نور UV کاملاً مقاوم می‌ماند. به طور کلی، هر چه مدت زمان خشک شدنش بیشتر باشد، پیوند قوی‌تری ایجاد می شود.

نحوه استفاده از تفنگ چسب سیلیکون و چسب آکواریوم

چسب سیلیکون یا چسب آکواریوم یکی از چسب‌های بسیار کاربردی در مصرف خانگی و صنعتی است. چسب‌های سیلیکونی به حرارت و آب و رطوبت مقاوم هستند و برای درزگیری خیلی از مکان‌ها مانند در و پنجره یا مکان‌هایی که رطوبت زیادی در آنجا هست مثل، استخر یا سرویس‌های بهداشتی و… مناسب است. برای استفاده از چسب‌های آکواریوم یا چسب سیلیکونی، به یک دستگاه نیاز داریم که به آن تفنگ چسب سیلیکون می‌گویند. برای اطلاعات درباره‌ی راهنمای خرید تفنگ چسب سیلیکون با ما همراه این مقاله باشید.

تفنگ چسب سیلیکون چیست؟

تفنگ چسب سیلیکون یک وسیله‌ای است که بسیار کاربرد دارد و جهت استفاده از چسب سیلیکونی یا چسب آکواریوم باید با کمک این تفنگ درزگیری کرد. چسب‌های سیلیکونی به صورتی طراحی می‌شوند که برای استفاده از آن‌ها به یک پمپ یا همان تفنگ نیاز است. راهنمای خرید تفنگ چسب سیلیکون به شما برای استفاده از این پمپ کمک می‌کند.

تفنگ چسب‌های آکواریوم طراحی ویژه‌ای دارند که سبب می‌شود هنگام استفاده از آن از یک تفنگ برای استفاده آسان‌تر و به‌اندازه بهره برد. افزون بر این مورد که تفنگ چسب سیلیکون موجب شده تا به‌آسانی بتوان از چسب‌های سیلیکون استفاده نمود و کاربرد آن راحت‌تر باشد، اینکه چسب به شکل معینی از سر تفنگ بیرون می‌آید هم بسیار ویژگی خوبی است و در میزان استفاده از چسب صرفه‌جویی می‌کند و هم میزان ثابتی از چسب را روی سطح استفاده می‌کنید. به‌طورکلی برای استفاده از چسب‌های سیلیکون یا آکواریوم به خود چسب سیلیکون، تفنگ چسب و یک کاردک نیاز دارید.

ابتدا با پوشاندن 5 میلی‌متر هر دو طرف اتصال می توانید کمی آماده‌سازی کنید این کار باعث می‌شود که پس از آن به تمیزترین سطح ممکن برسید.

چسب هایی که لازم نیست نگران پوشاندن آن باشید، فقط مطمئن شوید که سطوح معمولاً تمیز و خشک هستند.

چه کارهایی را پیش از استفاده از تفنگ سیلیکون باید انجام داد

ابتدا باید سطح موردنظر را کامل پاک کنید و از رطوبت و چربی و غبار و روغن و… سطح موردنظر پاک شود.

محلی را که برای چسب زدن موردنظر شماست، انتخاب نمایید.

پس‌ازآن چسب آکواریوم را داخل تفنگ بگذارید و عملیات را شروع کنید.

پس‌ازاینکه فرایند چسب زدن به کمک تفنگ چسب سیلیکون تمام شد، اگر چسبی روی سطح مانده پاک کنید.

روش استفاده تفنگ چسب سیلیکون

چسب آکواریوم را اگر صحیح نچسبانید ممکن است زمان آب‌بندی عملکرد خوبی نداشته باشد. برای اینکه این چسب را درست بزنید و آب‌بندی کنید، راهنمای خرید تفنگ چسب سیلیکون را بخوانید. برای کارکردن با تفنگ چسب سیلیکون برخلاف تصور برخی افراد، به دانش و روش خاصی نیاز ندارد و کاربرد آن راحت است و افرادی هم که بار اول است این تفنگ را به دست می‌گیرند، خیلی راحت می‌توانند کارکردن با آن را یاد گرفته و استفاده نمایند. برای استفاده از چسب و تفنگ چسب سیلیکون باید چسب را داخل تفنگ بگذارید. اگر چسبی روی سطح باقی ماند باید آن را با کاردک از روی سطح پاک کنید. یک دستگیره روی تفنگ تعبیه‌شده است که آن را فشار دهید تا چسب از درون لوله تفنگ ریخته شد. تفنگ چسب سیلیکون را در زاویه‌ای ۴۵ درجه قرار دهد و روی قسمت بالایی سطح موردنظر قرار دهید تا به سطح برسد و سعی کنید که به اطراف درزها نریزد. پس‌ازاینکه یک هفته گذشت چسب خشک می‌شود. با توجه به مواردی که گفتیم، خرید چسب سیلیکون بدون اینکه تفنگ آن را داشته باشید کاربردی ندارد. تفنگ این چسب‌ها اغلب در مراکز فروش چسب از جمله سایت تکنوپخش موجود است. چسب سیلیکون را باقیمت مناسب و کیفیت خوب می‌توانید تهیه کنید. انواع متنوعی از این پمپ‌ها در بازار وجود دارد که با توجه به نوع چسب و کارایی آن اقدام به خرید نمایید.

مرحله 1: قسمت های تفنگ سیلیکون
هر تفنگ درزبندی معمولا دارای یک لوله یا گهواره ای است که کارتریج را نگه می دارد، یک میله پیستون، یک ماشه بزرگ برای اکسترود کردن محصول و یک ماشه کوچک برای آزاد کردن میله پیستون برای خارج کردن کارتریج.
مرحله 2: کارتریج را آماده کنید
برای آماده کردن کارتریج، نوک کارتریج را برش دهید، قیچی ها برای این کار بسیار خوب عمل می کنند و از چاقو ایمن تر هستند. همچنین می خواهید نازل را به اندازه عرض اتصال یا اندازه مهره دلخواه برش دهید، این کار باید در زاویه 45 درجه انجام شود. پس از قرار دادن کارتریج در اسلحه، باید مطمئن شوید که میله پیستون تا انتها کشیده شده است.

مرحله 3: محصول را اعمال کنید
اگر این اولین باری است که از تفنگ درزبندی استفاده می‌کنید، کمی تمرین کنید و محصول را روی مقوا قرار دهید تا از نحوه بیرون آمدن آن احساس کنید.

هنگامی که آماده شدید، می توانید محصول را روی مفصل اعمال کنید. این کار را با شلیک در جهت جلو انجام دهید و مطمئن شوید که محصول در حین حرکت به داخل هل داده می شود. متوجه خواهید شد که وقتی باید ماشه را رها کنید تا دوباره بکشید، ممکن است کمی لکه ظاهر شود، این می تواند پس از استفاده از درزگیر صاف شود، چسب ها فقط صاف می شوند.
مرحله 4: مفصل خود را به پایان برسانید
اکنون شما آماده هستید که مفصل خود را به پایان برسانید، آب صابون اغلب برای این کار خوب عمل می کند، اما سازنده محصول بهترین راه را برای تکمیل درزگیرها یا پرکننده ها توصیه می کند. چسب ها را می توان به هم نزدیک کرد و تا زمانی که خشک شوند در جای خود محکم کرد.

با باقی مانده چسب سیلیکون چه کنیم؟
در مورد کارتریج خود که اکنون باز است، می توانید به سادگی با گذاشتن نازل روی کارتریج پر از محصول به نگهداری آن برای مدت طولانی تری کمک کنید. هنگامی که نیاز به استفاده مجدد داشتید، نازل را با استفاده از یک پیچ یا میخ پاک کنید. به طور معمول محصولات زمانی که به این شکل در یک مکان خشک و خنک نگهداری شوند، 3 تا 6 ماه دوام خواهند داشت.

آیا چسب درزگیر پنجره upvc همان چسب آکواریوم است؟

یکی از پرکاربردترین انواع چسب سیلیکونی همان چسب آکواریوم است که برای عایق کاری پنجره‌  UPVC مورد استفاده قرار می‌گیرد.به همین علت بسیاری از افراد نیز تصور می‌کنند تنها این نوع چسب برای درزگیری به کار می رود.

 چسب سیلیکون یا آکواریوم یکی از انواع چسب های درزگیر پنجره های دو جداره است، اما چسب های دیگری نیز هستند که جهت عایق بندی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. مانند چسب ماستیک از لحاظ ظاهری و بسته بندی چسب های سیلیکونی و ماستیکی بسیار شبیه همدیگر هستند و به شکل تیوب های استوانه ای و سرهای مخروطی شکل عرضه می شوند که گان خور یا شلنگی هستند که برای استفاده از آنها تعبیه شده است. با استفاده از تفنگ های مخصوص چسب های سیلیکون به راحتی می توان چسب را روی یک خط در امتداد چارچوب تزریق کرده و در نتیجه کار تمیز در بیایید.

روش استفاده از چسب درزگیر برای عایق کاری پنجره دوجداره و UPVC

افراد حرفه ای و نصاب بعد از اینکه پنجره های دو جداره و یو پی وی سی را نصب کردند آنها را هوابندی و آب بندی و عایق کاری می کنند به همین منظور به سراغ چسب های درزگیر پنجره دو جداره می روند.

بعد از اتمام نصب پنجره، با توجه به اندازه درزهای پنجره یکی از انواع چسب‌های درزگیر برای پوشاندن درزها انتخاب می‌شود.

اگر اندازه درز، بین نیم الی یک سانتی‌متر باشد، باید از فوم و چسب پلی اورتان برای پر کردن آن استفاده کرد. هرگاه اندازه درز در حد ۴ الی ۵ میلی‌متر باشد، با تزریق چسب درزگیر- ماستیک که ترکیبی مانند ملات دارد حفره‌ها را ابتدا پر می کنیم و سپس روی آن چسب سیلیکون یا آکواریوم می زنیم تا به صورت کامل درزگیری و عایق‌بندی از بیرون بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر درزها کم‌تر از نیم‌ سانتی‌متر باشند،دیگر نیازی به استفاده از چسب ماستیک نداشته و تنها کافی است یک لایه چسب سیلیکون یا آکواریوم به درزها تزریق شود. با این اقدامات درزهای پنجره به خوبی پوشانده می‌شوند و دیگر صدا، آلودگی یا گرمایش و سرمایش بین داخل و خارج ساختمان جابجا نمی‌شود.

در مرحله آخر باید مدت زمان مورد نیاز برای خشک و محکم شدن چسب‌ها سپری شود. چسب سیلیکونی برای اینکه خشک شود به ۸ الی ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد. در این مدت تنها کافی است پنجره را باز و بسته نکنید تا به آن فشار وارد نشود. بعد از چند روز پنجره دوجداره ما با استفاده از چسب درزگیر پنجره کاملا فیکس و بدون درز شده و می‌توانید از آن استفاده کنید.بیشتر بخوانید:

کدام نوع درزگیر و چسب سیلیکونی برای نگهداری آکواریوم مناسب است؟

سوال اصلی که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد این است که آیا چسب سیلیکون آکواریوم به ماهی ها آسیب می زند یا خیر؟ سیلیکون آکواریوم به ماهی ها و گیاهان آسیب نمی رساند. با خیال راحت می توان از آن استفاده کرد. شما باید سیلیکون آکواریوم را به جای سیلیکون معمولی ترجیح دهید تا به موجودات زنده آسیب نرساند. علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که سیلیکون آکواریوم حاوی حلال نباشد.

در انتخاب سیلیکون آکواریوم باید از خاصیت ارتجاعی، چسبندگی بالا و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش اطمینان حاصل کنید.

درزگیر سیلیکونی آکواریوم چگونه باید استفاده شود؟

ابتدا باید آکواریوم را به طور کامل تخلیه کرد. ماهی ها باید به طور موقت در یک ظرف امن قرار داده شوند. اگر سیلیکون کهنه و خشک شده روی سطح اعمال شده باقی مانده بود، باید با ابزار برشی مانند تیغ یا چاقو بدون آسیب رساندن به شیشه بخراشید. سطح خراشیده شده را باید با پارچه ای با مواد شوینده تمیز کرد. باید اطمینان حاصل کنید که سطح پس از تمیز کردن کاملاً خشک شده است. چرا که اعمال چسب سیلیکون آکواریوم بر روی سطوح مرطوب بی اثر خواهد بود.

درزگیر سیلیکونی آکواریوم را در تفنگ های مخصوص قرار دهید و با یک ابزار نوک تیز بر روی نازل لوله سوراخ کنید. سیلیکون را به آرامی و با دقت روی سه لبه و همچنین با نگه داشتن یکنواخت سیلیکون در زاویه 45 درجه بمالید. آن را با شیشه وصل کنید تا بدون تاخیر زیاد بچسبد.

پس از عمل وصل کردن، مدتی با دست به شیشه نیرو وارد کنید. سپس نوار ماسک را روی قسمت های بالا و پایین بچسبانید. سیلیکون را با فشار دادن با کاردک یا انگشت خود در مدت 5 دقیقه پس از چسب سیلیکون صاف کنید تا تماس کافی با سطح داشته باشد. این فرآیند هم چسبندگی بهتر و هم ظاهر درزگیر را زیبا می کند. تا 24 ساعت به هیچ وجه با آب تماس داشته باشد.

اگر محیط اطراف شیشه با چسب سیلیکون آکواریوم آغشته شد می توان با تینر تمیز کننده پاک کرد. چسب سیلیکون خشک شده را می توان با چاقوی تیز تمیز کرد. قبل از پر کردن آب برای ماهی های خود، آکواریوم را کاملا تمیز کنید. می توانید پس از اطمینان از خشک شدن کامل آکواریوم خود را با آب پر کنید.

چگونه می توان از درزگیر سیلیکونی آکواریوم در خانه استفاده کرد؟

چسب سیلیکون آکواریوم ایمن ترین و قوی ترین محصول چسبنده و ضد نشتی است. سیلیکون آکواریوم در نصب و تثبیت سازه های شیشه ای در برابر آب کاملاً مقاوم است. این سیلیکون ها بدون مواد شیمیایی که ممکن است به ماهی ها و گیاهان آسیب برسانند کاملاً به شیشه می چسبند. درزگیر سیلیکونی آکواریوم سیاه، سفید و شفاف است.

از چسب سیلیکون آکواریوم، به غیر از نگهداری آکواریوم، می توان برای چسباندن سنگ، گیاهان یا سایر زیورآلات به شیشه آکواریوم نیز استفاده کرد. چسب آکواریوم به دلیل شفافیت، اختلالی در تصویر و نمای روی شیشه آکواریوم ایجاد نمی کند.

برخلاف چسب 123 روند خشک شدن چسب سیلیکون و آکواریوم فوری و سریع نیست. پس از استفاده، به آرامی خشک می شود. که این فرآیند را درمان می گویند و معمولاً حدود هفت روز طول می کشد تا به طور کامل بهبود یابد و خشکی و ساختار مناسب برسد.

تفاوت چسب سیلیکون و آکواریوم

باید بدانیم که تمام چسب های سیلیکونی برای آکواریوم مناسب نیستند بنابراین باید چسب سیلیکونی مخصوص آکواریم را تهیه کرد. اما اصطلاحی که معمولا برای چسب های سیلیکونی در عام گفته می‎شود همان چسب آکواریم است، در بازار نیز به این نوع چسب‎ها چسب سیلیکون ماهی گفته می شود. یک نمونه از این چسب های مخصوص آکواریوم در سایت تکنوپخش موجود است به نام چسب سیلیکون ماهی سوما فیکس جهت اطلاعات بیشتر به صفحه این محصول مراجعه نمایید.

کدام نوع درزگیر و چسب سیلیکونی در نگهداری آکواریوم ترجیح داده می شود؟

سوال اصلی این است که آیا چسب سیلیکون و آکواریوم به ماهی ها آسیب می رساند یا خیر؟ باید هنگام خرید چسب آکواریوم به اینکه مخصوص ماهی هست یا نه توجه کنیم. علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که سیلیکون آکواریوم حاوی حلال نباشد. یکی از محصولاتی که به این منظور در سایت تکنو پخش موجود است چسب سیلیکون ماهی لازیو است که از طریق همین لینک می توانید جهت خرید آن اقدام فرمائید.

سخن پایانی

امیدواریم محتوای این مطلب در آشنایی با کاربردهای چسب آکواریوم و یادگیری نحوه استفاده از آن برای شما مفید باشد. با توجه به تنوع برندهای تولید کننده این محصول و وجود اجناس تقلبی در بازار، پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید چسب آکواریوم را دارید، ما پیشنهاد می کنیم چسب آکواریوم را از مراکز فروش قابل اطمینان خریداری نمایید.خصوصا اگر آنلاین خرید می کنید حتما به نماد اینماد سایت دقت نمایید که مجوز لازم برای فروش را داشته باشند.

2 دیدگاه در “چگونه از چسب آکواریوم استفاده کنیم؟

  1. نیلوفر گفت:

    اکانت اینستا هم دارید؟

    1. m.abbasi گفت:

      سلام بله ؛ این آدرس پیج هست technopakhsh_

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *