مقالات

راهنمای خرید چسب کیف و کفش

راهنمای خرید چسب کیف و کفش

شما هنگام خرید چسب کفش چه ویژگی‌هایی را مدنظر قرار می‌دهید؟ آیا ظاهر کفش برای شما اهمیت دارد یا دوخت کفش و جنس آن؟ اگر کفش شما پاره شد چگونه آن را ترمیم می‌کنید؟ جواب سؤال این است که اگر کفش شما دچار پارگی شد، از چسب کیف کفش برای چسباندن آن باید استفاده کنید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

معرفی چسب کیف و کفش

برای چسباندن قسمت‌های مختلف کفش و کیف مانند ورنی، کفی کفش با جنس‌های مختلف، بخش‌های تزیینی آن‌ها و پوشش‌های پلاستیکی و چرم از چسب‌های خاصی استفاده می‌کنند. اگر چسبی که جهت چسباندن این قسمت‌ها به‌کاررفته است، خوب نباشد، کیفیت کفش و کیف نیز پایین می‌آید.

چسب استفاده‌شده در کفش و کیف، یکی از ویژگی‌های مهم در تولید و عرضه‌ی آن‌ها می‌باشد. انتخاب یک چسب خوب و قوی در همه قسمت‌های کفش و کیف بسیار نقش پررنگی دارد و کارایی و کیفیت آن را نیز افزایش می‌دهد. انتخاب یک چسب خوب نیازمند تحقیق است. راهنمای خرید چسب کیف و کفش به شما کمک می‌کند تا بهترین چسب را انتخاب کنید.

از کاربرد این چسب می‌توان به همه کارهایی که با کفاشی مثل تا کردن آنواع چرم طبیعی، مصنوعی، جیر و پارچه و چسباندن انواع قدک به چرم طبیعی، مصنوعی، جیر و پارچه و کار کشی انواع رویه طبیعی، مصنوعی و جیر بر روی انواع تکسون و اشترول خارجی است، اشاره نمود.

خصوصیات چسب کفش و کیف مرغوب

بیشتر بخوانید: چسب پی یو کد 701 مشهد

  • چسب کفش و کیف برای چسباندن انواع، الیاف مصنوعی و پلاستیک‌ و چرم بسیار پرقدرت باشد.
  • از انعطاف‌پذیری بالای داشته باشد.
  • عملکرد سریع داشته باشد.
  • دارای دوام بالایی باشد.
  • بعضی از چسب‌ها حالت مایع دارند و کهربایی‌رنگ هستند و با رزین ‌و حلال‌های صنعتی، تولیدشده‌اند و در گروه چسب‌های حلال هستند.
  • یک چسب خوب، افزون بر کاربرد راحت و آسان، در برابر عواملی مانند گرما، سرما، یخ، آب، روغن، ضربه و … خیلی مقاوم است.
  • اگر چسب جنس خوبی داشته باشد، با باز ماندن درب قوطی در زمان طولانی، کارایی آن از دست نمی‌رود و کم نمی‌شود.
  • زمان موردنیاز جهت خشک شدن چسب به صورتی می‌باشد که چسب زدن روی کیف و کفش از 5 دقیقه تا 8 ساعت می‌تواند طول بکشد.
  • میزان مقاومت چسب کفش به‌طوری است که بعد از 8 ساعت، قطعات به یکدیگر وصل می‌شوند و از هم جدا نمی‌شوند و چسبندگی خوبی نیز دارند.

شیوه استفاده از چسب کفش و کیف

راهنمای خرید چسب کیف و کفش
راهنمای خرید چسب کیف و کفش
  • جهت استفاده از چسب کفش و کیف، قطعه‌ها باید خیلی به هم نزدیک شوند.
  • سطوح به‌طور کامل خشک و عاری از گردوغبار و چربی و آلودگی باشند.
  • مناسب‌ترین دما جهت استفاده از این چسب‌ها، بین 5 تا 25 درجه سانتی‌گراد است که حباب هم در چسب ایجاد نشود.
  • دمای چسب و قطعات و دمای محیط بهتر است که به یکدیگر نزدیک باشد و اگر بین 8 تا 20 درجه سانتی‌گراد باشد، مناسب است.
  • قبل از استفاده و اجرا، چس را کاملاً هم بزنید تا یکنواخت گردد و چسب را با برس و دستگاهی که مخصوص چسب زدن است روی سطح بزنید. اگر سطحی دارای فضای خالی است، بهتر است دوبار چسب بزنید.
  • هنگامی‌که چسب در حال خشک شدن است، سطوح را به یکدیگر بچسبانید و با دست فشار مناسبی ایجاد نمایید، فشار دادن سطوح، چسبندگی را بیشتر می‌کند.
  • سطوح را در معرض هوا خشک نکنید.

ممکن است علاقمند باشید: راهنمای خرید چسب موکت

چسب کیف و کفش را کجا نگهداری کنیم

  • دمای مناسب نگهداری چسب کفش و کیف 5 تا 30 درجه سانتی‌گراد است.
  • چسب را از اشعه مستقیم نور خورشید، جرقه و آتش دور نگه دارید.
  • از دسترس کودکان این چسب دور باشد.
  • در مکانی که تهویه مناسب است، این چسب را نگهداری کنید.
  • قبل از یک سال آن را استفاده کنید.
  • بعد از هر بار مصرف، درب آن را ببندید.

انواع چسب‌های کفش و کیف

چسب‌های صنعتی زیادی برای چسباندن قطعات کیف و کفش و تعمیر آن‌ها در بازار موجود هستند… از انواع این چسب‌ها به چسب پی یو، سوپر پی یو، چسب زیره کفش و … می‌توان اشاره کرد.

چسب پی یو

چسب پی یو PU که چسب کفاشی نیز نام دارد، کاربردهای زیادی دارد و جزء چسب‌هایی که است که حلال دارند. چسب پی یو PU چسبندگی بالایی دارد و میزان تحمل فشار زیاد را نیز دارد.

چسب پی یو در الیاف مصنوعی، پلاستیکی، پی‌وی‌سی و چرم کاربرد دارد. چسب پی یو PU انعطاف‌پذیری بالایی نیز دارد. حلال چسب PU تولوئن و استون است. هنگامی‌که این چسب به‌طور کامل خشک نشده باشد، از استون برای پاک کردن آن می‌توانید استفاده کنید.

ویژگی‌های چسب پی یو

  • حفظ ویسکوزیته در مدت طولانی
  • عدم زرد شدن
  • مقاومت در دمای بالا
  • مواد سمی در ترکیب خود ندارد

چسب قوطی کفاشی

یکی دیگر از انواع چسب‌های کیف و کفش، چسب قوطی می‌باشد که اغلب برای کفش و کیف‌های چرمی کاربرد دارد. اگر دقت کنید می بنید که کفاشان نیز از همین چسب را برای چسباندن به کار می‌برند. این چسب در مدل‌ها و مارک‌های متعددی در بازار موجود است که از کفاشی‌ها و ابزارفروشی‌ها می‌توانید بخرید.

از شرکت‌های تولیدکننده چسب، چسب رازی و اطلس است که شما متناسب با کاری که می‌خواهید انجام دهید، این چسب را خریداری نمایید. برای خرید یک چسب مناسب به راهنمای خرید چسب کیف و کفش مراجعه نمایید. چسب‌های کفاشی اغلب بر اساس کائوچو و حلال‌های شیمیایی ساخته‌شده و بسیار محکم هستند و یکی از گزینه‌های خوب برای تعمیر و چسباندن قطعات کیف و کفش‌ها است.

چسب قطره ای

اگر کفش و کیف شما دچار پارگی شد و پارگی آن در حدی است که با چسب قطره ای می‌توان آن را ترمیم کرد، چسب قطره ای گزینه خوبی است. این چسب‌ها به‌راحتی قابل‌دسترس است و کاربرد آسانی دارد.

چسب سراجی

چسب سراجی کد 401 مشهد چسبندگی بالایی دارد با اینکه دیر خشک می شود یعنی حدود 15 دقیقه زمان می برد تا خشک شود اما استحکام و دوام بالایی در چسباندن قطعات کیف و کفش دارد.

آیا چسب پارچه روی چرم کار می کند؟

خبر خوب این است که می توانید از چسب پارچه برای وصله لباس های چرمی خود استفاده کنید. مارک چسبی که ممکن است استفاده کنید بستگی زیادی به نوع چرم مورد استفاده و کیفیت آن دارد. ضخامت ممکن است در نحوه استفاده از چسب پارچه نیز نقش داشته باشد.

آیا چسب پارچه چرم را خراب می کند؟


برخی از انواع چسب ها باعث خراب شدن چرم می شوند. تصور اینکه چرم آسیب پذیری دارد سخت است اما چسب های بد یکی از این نقاط ضعف به نظر می رسد. برای جلوگیری از استفاده از چسب نامناسب بر روی محصولات چرمی خود، فقط راهنمای خریدار زیر را دنبال کنید:

  1. دستورالعمل ها و مواد تشکیل دهنده را بخوانید تا مطمئن شوید که چسب مناسب برای کار را دارید.
  2. مطمئن شوید که چسب یک پیوند بسیار قوی ایجاد می کند. چسب های ضعیف فقط باعث می شوند کار خود را تکرار کنید. نکته 2
  3. چسب باید در برابر حرارت و آب مقاوم باشد.
  4. سپس دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید چسب بسیار بادوام و ماندگار است.
  5. چسب های چرم متفاوت خشک می شوند، به همین دلیل مهم است که با مارک هایی که بدون رنگ خشک می شوند، استفاده کنید.
  6. چسبی را انتخاب کنید که نسبت به چسبندگی آن انعطاف پذیر باشد. چسب خشک کن سفت فقط برای آن دسته از محصولات چرمی مناسب است که حرکت نمی کنند.
  7. سپس از چسبی استفاده کنید که استفاده از آن آسان باشد. برای اینکه به خوبی کار کند نیازی نیست که فرآیند پیچیده باشد.
  8. مراقب قیمت باشید، اما به خاطر داشته باشید که قیمت های ارزان معمولا به معنای کیفیت ارزان تر است.

کیفیت چسب پارچه تعیین می کند که چقدر چسبندگی عالی داشته باشید. همچنین، باید قسمت چرمی را که می خواهید بچسبانید تمیز کنید. این کار را با مرطوب کردن پارچه ای انجام می دهید و آن پارچه را روی ناحیه ای که می خواهید بچسبانید پاک کنید.

قبل از استفاده از پارچه یا سایر انواع چسب، سطح تمیز مهم است. این یک جنبه خوب از چرم و چسب است. مارک ها و انواع مختلفی از چسب ها وجود دارند که برای چسباندن چرم به سایر پارچه ها و سطوح کار می کنند.

هنگام چسباندن چرم وقت بگذارید زیرا ممکن است بازگرداندن کاری که انجام داده اید غیرممکن باشد و بعد از اینکه چسب سفت شد کار خود را دوباره انجام دهید.

آیا چسب پارچه روی چرم مصنوعی کار می کند؟

بله می شود. چند چروک کوچک وجود دارد که باید قبل از استفاده از چسب پارچه یاد بگیرید تا چسبندگی خوبی روی چرم مصنوعی ببندید. ابتدا ترکیب چسب باید نازک باشد تا بعد از اینکه چرم مصنوعی را در جای خود قرار دادید، ظاهر نشود.

دوم اینکه باید چسب پارچه ای را انتخاب کنید که بوی تند با خود به همراه نداشته باشد. این روش خیلی خوبی برای تأثیر گذاشتن بر کسانی که به تازگی ملاقات می کنید نیست. بنابراین سعی کنید یکی را پیدا کنید که بو را به حداقل برساند.

سوم، شما چسب پارچه ای می خواهید که به چسب زیادی روی ناحیه ای که می خواهید به هم بچسبانید، نیاز نداشته باشد. هنگام استفاده از چسب پارچه بر روی چرم مصنوعی، مقدار کمی باید بسیار زیاد باشد.

برای یافتن بهترین برند برای خود، ممکن است مجبور شوید در برخی از فرآیندهای آزمون و خطا شرکت کنید تا مطمئن شوید بهترین برندی را که کار را برای شما انجام می دهد، دریافت می کنید. هر کس مورد علاقه خود را دارد.

سخن پایانی

چسب ها محصولی نیستند که معمولا برای چسباندن اجناس مختلف تفاوتی قائل شوند. آنها تقریباً روی هر سطحی کار می کنند و اجناس چرمی را هم مستثنی نمی کنند. اگر می خواهید با چرم کار کنید یا یک کت با ارزش را تعمیر کنید، می توانید این کار را با انواع چسب با روش آزمون و خطا کار کنید.

فقط مطمئن شوید که چسبی با کیفیت بالا تهیه کرده اید تا مجبور نباشید کار را دوباره انجام دهید.

 اکنون با راهنمای خرید چسب کیف و کفش آشنا شدید؛ یک چسب مناسب برای تعمیر و ترمیم کفش و کیف خود انتخاب کنید و با یک متخصص در این حوزه نیز مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *