مقالات

اگر چسب یک دو سه خشک شود چه کنیم؟

از استفاده و کاربردهای غیر قابل انکار چسب 123 نمی توان گذشت همین امر موجب شده است که از چسب های یک دو سه در همه جا از خانه تا صنایع گوناگون استفاد شود. البته در صنایع مختلف میزان مصرف طبعا بالا است بنابراین امکان خشک شدن چسب بعید به نظر می رسد چرا که با مصرف سریع و زیاد چسب امکان ماندن در زمان طولانی برای چسب ها وجود ندارد.

استفاده از چسب خشک شده

اما در مصارف کم این چسب خصوصا در مصارف خانگی اش ممکن است بعد از استفاده به اندازه نیاز خود، مجبور باشیم تا باقیمانده چسب را نگهداری کنیم. اما اگر چنانچه به هر علتی چسب 123 خشک شده بود چه باید بکنیم که بتوانیم دوباره از آن استفاده کنیم. در ادامه این نوشتار با ما باشید تا پاسخ آن را بیابیم.

چگونه چسب 123 خشک شده را رقیق کنیم؟

برای استفاده مجدد و رقیق کردن چسب یک دو سه خشک شده بهتر است یک ظرف آب جوش آماد کنیم و بعد از اینکه دمای حرارت آن پایین آمد سپس چسب را به مدت 3 دقیقه داخل آب می گذاریم. خواهید دید که چسب دوباره به حالت قبل بر می گردد و می توان از آن دوباره استفاده کرد و نیازی نیست که چسب را دور بیندازید و یک چسب جدید تهیه کنید.

باید همیشه این نکته را توجه داشته باشیم که بعد از مصرف چسب، راه های ورود هوا به داخل بطری چسب 123 را ببندیم تا در اثر نفوذ هوا خشک نشود.

بیشتر بخوانید: بهترین چسب برای چسباندن ظروف سرامیکی و چینی

راههای جلوگیری از خشک شدن چسب 123 پس از مصرف

برای کارهایی روزمره ممکن است به یک باره بطری چسب 123 را به اتمام نرسانیم بنابراین بهتر است بطری چسب را برای دفعات بعد که مورد استفاده قرار می دهیم نگهداری کنیم از آنجایی که چسب های یک دو سه هنگامی که در معرض هوا قرار می گیرند خشک می شوند بنابراین برای اینکه مانع خشک شدن چسب یک دو سه بشویم باید طوری درب بطری را ببندیم که مانع ورود هوا به داخل بطری بشویم. به همین منظور سه راهکار پیشنهاد می شود:

یکی از این راهکارها این است که بعد از استفاده از چسب یک پیچ را بر روی دهانه چسب بگذاریم و آن را محکم ببنیدیم، با این کار تا زمان استفاده بعدی، چسب به شکل مایع باقی می ماند.

راهکار دوم این است که بعد از مصرف چسب درب چسب و دهانه آن را خوب تمیز کنیم به طوری که هیچ لایه ای از چسب بر روی دهانه آن باقی نمانده باشد سپس درب آن را محکم می بندیم.

راهکار سوم این است که یک سوزن یا یک سرنگ را بر روی دهانه و منفذ بطری چسب یک دو سه می گذاریم تا زمان استفاده بعدی روی چسب بماند با این ترفند نیز چسب داخل بطری خشک نمی شود در واقع کوچکترین منفذ ورود چسب را با سرنگ یا پیچ می بندیم البته این مورد بستگی به اندازه منفذی دارد که بر روی درب بطری چسب 123 ایجاد کرده ایم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید چسب 123

همانطور که می دانید از چسب 123 علاوه بر مصارف صنعتی و ساختمانی در مصارف خانگی هم به طور گسترده استفاده می شود که سریع خشک شدن و زود عمل آمدن آن را به یکی پرکاربردترین چسب همه کاره تبدیل کرده است. اما همین عامل زود خشک شدن خود می تواند دلیلی باشد که برای استفاده از آن باید نکاتی را رعایت کنیم در ادامه با تکنو پخش همراه باشید تا راهکارهای عملی برای جلوگیری از سریع خشک شدن چسب یک دو سه در مواقعی که از آن استفاده نمی کنیم را ارائه دهد.

برای خرید انواع چسب 123 با برندهای ایرانی و خارجی می توانید به بخش فروشگاه تکنو پخش مراجعه نمایید و چسب خود را سفارش دهید تا در اسرع وقت سفارش به دستتان برسد. انواع چسب های 123 را با بهترین قیمت می توانید سفارش دهید.

سخن پایانی

البته باید این نکته را یادآور شد که یکی از دلایلی هم که چسب 123 بعد از استفاده داخل بطری سریع خشک می شود به علت کیفیت نامطلوب چسب 123 است بنابراین برای اینکه با این مشکل کمتر مواجه شوید توصیه ما به شما این است که در هنگام خرید چسب 123 نوع با کیفیت و مطلوب تر آن را تهیه فرمایید.

بیشتر بخوانید:آیا از چسب 123 می توان برای چسباندن چرم استفاده کرد؟



3 دیدگاه در “اگر چسب یک دو سه خشک شود چه کنیم؟

  1. سبحان گفت:

    با سلام و احترام،داشتم دنبال روشی برای استفاده مجدد از چسب قطره خشک شده میگشتم که در سایت شما این راهنمایی رو بیان کرده هر چند هنوز امتحان نکردم اما بابت راهنمایی و زحمات تون تشکر میکنم و سپاس من رو پذیرا باشین و خدا قوت.
    مرسی

  2. Saeidfabrik گفت:

    با سلام قربونت برم اینکه میگین اگه کسی ۱۲۳ می‌خواین خشک نشه پیچ ببندیم یا اینکه سوزن قرار بدیم این راهکار خوبی نیست می‌دونستی بهترین راهکار چیه فقط کافیه چسب ۱۲۳ رو تو درب یخچال بذاری همین تمام کاری نداره ۱۰ سالم که بزاری خشک نمی‌شه فقط وقتی بیرون آوردی از درب یخچال ۵ دقیقه کافیه بذاری بیرون تو هوای آزاد درست مثل روز اولش میشه

  3. سهیلا فخر گفت:

    چسب ۱۲۳ در مصارف خانگی خیلی زود خشک میشه
    تا الان چندین مورد و دور ریختم، حالا ترفند آب‌جوش و امتحان میکنم ببینم جواب میده یا نه
    بهرحال ممنون از توضیحات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *