مقالات

راههای پاک کردن چسب 123 از روی پوست و سطوح مختلف

راهکارهای پاک کردن چسب 123 از روی سطوح و پوست

چسب یک دو سه 123 یک چسب فوری است و سریع خشک می‌شود. همچنین قدرت چسبندگی بسیار بالایی نیز دارد. همانقدر که چسب یک دو سه 123 کارایی خوبی دارد و به درد می‌خورد، همانقدر هم باید در مورد آن دقت کنید. باید در استفاده از این چسبها دقت کنید. چرا که اگر به قسمتهایی که نباید بچسبد، بچسبد سریعا خشک می‌شود و برای پاک کردن آن به زحمت می‌افتید.

اما اگر این اتفاق افتاد چه کار کنیم؟ مثلا اگر به پوستمان چسبید، یا روی لباسمان چکید یا روی وسایل دیگر چطور؟ در این مقاله از تکنو پخش چند راهکار مفید برای پاک کردن چسب 123 از روی سطوح مختلف را بیان می‌کنیم.

پاک کردن انواع سطوح از چسب 123

وقتی چسب 123  بر روی سطوح پخش شوند، ممکن است در ابتدا فاجعه بار باشند اگر بدون هبچ  راهکاری اقدام به پاک کردن چسب 123 از سطوح بکنیم مکن است به طوح مورد نظر آسیب وارد کنبم  این مقاله به شما کمک می کند که چسب 123 را از روی سطوح مختلفی که اثر چسب 123 نمی خواهید بر روی آن باشد پاک کنید، بدون اینکه سطح مورد نظر خود را خراب کنید.ی

 

چگونه چسب 123 را از روی پوست پاک کنیم؟

برای این کار ابتدا اجازه بدهید چسب کاملا خشک شود. سپس با ناخن سعی کنید آنرا از پوست خود جدا کنید.

بخاطر قدرت چسبندگی زیاد چسب 123 ممکن است این کار کمی دردناک باشد. اگر نتوانستید راحت آنرا جدا کنید از راهکارهای زیر استفاده نمایید:

آب گرم و صابون بهترین راه برای شروع است. این کار باعث می شود چسب سختی کمتری داشته باشد.

ناحیه ای را که باید تمیز شود در یک لاک پاک کن مبتنی بر استون فرو کنید. اجازه دهید محل خشک شود.

چسب را با سمباده ناخن بردارید.

 

این مطلب را هم بخوانید:

آیا برای چسباندن ناخن مصنوعی می توان از چسب 123 استفاده کرد؟

آب گرم و صابون برای پاک کردن چسب یک دو سه

کمی صابون یا پودر صابون را داخل آب گرم حل کنید. سپس پوستمان را که چسب روی آن ریخته است را به مدت سی ثانیه الی دو دقیقه داخل آب گرم قرار دهید. این کار باعث می‌شود قدرت چسبندگی چسب کمتر شود و همچنین ساختار آن کمی نرمتر شود. 

اگر بخواهید تاثیرگذاری آن بیشتر شود می‌توانید کمی آبلیمو هم به این محلول اضافه کنید.

در نهایت براحتی چسب را جدا کنید.

چرب کردن پوست با کره یا روغن زیتون

اگر پوست حساسی دارید نگران نباشید. پوست خود را کاملا آغشته به کره یا روغن زیتون کنید. پوست را کاملا چرب کنید و سپس چسب را براحتی جدا کنید.روغن پیوند سیانواکریلات را از بین می برد، به این معنی که می توانید به آرامی انگشتان خود را از هم جدا کنید یا چسب را از روی پوست پاک کنید. سعی کنید پوست را با حرکات دایره ای مالش دهید تا آن را از ناحیه جدا کنید.

پاک کردن چسب 123 با استون

اگر چسب هنوز پاک نشده است، می توانید از محلول استون که یک پاک کننده لاک ناخن است استفاده کنید. اگرچه این روش خشن‌تر است، اما اگر هیچ روش دیگری مؤثر نباشد، می‌توان از آن به عنوان آخرین راه‌حل برای پوست استفاده کرد. توصیه می کنیم بعد از آن از یک مرطوب کننده خوب برای جلوگیری از خشک شدن پوست خود استفاده کنید.

ماده اصلی چسبهای یک دو سه سیانواکریت نام دارد. استون این ماده را حل می‌کند. مقداری استون را روی چسب بریزید تا نرم شود و سپس آنرا از پوست خود جدا کنید.

دقت کنید که از دستمال کاغذی و پنبه برای مالیدن استون روی پوست استفاده نکنید. استون باعث حساسیت پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اگر چسب یک دو سه خشک شود چه کنیم؟

استفاده از خمیر دندان

زمانی که خیلی عجله دارید و  استون هم در دسترس ندارید می توان از خمیر دندان برای پاک کردن چسب 123 استفاده کرد به این صورت که کمی خمیردندان روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید. سپس با یک پارچه یا مسواک یا اسفنج روی قسمت چسبی محکم بکشید تا چسب جدا شود. این کار باعث ساییده شدن چسب می‌شود چون خمیردندان حاوی موادی با چنین خاصیتی می‌باشد.

 

راهکارهای پاک کردن چسب 123 از روی سطوح و پوست
پاک کردن چسب یک دو سه از روی پوست

نمک برای پاک کردن چسب 123

با یک ماده بسیار در دسترس تر را نیز می توانید چسب 123 را پاک کنید. مقداری نمک را با آب مرطوب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. آنرا روی چسب بمالید و  ماساژ دهید. بعد از دو دقیقه چسب از روی پوست پاک می‌شود.

 

پاک کردن چسب 123 از روی فلزات

هنگام جدا کردن چسب فوری یک دو سه از فلز، باز هم استفاده از استون یک روش عالی برای پاک کردن است. محل مورد نظر را با آب گرم پاک کنید تا چسب نرم شود، سپس پارچه ای را با استون خیس کنید و روی سطح فلز بمالید. اگر متوجه شدید که این کار تاثیری بر پاک نشدن آن ندارد، می توانید به جای استون از سرکه سفید و کاغذ سنباده استفاده کنید چراکه ممکن است موثرتر عمل کند.
در بعضی از سطوح سرسخت ممکن است مجبور شوید ابتدا چسب را با استفاده از یک تیغه تیز خراش دهید، تنها نکته منفی این کار خراشیدن سطح است. مطمئن شوید که این کار را با دقت و ایمنی انجام می‎دهید تا به خود و سطح مورد نظر آسیب نرسانید.

ستون را امتحان کنید، که در پاک کننده لاک ناخن یافت می شود و می تواند برای از بین بردن لکه های چسب فوق العاده از سطح کار شما استفاده شود. اگر جواب نداد، پروژه فلزی خود را به مدت 30 دقیقه در مخلوط آب و سرکه سفید به نسبت 2:1 خیس کنید تا از شر زنگ زدگی خلاص شوید. حالا سعی کنید با یک پارچه زبر یا یک تکه کاغذ ماسه ریز از شر باقیمانده ها خلاص شوید.

پاک کردن چسب یک دو سه از روی فلزاتی مانند آلومینیوم نیاز به دقت دارد. چند نکته ساده برای پاک کردن چسب از روی فلزات را بیان می‌کنیم.

همواره در چنین مواقعی ابتدا با یک دستمال و کمی آب سطح مورد نظر را تمیز کنید. چرا که هر راهکاری روی سطح تمیز بهتر جواب می‌دهد.

روش اول: یک پارچه یا پنبه آغشته به استون را روی چسب قرار داده و فشار دهید. چسب کم کم نرم می‌شود و می‌توانید آنرا پاک کنید.

چسب را با چاقو نیز می‌توانید جدا کنید اما مواظب خراش یا ساییدگی فلز باشید.

روش دوم: به جای استون از الکل ضعیف یا آب اکسیژنه استفاده کنید.

روش سوم: از دستمال آغشته به روغن استفاده کنید. چسب به راحتی کنده می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: 

چگونه چسب یک دو سه را از داشبورد ماشین پاک کنیم؟

پاک کردن چسب 123 از روی فلزات رنگ شده

برای این کار هم مشابه مراحل قبل عمل می‌کنیم ولی کمی قوی تر.

باز هم باید سطح مورد نظر را تمیز کنیم.با یک اسپری روان کننده محل مورد نظر را خیس کنید تا اضافه‌های چسب را راحت جدا کنید.

البته با یک کاردک پلاستیکی نیز می‌توان با ضربات آرام و پرفشار چسب را جدا کرد. گاهی لازم است از موم نیز استفاده کنید. مثلا برای رویه خودرو.

چگونه چسب 123 را از روی بدنه ماشین پاک کنیم؟

پاک کردن چسب 123 از روی ماشین باید با ظرافت انجام شود تا خود رنگ خودرو به همراه چسب پاک نشود. به همین منظور ابتدا با خیس کردن سطح با استفاده از یک پارچه مرطوب، با استفاده از آب گرم و صابون بشویید. می توانید پس از خیساندن از مایع شوینده یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا یک مانع محافظ بین رنگ خودرو و استون ایجاد کنید.سپس از محلول استون استفاده کنید، مراقب باشید از تماس آن با مناطق آسیب ندیده جلوگیری کنید. هنگام شسته شدن چسب مراقب باشید، زیرا استون به سرعت عمل می کند و به احتمال زیاد، ممکن است به بدنه و رنگ ماشین آسیب بزند، بنابراین پس از برداشتن سوپر چسب، واکس زدن مجدد خودرو توصیه می شود.

پاک کردن چسب 123 از روی فرش

برای پاک کردن چسب 123 از روی فرش باید این نکته را توجه داشته باشیم که اگر فرش دستباف باشد بنابراین جز با محلول های طبیعی نمی توان را  آن را پاک کرد و فقط باید به فکر پاک کردن با محلول آب گرم و نمک و سرکه باشیم اما اگر از الیاف مصنوعی و با فرش ماشینی سر و کار داریم می توان از پاک کننده های دیگری همچون استون هم استفاده کرد.

 

پاک کردن چسب یک دو سه از روی پارچه

برای این کار ابتدا خراشیدن را امتحان کنید. ببینید با ناخن یا هر وسیله ای می‌توانید چسب را بخراشید و جدا کنید یا خیر.

از استون استفاده کنید، اما برای جلوگیری از آسیب احتمالی، ابتدا مقدار کمی از آن را تست کنید. به محض اینکه چسب شروع به از هم پاشیدن کرد باید از لکه بر استفاده کرد. لکه بر را روی چسب قرار دهید. صبر کنید تا خشک شود، سپس پارچه را در محیط گرم بشویید.

اگر نتوانستید پارچه را یک شب تا صبح خیس کنید. سپس کمی مایع لباسشویی روی محل چسب بریزید. به آرامی با یک مسواک آن قسمت را بسابید. از پنبه آغشته به استون نیز می‌توان استفاده کرد. اما ممکن است رنگ پارچه را تغییر دهد.همچنین می توانید از محلول استون برای پاک کردن چسب های سوپر از پارچه مانند لباس ها، کوسن ها، پرده ها و سایر وسایل نرم استفاده کنید. هنگام استفاده از استون روی لباس، حتماً آن را به مقدار کم و در صورت امکان با 2 برابر آب رقیق کنید تا آسیبی به آنها وارد نشود. در پایان هم لباسها را با آب گرم بشویید تا کاملا پاک شوند.

راهکارهای پاک کردن چسب 123 از روی پارچه

چگونه چسب یک دو سه را از روی سطوح پلاستیکی پاک کنیم؟

بسته به اندازه ماده ای که می خواهید چسب را از آن جدا کنید، بهتر است آن را در یک کاسه آب گرم و صابون، مانند مایع شوینده، بگذارید تا خیس بخورد. اگر ناحیه بزرگ‌تری است که نیاز به پاک شدن دارد، می‌توانید با استفاده از یک حوله یا پارچه مرطوب آن ناحیه را مرطوب نگه دارید و بگذارید 3 تا 4 ساعت خیس بخورد. سپس روی آن را پاک کنید تا ببینید آیا چسب شل شده است. سپس با استون یا الکل بر روی یک پارچه خیس شده بزنید و روی چسب بمالید، این همان چیزی است که چسب را حل می کند. این کار را تا زمانی انجام دهید که بتوانید ببینید تمام چسب به طور کامل پاک شده است. اگر فکر می کنید کار سختی است، قبل از استفاده از استون یا الکل از روغن به جای آب برای خیس کردن پلاستیک استفاده کنید.

یک پارچه مرطوب را روی ناحیه چسب زده قرار دهید و آن را در جای خود نگه دارید. به عنوان جایگزین، می توانید چسب را در روغن گیاهی یا سرکه خیس کنید. برای چند ساعت بگذارید چسب خشک شود. ماده ای که می توان از آن برای تجزیه چسب استفاده کرد، می تواند روی چسب لکه دار شود. اجازه دهید این ماده چسب را تجزیه کند. با یک پارچه مرطوب، همه چیز را از بین ببرید.

پاک کردن چسب یک دو سه از روی سطوح یا ظروف پلاستیکی کمی متفاوت است. همیشه نقطه نامعلومی را امتحان کنید تا ببینید چگونه واکنش نشان می‌دهد. زیرا درجات متفاوتی از پلاستیک واکنش مختلفی دارند. دقت کنید و دستورالعمل‌های مربوط به محصول را بخوانید.

سپس مرطوب کننده یا روغن گیاهی را امتحان کرده و از یک پارچه خیس استفاده کنید. اجازه دهید چسب کمی خیس بخورد و سپس با یک تکه پارچه تمیز کنید. سرکه نیز می تواند چسب را از روی پلاستیک پاک کند. این ناحیه را با استفاده از سرکه سفید خیس کنید، سپس چسب را با یک کارت اعتباری یا کاردک از بین ببرید.

چگونه چسب یک دو سه را از روی سطوح چوبی پاک کنیم؟

 روشی متفاوت برای از بین بردن لاک ناخن: به جای آن می توان از روغن نارگیل یا روغن زیتون نیز استفاده کرد. پس از جدا شدن چسب، از کاغذ سنباده ریز استفاده کنید تا کل چیز را بشویید.

 

نحوه پاک کردن چسب 123 بدون استون

استون یک حلال موثر برای از بین بردن سوپر چسب است، با این حال، می تواند یک ماده کاملاً خشن، به خصوص روی پوست یا لباس باشد. اگر به‌دنبال جایگزینی هستید، می‌توانید از مقدار مساوی روغن نارگیل و محلول جوش شیرین استفاده کنید. روغن، همراه با جوش شیرین، چسب را نرم می کند و به عنوان یک ماده ساینده عمل می کند تا آن را از بین ببرد. برای پوست، می توانید خمیر را به مدت 15-20 دقیقه بگذارید تا خشک شود و آن را از روی پوست جدا کنید.

شما همچنین می توانید پس از استفاده از روغن یا مارگارین از سوهان ناخن استفاده کنید، این کار آسان است و به سختی استفاده از کاغذ سنباده پاک کردن سوپر چسب نیست.

سخن پایانی

فروشگاه اینترنتی تکنوپخش انواع چسب های 123 و خرید مستقیم این چسب ها از کارخانه با قیمت مناسب به فروش می رساند جهت خرید عمده و تکی با مشاوران فروش سایت تکنوپخش در ارتباط باشید و با خیالی آسوده خریدی مطمئن و آسان را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *