مقالات

چسب کاشی پرسلان چیست؟

چسب کاشی پرسلان

علاوه بر اینکه انواع کاشی های پرسلان تولید و به بازار عرضه می شوند چسب های با نام پرسلان هم تولید می شوند که برای کاشی های پرسلان و کاشی های استخری به کار می روند. در این مقاله ابتدا به معرفی کاشی های پرسلان می پردازیم سپس مزایا و معایب چسب پرسلان را بررسی می کنیم. در ادامه مقاله  برای آشنایی با انواع چسب پرسلان با تکنو پخش همراه باشید.

کاشی پرسلان چیست؟

کاشی هایی که در دمای بسیار بالاتری نسبت به کاشی های معمولی حرارت دیده باشند و مقاومت بالایی داشتند باشند را کاشی چینی یا کاشی پرسلان می گویند این نوع کاشی های در واقع نسبت به کاشی های سرامیکی بر پایه ماسه هستند و بسیار قوی و متراکم می باشند بنابراین برای کار با نما که در معرض باد و حرارت بالا یا پایین هستند بسیار به کار می روند.

کاشی های پرسلان نسبت به کاشی های معمولی آب کمتری جذب می کنند بنابراین برای چسباندن این نوع کاشی ها باید از یک چسب مخصوص استفاده کرد که نسبت به چسب های کاشی معمولی استحکام و قدرت بیشتری داشته باشد.

نصب کاشی های معمولی بدلیل جذب آب بالا، با ملات های دوغابی و یا چسب های معمولی امکان پذیر است اما در رابطه با کاشی های پرسلان که جذب آب پایینی دارند و احتمال نفوذ ملات به تخلخل های کاشی حداقل است، بنابراین استفاده از چسب های معمولی جهت چسباندن کاشی پرسلان مناسب نیست. علاوه بر حمام و سرویس های بهداشتی که در معرض نفوذ آب هستند برای استفاده در نمای ساختمان نیز بسیار گزینه مناسبی می باشند.

ممکن است علاقمند باشید:چسب کاشی یا ملات سیمان؟ کدام بهتر است ؟

مزایای چسب کاشی پرسلان

با استفاده از کاشی‌های پرسلان محلی که با این چسب پوشانده شده است مقاومت بسیار زیادی در برابر رطوبت خواهد داشت، به شرطی که کاشی‌های مذکور را به درستی در جای خود نصب شوند.چسب های کاشی معمولی برای چسباندن کاشی پرسلانی مقاومت لازم را نخواهند داشت بنابراین حتما باید از چسب کاشی پودر پرسلانی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:کاشی کاری گام به گام دیوار با چسب کاشی

چسب کاشی پرسلان چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

چسب کاشی پرسلان، چسب اصلاح شده پلیمری هستند که قابلیت انعطاف پذیری بسیار بیشتری نسبت به چسب‌های بر پایه سیمان داشته و از این رو علاوه بر افزایش چسبندگی احتمال آسیب و ترک خوردن کاشی‌ها نزدیک به صفر است.

چسبندگی بالا، مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و مقاومت در برابر تغییرات دمایی از ویژگی چسب کاشی پرسلان است.

قیمت چسب کاشی پرسلان

برای تعیین قیمت پسب کاشی پرسلان ابتدا باید دنبال یک برندی باشیم که در بین چسب های کاشی از کیفیت خوبی برخوردار باشد سپس ببینیم آیا آن برند نوع پرسلانی هم دارد یا نه که در بین برندهای چسب کاشی برند هنکل دارای چنین چسبی می باشد. برای اطلاع بیشتر از قیمت و موجودی این محصول به صفحه چسب کاشی پودری پرسلانی هنکل Ceresit CM17 مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: چسب کاشی از کجا بخرم؟

انواع چسب کاشی پرسلان براساس تکنولوژی ساخت و مواد پایه

  • چسب خمیری برپایه اکریلیک / امولسیون
  • چسب اپوکسی/ واکنشگرا
  • چسب پودری اصلاح شده با پلیمر

بیشتر بخوانید:مقایسه چسب کاشی پودری و خمیری

سخن پایانی

فروشگاه آنلاین تکنو پخش در زمینه فروش انواع چسب فعالیت دارد چسب 123، چسب درزگیر- ماستیک، چسب سیلیکون، چسب واشر ساز ،چسب حرراتی، چسب پلی سولفاید، فوم و چسب پلی اورتان و چسب کاشی، در این فروشگاه انواع چسب کاشی با قیمت مناسب به فروش می رسد برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات به بخش فروشگاه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *