مقالات

حلال چسب آکواریوم چیست و با چه چیزی پاک می شود؟

پاک کردن چسب آکواریوم

چسب‌های آکواریوم یا چسب های سیلیکونی به دلیل کاربردهای مختلفی که دارند از بهترین درزگیرها به شمار می آیند اما وقتی اصول استفاده صحیح این چسب ها را ندانیم ممکن است سطوحی را که نمی خواهیم هم در حین کار با چسب آکواریوم آغشته کنیم مانند لباس، سینک ظرفشویی، روی آینه یا شیشه بدنه خودرو استفاده از حلال های چسب سیلیکون خب شاید بهترین کار باشد اما اگر حلال چسب آکواریوم یا سیلیکون را در دسترس نداشتیم چه باید بکنیم؟ یا اصلا ممکن است شما بخواهید چسب سیلیکونی قدیمی را از سطح مورد نظر جدا کنید و چسب جدید بزنید در این صورت نیز نیاز خواهید داشت تا چسب قدیمی را ابتدا پاک کنید. تکنوپخش برای شما راهکارهایی دارد که در ادامه با هم مرور می کنیم.

بیشتر بخوانید: آموزش چسب زدن آکواریوم

راههای پاک کردن سطوح از چسب آکواریوم

همان طور که گفته شده اولین راه همان استفاده از حلال های شیمیایی مخصوص چسب های سیلیکونی هستند.حلال چسب آکواریوم هم می تواند شیمیایی باشد هم می توان با استفاده از مواد در دسترس چسب آکواریوم را از بین برد. به طور کلی استون حلال شیمیایی چسب آکواریوم و سیلیکون است.اما چگونگی پا ک کردن چسب آکواریوم به ترتیب زیر است.

پاك كردن چسب آكواريوم از روی سینک استیل

-اگر سطوحی مانند شیشه ماشین یا چوب یا سینک ظرفشویی آغشته به چسب آکواریوم شد می توان با یک تیغ یا کاتر تیز چسب را از روی سطح برداریم

-در مرحله بعد برای اینکه سطح مورد نظر کاملا تمیز به نظر برسد با یک فرچه یا مسواک که به استون آغشته است روی سطح مورد نظر می کشیم.باید این نکته را در نظر داشت برای پاک کردن چسب آکواریوم از روی سینک استیل ممکن است پاک کننده های شیمیایی مناسب نباشند و استیل را کدر کنند بنابراین بهتر است طبق همان روشی که گفته شد ابتدا با یک تیغ کاتر چسب را برداریم سپس با فرچه آن را بشوییم.

-اما برای پاک کردن چسب آکواریوم از روی دست، می توانید قبل از خشک شدن با یک کیسه ابتدا تمام چسب ها را به کیسه بچسبانیم و بعد با یک الکل دوباره دستمان را شستشو دهیم و سپس با آب بشوییم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید چسب سیلیکون

-استفاده از سسشوار هم گزینه خوبی است چسب را حرارت می دهد و باعث نرم و آب شدن چسب می شود این کار برای سطوحی که به پاک کننده های شیمیایی و آب حساس هستند مثل سطوح چوبی کاربرد دارد.

به غیر از موارد گفته شده محصولاتی هم هستند که به عنوان اسپری های پاک کننده چسب تولید می شوند پیشنهاد می کنیم از محصول اسپری پاک کننده چسب اپلapel حلال چسب آکواریوم از روی آهن و حلال آکواریوم از روی شیشه و یا هر سطح دیگری است که به چسب آغشته شده است استفاده کنید.

-استفاده از اسپری های روان کننده برای از بین بردن چسب آکواریوم مانند یک حلال چسب آکواریوم عمل می کنند باعث نرم شدن چسب می شوند سپس می توان با یک ابزا تیز چسب را پاک کرد.هم بسیار مفید است می توانید برای مطالعه بیشتر مقاله دلایل محبوبیت اسپری روان کننده wd-40 را مطالعه نمایید.

پاك كردن چسب آكواريوم از روی سینک استیل

برای پاک کردن چسب آکواریوم از روی سینک استیل بهترین راه این است که ابتدا باید بگذاریم چسب خشک شود چرا که امکان پخ شدن آن کمتر است سپس با یک تیغه تیز آن را از روی سینک بر می داریم و برای تمیز کردن باقی ماندی چسب آکواریوم می توانیم از سیم ظرفشویی و آب گرم و پاک کننده و اسپری های روان کننده استفاده کنیم. سپس برای اطمینان خاطر بیشتر می توانیم از چسب استیل مخصوص سینک ظرفشویی استفاده کنیم تا سینک ما به براقی و شفافیت قبل برسد.

پاک کردن چسب آکواریوم از روی شیشه

بهترین روش برای پاک کردن چسب آکواریوم از روی شیشه تراشیدن چسب خشک شده با یک تیغه تیز است سپس باقیمانده و اثرات چسب را با اسپری پاک کننده از بین می بریم.

این مطلب را هم بخوانید:چگونه از چسب آکواریوم استفاده کنیم؟

سخن پایانی

اگر به دنبال چسب سیلیکون مخصوص آکواریوم هستید می توانید چسب سیلیکون ماهی لازیو را از سایت تکنوپخش سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *