مقالات

حلال چسب کاغذ دیواری چیست و چگونه آن را پاک کنیم؟

اقدامات لازم برای برداشتن کاغذ دیواری های قدیمی کار ساده ای نیست، به خصوص در جایی که ممکن است کاغذ دیواری لایه به لایه بر روی هم چسبانده شده باشند، هر کدام با یک لایه چسب خشک شده چسبیده شده اند که باید به طور کامل برداشته شود تا دیواها برای نقاشی آماده شوند. اما اگر قصد دارید کاغذ دیواری جدیدی اعمال کنید، حذف کامل چسب قدیمی نیز ضروری است.

برای انجام این کار تنها به چند ابزار و لوازم نیاز است، البته همراه با کمی صبر و حوصله و زمان کافی نیاز است.اگر چنانچه قصد خرید کاغذ دیواری را دارید پیشنهاد می کنیم به صفحه محصول چسب کاغذ دیواری تکنو پخش مراجعه نمایید

قبل از اینکه شروع کنید

1- قبل از شروع حذف کامل چسب، باید کاغذ دیواری را جدا کنید. این فرآیند معمولاً لایه طراحی بالای کاغذ دیواری را به راحتی حذف می کند، اما مقداری از لایه پشتی سلولزی به دیوار چسبیده باقی می ماند. بنابراین پاک کردن چسب شامل پاک کردن قسمتی از پشت کاغذ دیواری و لایه زیرین هم است که هنوز به دیوار چسبیده است. اگر هنوز قسمت زیرین کاغذ دیواری زیادی به دیوار چسبیده باشد باید صبور باشید و در صورت نیاز سطل خود را با آب تازه و محلول تمیزکننده آماده کنید.

ملاحظات ایمنی

برای پاک کردن چسب کاغذ دیواری از مقدار قابل توجهی رطوبت استفاده می شود، بنابراین مهم است که کف را بپوشانید و پریزهای برق و کلیدهای دیواری را بپوشانید تا از آسیب آب به یا اتصالات الکتریکی جلوگیری کنید.

آنچه شما نیاز دارید

دستور العمل ها

اتاق را خلوت کنید

قبل اینکه فرآیند چگونه چسب کاغذ دیواری را پاک کنیم؟ را شروع کنید، اتاق را از مبلمان و لوازم جانبی خالی کنید. اگر نمی توانید مبلمان را به طور کامل از اتاق خارج کنید، حداقل آن را از دیوارها دور کرده و با پوشش پلاستیکی محافظ بپوشانید.

بیشتر بخوانید: چرا درزهای کاغذ دیواری شل می شوند؟

پریزهای برق را بپوشانید

پریزهای برق و کلیدهای دیواری را با چسب نواری بپوشانید تا رطوبت محلول تمیزکننده باعث مشکلات الکتریکی نشود. اگر عملی است، بهتر است برق محل کار را نیز قطع کنید.

از کف محافظت کنید

از آنجایی که برای برداشتن چسب باید از محلول تمیزکننده استفاده کرد بنابراین، باید فرش یا کفپوش را از چکه و لکه محافظت کنید.

آماده کردن محلول کندن کاغذ دیواری

در یک سطل بزرگ، محلولی از 1 گالن آب داغ، 1 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و 1 فنجان سرکه سفید را مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. بسته به اندازه اتاق، باید این محلول را چندین بار مخلوط کنید تا زمانی که آب گرم است، بتوان آن را روی دیوارها اعمال کرد.

سطل دوم را با آب گرم تمیز پر کنید که برای شستشوی دیوار بعد از شستشو استفاده می کنید.

بیشتربخوانید: ابزارهای موردنیاز نصب کاغذ دیواری

محلول تمیز کننده را اعمال کنید

با ایستادن روی یک نردبان محکم، شروع به استفاده از محلول تمیز کننده در بالای دیوار کنید. همیشه از بالا به پایین کار کنید. یک اسفنج سلولزی را در محلول فرو کنید و آنقدر بپیچید که چکه نکند اما هنوز کاملاً خیس باشد. اسفنج را روی قسمتی از دیوار پوشیده شده با چسب بمالید. در حین حرکت به سمت پایین، اسفنج را مرتباً خیس کنید. هدف در اینجا مرطوب کردن کامل چسب است نه پاک کردن آن.

دیوار مرطوب را تمیز کنید

بعد از دو یا سه دقیقه دیوار مرطوب را با یک پارچه میکروفایبر که با محلول تمیز کننده مرطوب کرده اید پاک کنید. چسب نرم شده است، بنابراین ممکن است بتوانید به سادگی آن را با پارچه پاک کنید. پارچه را مرتباً بشویید، به خصوص اگر بقایای مواد پشت کاغذ دیواری را جمع می کند.

ممکن است علاقمند باشید: چسب کاغذ دیواری آیستر Ayster

روی نقاط سرسخت تمرکز کنید

اگر چسب با پارچه تکان نمی خورد، دوباره آن را با محلول تمیزکننده اشباع کنید و چند دقیقه دیگر صبر کنید. اگر جواب نداد، پارچه میکروفیبر مرطوب را در مقداری جوش شیرین خشک آغشته کنید و به آرامی ناحیه پوشانده شده با چسب را بمالید. اگر باز هم پاک نشد، مطمئن شوید که چسب مرطوب و نرم شده است، سپس از یک چاقوی بتونه برای خراش دادن آن از روی دیوارها استفاده کنید. به آرامی با فشار ملایم کار کنید تا از باقی ماندن لکه های بر روی دیوار جلوگیری کنید.

دیوار را بشویید و خشک کنید

پس از برداشتن چسب. یک پارچه میکروفایبر تمیز را در آب آغشته کنید و بچرخانید تا کمی مرطوب شود. دیوارها را پاک کنید تا تمام چسب از بین برود. قبل از اقدام به رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری اتاق، حداقل یک شب اجازه دهید این ناحیه در هوا خشک شود.

رعایت چند نکته برای اینکه بدانیم چگونه چسب کاغذ دیواری را پاک کنیم؟

هنگام آویزان کردن کاغذ دیواری، ممکن است چسب اضافی از درزها نفوذ کند، یا ممکن است به طور تصادفی یک قطره چسب در قسمت جلویی کاغذ بیفتد.

از آنجایی که پوشش‌ها و مواد کاغذ دیواری بسیار متفاوتی وجود دارد، ابتدا این روش‌های تمیز کردن را روی کاغذ دیواری یا در یک منطقه پنهان آزمایش کنید تا آسیب دیدگی را بررسی کنید.

از یک پارچه میکروفایبر مرطوب استفاده کنید: اگر چسب هنوز مرطوب است، سعی کنید آن را با یک پارچه که در آب گرم و تمیز فرو رفته و تا زمانی که کمی مرطوب شده است پاک کنید. از بالای ناحیه چسب شروع کنید و با حرکات ملایم پاک کنید. همیشه از قسمت تمیز پارچه استفاده کنید زیرا چسب از کاغذ به پارچه منتقل می شود.

از یک اسکرابر رنگ پلاستیکی استفاده کنید: اگر چسب به صورت رگه یا قطره مشخصی خشک شده است، سعی کنید از یک خراش پلاستیکی رنگ برای جدا کردن چسب استفاده کنید. همانطور که به سطح کاغذ دیواری نزدیک می شوید، چسب را با یک حوله میکروفیبر مرطوب و گرم نرم کنید تا بتوان آن را پاک کرد.

از الکل مالشی استفاده کنید: اگر آب کار نمی کند، سواب های پنبه ای را در الکل ایزوپروپیل (مالشی) آغشته کنید و چسب را با دقت با الکل اشباع کنید. اجازه ندهید الکل روی کاغذ دیواری ریخته شود زیرا ممکن است باعث تغییر رنگ شود. حدود 10 دقیقه صبر کنید، سپس از اسکرابر رنگ استفاده کنید تا چسب را از بین ببرید و با یک پارچه میکروفایبر مرطوب کار را به پایان برسانید.

تميز كردن چسب کاغذ دیواری از روي سراميك

تمام کارهایی که به نصب و نیاز دارد خصوصا نصب کاغذ دیواری ممکن است به هر حال در حین کار مقداری از چسب کاغذ دیواری بر روی زمین و روی سرامیک بریزد بنابراین برای پا ک کرد آن لازم است چاره ای بیندیشم تا به راحتی از این دغدغه آسوده باشیم اما لوازمی که برای تمیز کردن چسب کاغذ دیواری از روی سرامیک نیاز داریم شامل موارد زیر است:

آنچه شما برای پاک کردن چسب کاغذ دیواری از روی سطح سرامیک نیاز دارید:

اسفنج

سطل

حوله

صابون ظرفشویی مایع

جوش شیرین

کاردک

پارچه

نوار نقاش

دستکش لاستیکی

مرحله 1: یک محلول تمیز کننده درست کنید

یک سطل بردارید و آن را با آب داغ پر کنید. سپس یک قاشق غذاخوری صابون در ظرف مایع و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین بریزید. خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله 2: چسب را بردارید

دستکش لاستیکی خود را بپوشید، اسفنج را بردارید و سپس آن را در سطل محلول تمیز کننده خود فرو کنید. آب اضافی را فشار دهید و اسفنج را روی چسب بمالید. توصیه می کنیم در قسمت های کوچک کار کنید تا بتوانید قبل از سفت شدن مجدد چسب را جدا کنید. اجازه دهید محلول چند لحظه بماند، سپس از همان اسفنج (با کمی روغن ) برای پاک کردن چسب استفاده کنید. اگر چسب از سرامیک جدا نمی شود، از یک کاردک بتونه استفاده کنید و سرکه را به سطل خود اضافه کنید. نسبت باید یک فنجان سرکه به هر گالن آب در سطل باید باشد.

از یک روش دیگر هم می توان استفاده کرد به این صورت که سرکه را با آب جوش ترکیب کنید و روی آن اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس کاغذ را با چاقوی بتونه بتراشید. برای سهولت بیشتر، می توانید قبل از اسپری کردن کاغذ دیواری را نیز گرما دهید. آب داغ چسب کاغذ دیواری را شل می کند، در حالی که سرکه به حل شدن آن کمک می کند.

اگر هم حال و حوصله درست کردن محلول های گفته شده را ندارید می توانید از حلال های آماده چسب که به صورت اسپری موجود هستند برای تمیز کردن سطوح استفاده کنید

بیشتر بخوانید: اسپری پاک کننده چسب اپلapel

به خاطر داشته باشید برای تمیز کردن سطوحی که از کفپوش های پی وی سی پوشانده شده اند استفاده از محلول سرکه توصیه نمی شود برای این کار حتما از متخصصین کار کفپوشو چسب کفپوش مشاوره بگیرید چرا که ممکن است کفپوش ها به حلال های گوناگون از جمله سرکه واکنش نشان داده و آسیب ببینند.

سخن پایانی

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به شما در یافتن راه حل سریع و آسان سوال چگونه چسب کاغذ دیواری را پاک کنیم را کمک کرده باشیم اگر راه حل های بهتر دیگری به نظرتان می رسد می توانید در قسمت نظرات آن را با همه کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *