مقالات

آب بندی سرویس بهداشتی و حمام بدون تخریب با چسب عایق

علاوه بر اینکه نشت آب به فضاهای کف و دیوار می تواند باعث پوسیدگی و آسیب هرسازه ای شود.رطوبت ناشی از نشت آب هم منجر به ایجاد کپک و قارچ می شود و محیط مناسبی برای رشد آنها فراهم می کند بنابراین جلوگیری از نشت آب نیاز به عایق کاری دارد. در ادامه با تکنو پخش که عرضه کننده چسب عایق و ضد رطوبت در برندهای گوناگون می باشد همراه باشید تا مراحل ساده ای که به وسیله چسب عایق برای ضدآب نمودن و عایق کاری کف حمام استفاده می شود را به شما نشان دهد.

ابزار مورد نیاز برای عایق کردن

چسب عایق

لایه ضد آب

ابزار

تفنگ درزبندی

تجهیزات نظافت

چکش

چاقو

سینی غلتک  رنگ

غلتک رنگ یا قلم مو رنگ

لیسه رنگ

تجهیزات ایمنی

چسب سیلیکون

کف را تمیز کنید

مهم است که قبل از شروع به ضد آب کردن حمام یا هر جای دیگری، آن را تمیز کنید تا گرد و غبار از بین برود. چرا که اعمال عایق رطوبتی بدون تمیز کردن کف ممکن است بر چسبندگی پوشش ها تأثیر بگذارد.

این مطلب را هم بخوانید: آب‌بندی استخر، آموزش قدم به قدم

پرایمر را اعمال کنید

راه آسان برای اعمال پرایمر این است که ابتدا آن را در یک سطل یا سینی غلتکی بریزید. سپس با استفاده از غلتک رنگ، از گوشه پشتی شروع کنید و دیوارها را تا ارتفاع حدود 20 سانتی متر دور بزنید. سپس پرایمر را به کل کف حمام بزنید.

درزگیری با چسب سیلیکون

پس از خشک شدن پرایمر، سیلیکون تمام شکاف های بین کف و دیوار و هر جایی که شکافی در کف پیدا کردید را ببندید. برای پاک کردن سیلیکون اضافی از یک لیسه رنگ استفاده کنید. سپس اجازه دهید سیلیکون به مدت 24 ساعت قبل از شروع عایق رطوبتی خشک شود.

چسب نواری را روی دیوار بزنید

چسب نواری را در اطراف دیوار تا سطحی که می خواهید ضد آب کنید، بزنید. در مورد ما، ما در ارتفاع جایی که پرایمر اعمال شده است، ماسک می کنیم. اگر می خواهید در داخل دوش ضد آب شوید، چسب نواری شما باید در ارتفاع 1.8 متری باشد.

چسب عایق را اعمال کنید

از گوشه پشتی حمام شروع کنید. با استفاده از یک غلتک، چسب عایق را روی دیوار تا ارتفاع نوار ماسک بمالید. سپس آن را در اطراف عرض غلتک رنگ، جایی که دیوار به کف می رسد، بزنید.

لایه ضد آب را کف حمام بزنید

لایه ضد آب را به طول دیوارهای حمام ببرید. لایه را طوری قرار دهید که نیمی از آن روی دیوار و نیمی دیگر روی کف حمام باشد و شکاف را بپوشاند. برای چسباندن لایه، از غلتک رنگ یا قلم مو استفاده کنید تا روی آن را با ماده ضد آب رنگ کنید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که تمام شکاف های روی زمین با غشاء پوشانده شود و روی آن رنگ شود.

رنگ را اعمال کنید

بقیه کف را رنگ کنید. سپس به مدت 24 ساعت بگذارید تا خشک شود.

آخرین لایه چسب و عایق ضد آب را اعمال کنید

پس از خشک شدن عایق رطوبتی، یک لایه نهایی عایق رطوبتی را با برس یا غلتک روی دیوارها و کف حمام بمالید. باید اجازه دهید این لایه دوم 24 ساعت دیگر قبل از آماده شدن خشک شود.

سخن پایانی

در واقع استفاده از چسب عایق قبل از هر کاری در محیط های مرطوب یک نوع زیر سازی به شمار می آید و به نوعی چه کف باشد چه دیوار قبل از کاشی کاری یا رنگاری یک زیر سازی انجام می شود و بهتر که جنس این زیر کاری از نوع عایق باشد تا مانع ورود هر گونه رطوبت به لایه های بالایی شود.

ممکن است علاقمند باشید: معرفی چسبهای صنعت ساخت و ساز

5 دیدگاه در “آب بندی سرویس بهداشتی و حمام بدون تخریب با چسب عایق

  1. چقد کامل و جامع ممنونم

  2. رجب زاده گفت:

    باسلام انشالله همیشه خیر ببینید وموفق باشید عالی،عالی،عالی

    1. علی عسکر قنبری گفت:

      باسلام و تشکر از معرفی چسب های آببند و مطالب کاربردی
      آیا چسبی جهت آب بندی محل اتصال سنگ توالت به شترگلو از داخل،وجود دارد??? لطفا راهنمایی بفرمایید،ممنونم

    2. قنبری گفت:

      باسلام و تشکر از معرفی چسب های آببند و مطالب کاربردی
      آیا چسبی جهت آب بندی محل اتصال سنگ توالت به شترگلو از داخل،وجود دارد??? لطفا راهنمایی بفرمایید،ممنونم

      1. m.abbasi گفت:

        سلام وقت بخیر؛ از چسب سنگ استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *