مقالات

استفاده از چسب کاشت میلگرد برای مهار میلگرد در بتن

مهار میلگرد در بتن با چسب کاشت میلگرد

سازه های بتنی حدود 150 سال است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل خواص فیزیکی و مکانیکی خوب و بسیاری از مزایای دیگر، جایگاهی پیشرو در مهندسی سازه های عمرانی را به خود اختصاص داده است.

استفاده از کاشت میلگرد برای تقویت سازه های بتنی

کار تعمیر و تقویت سازه بتنی شامل سه جنبه نگهداری روزانه، آرماتوربندی و بازسازی می باشد. به دلیل تغییرعملکرد ساختمان، افزایش عمر مفید یا طراحی و ساخت، لازم است آرماتور سازه جدید در مواقعی که ساختمان های موجود نیاز به بازسازی، اضافه و مقاوم سازی دارند، دارای لنگرگاه قابل اعتمادی باشد. این لنگرگاه هم با استفاده از کاشت میلگرد فراهم می شود.

با توجه به محدودیت‌های تکنولوژی طراحی و ساخت، به منظور برآورده کردن الزامات ایمنی، کاربرد و دوام سازه‌های جدید و قدیمی، در مواقعی که فناوری مقاوم‌سازی سنتی مناسب نیست، در واقع روش‌های جدید مقاوم‌سازی سازه و فناوری مقاوم‌سازی مانند کاشت میلگرد این مشکلات را برطرف می‌کند.

نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد

فناوری کاشت میلگرد یک فناوری ویژه است که برای رفع نیازهای لنگر میله فولادی ساختاری جدید توسعه یافته است. در تکنولوژی کاشت آرماتور ابتدا از دستگاه حفاری مخصوص با توجه به محل طراحی، آرماتور (یا قطعات ثابت) استفاده می شود، قطر و عمق سوراخ را تعیین می کند، پس از حفاری، چسب مخصوص یا همان چسب کاشت میلگرد با استحکام بالا را در سوراخ حفر شده می ریزند و سپس آرماتور را وارد می کنند تا آرماتور بتواند به طور قابل اعتماد در سازه بتنی لنگر انداخته شود.

روش تقویت و فن آوری تقویت سازه بتنی

روش های زیادی برای تقویت سازه های بتنی وجود دارد. روش های مناسب و فناوری های تطبیق را می توان در طراحی و ساخت با توجه به شرایط واقعی و الزامات کاربردی انتخاب کرد.روش های تقویت سازه های بتنی شامل بزرگ کردن مقطع اعضا، برچیدن و تعویض بتن، محصور کردن فولاد، افزایش آرماتور تکیه گاه، آرماتور پیش تنیدگی شبانه، چسباندن صفحه فولادی، چسباندن FRP، سیم پیچ و مهره لنگر و غیره است.

فناوری های مورد استفاده در تقویت و تبدیل سازه های بتنی شامل موارد زیر است:

فناوری زیرسازی

 فناوری کاشت میلگرد

 فناوری تعمیر ترک

 فناوری حفاظت از کربنیزاسیون بتن

 فناوری تصفیه سطح بتن

 فناوری آب بندی سطح بتن و برخی فناوری های دیگر (مانند سازه، فناوری جابجایی اجزا، تکنولوژی تنظیم فرکانس خود ارتعاش سازه و غیره).

 مهار میلگرد در فناوری بتن

مشخصات

1. لنگرگاه میله فولادی کاشته شده قابل اعتماد است و نیاز عملکرد لنگر مشخصات را می توان به دست آورد.

2. اتصالات چسبی محل های لنگر به طور یکنواخت بدون تمرکز تنش تحت فشار قرار می گیرند. خواص مکانیکی ایده آل است و به راحتی می تواند الزامات را برآورده کند.

3. تکنولوژی ساده، عملیات آسان، دوره ساخت و ساز کوتاه، آسان برای اطمینان از کیفیت ساخت و ساز، آب خوب و مقاومت متوسط

4. مواد دارای منابع گسترده، هزینه کم و بازده اقتصادی خوب هستند.

کاربرد

1. ریشه زنی انکراژ اعضای بتن مسلح در سازه های بتن مسلح در حین بازسازی و گسترش مهندسی.

2. رفع فقدان محل آرماتور در طول طراحی و ساخت.

3. آرماتور با تقویت مقطع تقویت می شود. هنگامی که سازه فوقانی در حال پوشاندن یا بالا رفتن است، تیر و ستون بلندتر می شوند. ساختمان ستون طبقه و ساختمان مرتفع میله کاشت دیوار برشی را اضافه می کند.

4. درجه مقاومت بتن پایه بالاتر از C15 است. برای ساختار پایه با هوای شدید و برخی سازه های سبک وزن مناسب نیست.

فرآیند کاشت میلگرد چگونه است؟

اصل تکنولوژیکی این فناوری استفاده از دستگاه حفاری مخصوص برای تعیین قطر و عمق سوراخ با توجه به موقعیت طراحی و قطر میلگرد تقویت کننده است. پس از حفاری، چسب مخصوص با استحکام بالا در سوراخ ریخته می شود و سپس میله تقویت کننده برای لنگر انداختن وارد می شود تا میله تقویت کننده و سازه بتنی به طور قابل اعتماد به هم متصل شوند. به منظور اطمینان از اتصال بین سازه های قدیمی و جدید، به طوری که میلگردهای فولادی برای ایجاد لغزش بزرگتر از بتن بیرون کشیده نمی شوند تا بتوانند بهتر با بتن کار کنند، لازم است میلگردهای فولادی لنگر خوبی داشته باشند. فناوری کاشت میلگرد فولادی ایجاد تنش باندی بین میله فولادی و بتن از طریق چسباندن چسب ها است.

فروش چسب کاشت میلگرد

اگر به دنبال خرید چسب کاشت میلگرد برای پروژه های ساختمانی خود هستید فروشگاه اینترنتی تکنو پخش انواع چسب های کاشت میلگرد را با مناسب ترین قیمت به فروش می رساند برای اطلاعا از قیمت این محصولات بر روی لینک های زیر کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *