مقالات

ترمیم چرم با چسب

ترمیم چرم با چسب

چرم جلوه ای زیبا و جاودانه ای دارد در صورتی که به خوبی مراقبت شود و آسیب نبیند. برای رفع پارگی ها و سوراخ های ایجاد شده بر روی چرم مستلزم استفاده از چسب چرم با فرمول خاص است.آنچه که در این نوشتار می خوانید شامل مطلب زیر است در ادامه با تکنو پخش همراه باشید:

چسب چرم: آنچه باید بدانید

چسب کفش: یک محلول انعطاف پذیر

نحوه تعمیر چرم با چسب: دستورالعمل مرحله به مرحله

محصولات پیشنهادی

چسب چرم: آنچه شما باید بدانید

چرم از دیرباز یک ماده انتخابی برای پوشاک، کفش، مبلمان، کالاهای ورزشی و بسیاری از کاربردهای دیگر بوده است. چرم علاوه بر انعطاف پذیری، مقاوم در برابر آب و هوا است و ظاهری منحصر به فرد دارد. از آنجایی که چرم از پوست خام و سایر الیاف طبیعی ساخته شده است، برای جلوگیری از شکستن و تازه به نظر رسیدن چرم به مراقبت خاصی نیاز دارد. امام زمانی هم که مراقب باشید، بریدگی، پارگی و آسیب های دیگر ممکن است بر روی چرم شما رخ دهد.

همانطور که دیده اید چرم دائما در حال خم شدن است و برای حفظ چسبندگی بادوام به چسبی با انعطاف پذیری بالا نیاز دارد. چسب سفید معمولی یا چسب چوب به خوبی با چرم چسبانده نمی شود و می تواند باعث آسیب شود. در عوض، به دنبال چسب های چرم تخصصی برای این کار باشید.

در ادامه چند نمونه از چسب چوب هایی که در تکنو پخش به فروش می رسد را می توانید ببینید.

چسب کفش: یک راه حل انعطاف پذیر

برای اینکه اجناس چرمی را در بهترین شکل نگه دارید، از چسب هایی استفاده کنید که ضد آب، تمیز شونده و انعطاف پذیر هستند. مهمتر از همه، شما می خواهید چسبی را انتخاب کنید که بتواند پیوندهای دائمی ایجاد کند.

چسب کفش یک چسب همه کاره است که چرم، وینیل، بوم، منسوجات، فوم، پلی استر تقویت شده و بسیاری از لاستیک ها را چسبانده، مهر و موم می کند و ترمیم می کند. برای پیوندهای قوی که نیاز به خمش مداوم دارند، شفاف می شود و در برابر لرزش، ضربه، رطوبت و دمای شدید مقاومت می کند.

چرم پاره شده یا شکسته یا خم شده را می توان با کمی دانش وچسب چرم کیف کفش مناسب ترمیم کرد.

از چسب آهن می توان جهت ترمیم انواع چرم استفاده کرد. در ادامه دو نمونه از چسب های آهن که در فروشگاه تکنو پخش موجود است به شما معرفی می گردد.

همچنین بخوانید: مناسب ترین چسب برای چسباندن چرم

نحوه تعمیر چرم با چسب: دستورالعمل های گام به گام

چسباندن اقلام چرمی، مانند کفش یا کت، آسان است، اما نیاز به دانستن نحوه آماده سازی، اعمال و تمیز کردن پس از استفاده دارد. این مراحل را دنبال کنید تا چسبندگی قوی داشته باشید که چرم شما را عالی نگه می دارد.

قبل از استفاده مقدمات لازم را آماده کنید. یک منطقه با تهویه مناسب و یک سطح کار با فضای کافی انتخاب کنید. میزها یا نیمکت ها را با پارچه ها یا کاغذهای محافظ بپوشانید. چسب چرم بهتر است در دمای بین 41 درجه فارنهایت و 104 درجه فارنهایت استفاده شود.

قطعاتی که باید به هم متصل شوند را بررسی کنید و تناسب را آزمایش کنید. هر قطعه یا ذره ای را که مانع یک مهر و موم شده است را پاک کنید. برای بهبود چسبندگی، ممکن است بخواهید قبل از تمیز کردن سطوح بسیار صاف (مانند پلاستیک سخت یا فلز) را با کاغذ سنباده ریز زبر کنید.

چرم را تمیز کنید. سطوحی که باید چسبانده شوند باید تمیز و خشک باشند. برای تمیز کردن چرم، از صابون نواری روی پارچه مرطوب استفاده کنید. سپس با استفاده از پارچه آن را به آرامی صاف کرده و کثیفی را پاک کنید. از یک پارچه دیگر برای پاک کردن باقی مانده صابون استفاده کنید. قبل از ادامه، اجازه دهید چرم کاملا خشک شود.

چسب چرم را بمالید. یک لایه نازک اما یکدست را روی یک سطح بمالید تا به هم متصل شود. برای مهر و موم پر کردن شکاف، چسب را با ضخامت بیشتر، در یک لایه تا 1/5 اینچ بمالید. برای دستیابی به چسبندگی اولیه شدیدتر، روی هر دو سطح اعمال کنید.

برای تعمیراتی که نیاز به کاربرد دقیق تری دارند، به دنبال یک چسبی باشید که دارای حداکثر کنترل و ذخیره سازی بدون هوا، دارای یک طراحی انحصاری با فشار جانبی است. مقاوم در برابر رطوبت و دما، به منظور ایجاد پیوندی بادوام اما انعطاف پذیر با چرم و مواد دیگر است.

هنگام استفاده از چسب چرم، از دستکش لاتکس یا نیتریل (نه پی وی سی، نایلون یا پنبه ای) برای محافظت از دستان خود استفاده کنید.

قطعات را به هم متصل کنید. قطعات را به صورت دلخواه قرار دهید و محکم به هم فشار دهید. در صورت لزوم، سطوح را با نوارهای لاستیکی، نوار چسب یا گیره در کنار هم نگه دارید تا از مهر و موم محکم و بدون شکاف اطمینان حاصل کنید. قطعات را به مدت 1 تا 3 ساعت دست نخورده بگذارید تا پیوند ایجاد شود.

چسب چرم به سرعت می چسبد، اما چسبندگی کامل زمان می برد. معمولاً در عرض 24 ساعت 70 درصد چسبندگی کامل حاصل می شود. استحکام کامل آن بسته به دما، رطوبت و ضخامت طی 24 تا 48 ساعت حاصل می شود.

به عنوان یک قاعده کلی، زمان پخت برای چسب چرم تقریباً 24 ساعت برای هر 4میلی متر چسب است.

تمیز کردن و ذخیره سازی. سطوحی را که در معرض چسب قرار گرفته اند، بلافاصله با استفاده از الکل های معدنی بشویید. اگر چسب سرریز شده یا چسبنده خشک شده است، آن را با استفاده از تیغ یا ابزاری با لبه تیز جدا کنید. مراقب باشید که خراشیدگی یا آسیبی به چرم وارد نشود.

چسب باقیمانده را در دمای اتاق در حالی که بطری محکم بسته شده است نگهداری کنید. از نگهداری آن در دمای شدید (زیر 41 درجه فارنهایت یا بالاتر از 122 درجه فارنهایت) خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *