مقالات

چگونه کپک چسب آکواریوم دور سینک آشپزخانه خود را برطرف کنیم؟

رفع کپک چسب آکواریوم دور سینک ظرفشویی

ممکن است پس از مدتی در اطراف لبه های سینک ظرفشویی و یا روشویی سیاه و کپک زده شود این باعث می شود آشپزخانه بد جلوه کند و همچنین ممکن است باعث نشت آب از شکاف ها شود و به کابینتی که در زیر سینک قرار دارد آسیب برساند.

نگران نباشید با یک راهکار ساده می توانید چسب آکواریوم کپک زده از بین ببرید و دوباره از چسب سیلیکون استفاده کنید مراحل این کار را با هم بررسی می کنیم.

اما، با چند مرحله ساده، به راحتی می توانید اطرف سینک آشپزخانه خود را دوباره آب بندی کنید. ابتدا تجهیزات لازم برای این کار را معرفی و سپس مراحل انجام کار را با هم توضیح خواهیم داد.

مرحله 1: تهیه تجهیزات برای رفع کپک چسب آکواریم دور سینک

تفنگ چسب سیلیکون

چسب سیلیکون

کاتر

یک بطری اسپری پر از مقداری آب صابون (RM2.68).

 آب صابون از چسبیدن درزگیر جدید به همه جا جلوگیری می کند، بنابراین پاک کردن اضافی درزگیر پس از استفاده آسان تر است.

چوب بستنی (RM0.89). من از اینها برای پاک کردن درزگیر اضافی استفاده کردم زیرا شکل گرد لبه منحنی خوبی به درزگیر می دهد. اگر نمی خواهید این را بخرید، همیشه می توانید از انگشت صابونی خود برای پاک کردن آن استفاده کنید.

مرحله 2: درزگیر قدیمی را خراش دهید

با چاقوی قلمی، درزگیر قدیمی را با دقت خراش دهید. درزگیر قدیمی بسیار لاستیکی است، بنابراین خراش دادن آن سخت است. در عوض، کاری که باید انجام دهید این است که لبه بالایی و پایینی درزگیر را به دقت برش دهید، آن را بیرون بیاورید تا بتوانید با انگشتان خود آن را بگیرید، سپس کل نوار را به آرامی بیرون بکشید.

مرحله 3: ناحیه را تمیز و خشک کنید

درزگیر به سطوح گرد و غبار، صابونی یا روغنی نمی‌چسبد، بنابراین مطمئن شوید که تکه‌های قدیمی درزگیر را پاک کرده، سپس آن ناحیه را پاک کرده و خشک کنید.

مرحله 4: درزگیر و تفنگ درزگیر را آماده کنید

لوله سیلانت باید دارای نوک اپلیکاتور باشد. نوک اپلیکاتور را با زاویه 45 درجه ببرید. این به شما امکان می دهد بعداً درزگیر را به عمق شکاف ها فشار دهید. سپس دهانه لوله درزگیر را بریده و نوک اپلیکاتور را پیچ کنید. در نهایت آن را در تفنگ درزگیر قرار دهید.

مرحله 5: چسب سیلیکون را به اطراف سینک بزنید

به آرامی پیستون را فشار دهید، یک مهره یکنواخت از درزگیر را در امتداد یک لبه بمالید. اگر بیش از حد فشار دهید نگران نباشید، زیرا بعداً آن را پاک خواهید کرد

مرحله 6: درزگیر اضافی را پاک کنید

از چوب بستنی برای پاک کردن درزگیر اضافی استفاده کنید. لبه گرد چوب بستنی برای اطمینان از یک لبه منحنی خوب عالی است.

مرحله 7: این کار را برای تمام لبه ها تکرار کنید

فرآیند آب بندی تمام طرف های سینک آشپزخانه و پاک کردن بیش از حد را تکرار کنید. به گوشه ها توجه کنید زیرا برای پیروی از منحنی سینک باید دستی ثابت داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین چسب برای دور سینک ظرفشویی

مرحله 8: بگذارید تا خشک شود

درزگیر حداقل به مدت 8 ساعت نیاز دارد (24 ساعت حتی بهتر است). در این زمان بخارهای شیمیایی ساطع می کند، بنابراین باید محل را به خوبی تهویه کنید.

لبه یکنواخت زیبا از همه طرف!

این تنها کاری است که باید انجام دهید! و به عنوان یک امتیاز، پس از آب بندی مجدد یک سینک آشپزخانه، باید بیش از نصف لوله درزگیر باقی بماند تا بتوانید با سایر قسمت ها مقابله کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *