مقالات

چگونه چسب یک دو سه را از داشبورد ماشین پاک کنیم؟

پا کردن چسب یک دو سه از روی داشبورد

چسب یک دو سه یک ماده عالی برای تعمیر وسایل روزمره خانگی، از جمله پلاستیک آسیب ‌دیده، فلز و غیره است. ما در تکنو پخش علاوه بر فروش چسب های یک دو سه سعی داریم سوالاتی که در خصوص استفاده از این چسب نیز به وجود می آید را طی سلسله مقالاتی مطرح کرده و پاسخ دهیم پس با ما همراه باشید.

وقتی چسب یک دو سه روی داشبورد ماشین شما می ریزد، فقط به استون، آب داغ و یک پارچه تمیز نیاز دارید. جایگزین های مختلفی برای استون وجود دارد که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.استون معمولا به عنوان پاک کننده لاک ناخن شناخته می شود.

آیا می‌توانید چسب یک دوسه را از داشبورد خودرو جدا کنید؟

بله، ممکن است چسب یک دو سه را از داشبورد ماشین پاک کنید. با این حال، هنگام برداشتن آن مراقب باشید تا به داشبورد خودرو آسیب نرسانید. ابتدا می توانید از آب صابون برای نرم کردن چسب های یک دو سه استفاده کنید.

اگر روی داشبورد رنگ وجود دارد، از نیترومتان استفاده کنید. نسبت به استون سختی کمتری دارد و به رنگ آسیب نمی رساند.

چیزهایی که برای پاک کردن چسب یک دو سه از داشبورد ماشین لازم است. قبل از اینکه بخواهید چسب یک دو سه را جدا کنید، به برخی موارد ضروری نیاز دارید. شامل وارد زیر است:

دستکش

ماسک گرد و غبار

استون/نیترومتان

آب صابون

سرکه/روغن نباتی/روغن نارگیل

سشوار

پارچه تمیز

برس را با موهای نرم بشویید

روش های حذف چسب یک دو سه از داشبورد خودرو

بهترین گزینه استون است. با این حال، استون می تواند روی سطوح بسیار خشن باشد. بنابراین اگر داشبورد رنگ شده دارید، باید جایگزینی برای پاک کردن چسب بدون آسیب رساندن به رنگ پیدا کنید.

جایگزین ها شامل نیترومتان، آب جوش، سرکه، الکل یا اتانول و سشوار است. نیترومتان نسبت به استون سختی کمتری دارد و به رنگ یا پوشش آسیبی نمی رساند.

نحوه حذف چسب از داشبورد خودرو با استفاده از استون

● لباس محافظ

اطمینان حاصل کنید که برای محافظت از دستان خود در برابر استون و خود چسب یک دو سه دستکش می پوشید. همچنین درهای خودرو را باز نگه دارید تا به دلیل بخار استون تهویه شود.اما اگر به هر علتی دستان شما به چسب آغشته شد برای پاک کردن چسب یک دو سه از روی دستتان مطلب زیر را بخوانید.

مطلب پیشنهادی: راههای پاک کردن چسب 123 از روی پوست و سطوح مختلف

● صابون/آب داغ

برای پاک کردن چسب یک دو سه خشک شده، پارچه ای را در آب داغ خیس کنید و حدود 10 تا 20 دقیقه روی داشبورد قرار دهید تا چسب شل شود. اگر چسب خشک نشده باشد، می توان از آب صابون به عنوان جایگزین آب گرم استفاده کرد.

● استفاده از استون

استون می تواند بر روی سطوح رنگ شده خشن باشد. قبل از اعمال آن بر روی ناحیه مطمئن شوید که آن را رقیق کرده و در جای دیگری آزمایش کنید. اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند. اگر آسیبی وارد نشد، آن را روی داشبورد خودرو اعمال کنید.

استون را روی یک پارچه تمیز قرار دهید و به آرامی چسب را بمالید. آب داغ قبلاً چسب را نرم کرده است، بنابراین استون پیوند فوق العاده چسب را بیشتر می شکند و اکنون پاک کردن چسب یک دو سه آسان تر است.

اگر چسب باقی مانده است، استون بیشتری اضافه کنید و از یک برس با موهای نرم استفاده کنید تا به آرامی محل را بشویید تا تمام چسب از بین برود. اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از استفاده بیش از حد استون به آرامی پیش بروید. هنگام استفاده از استون، حدود 20 تا 25 دقیقه طول می کشد تا در نهایت چسب پاک شود. اگر چسب خشک شده باشد، حدود 30-35 دقیقه طول می کشد.

● تمیز کردن داشبورد

حالا که چسب از بین رفته است، باید پاک کننده چسب را از روی داشبورد ماشین تمیز کنید. داشبورد را با یک پارچه تمیز و آب پاک کنید و داشبورد را پاک کنید تا تمام استون آن تمام شود. اکنون یک داشبورد ماشین فوق العاده بدون چسب دارید.

روش های جایگزین برای پاک کردن چسب 123 از داشبورد خودرو

استون بسیار قدرتمند و در برخی موارد خطرناک است. در صورت استفاده بیش از حد می تواند به داشبورد ماشین شما آسیب برساند و بسیار قابل اشتعال است. استون بهترین گزینه نیست، به خصوص در اطراف کودکان.

با استفاده از سشوار

سشوار چسب خشک شده یا باقی مانده چسبناک را شل می کند.

سپس با یک پارچه آغشته به آب داغ یا یک برس نرم چسب را جدا کنید تا چسب از بین برود.

استفاده از الکل یا اتانول

اگرچه اتانول می تواند یک حلال کاملا قوی باشد، برخی از انواع چسب ها ممکن است در برابر آن مقاوم باشند. ایزوپروپیل الکل جایگزین قوی تری نسبت به اتانول است. می توانید از ایزوپروپیل الکل روی انواع قوی تر سوپرچسب استفاده کنید.

استفاده از سرکه یا روغن نباتی

سرکه یک حلال است و چسبندگی چسب یک دو سه را از بین می برد. اگرچه استون از سرکه قوی تر است، اما سرکه می تواند چسب ضعیف را از بین ببرد و بسیار ایمن تر از استون است.

چسب را به آرامی با سرکه آغشته کنید و اجازه دهید پارچه برای چند دقیقه روی داشبورد بماند. سپس با استفاده از یک پارچه آغشته به آب داغ، چسب را پاک کنید. الکل و سرکه برای تجزیه چسب بسیار بیشتر طول می کشند تا چسب را از بین ببرند بنابراین فرآیند تمیز کردن 40 تا 60 دقیقه طول می کشد.

روغن نباتی نیز برای شل کردن چسب های یک دو سه استفاده می شود. قبل از اینکه چسب را با یک پارچه مرطوب پاک کنید، بگذارید چند ساعت بماند.با روغن نباتی ساعت ها طول می کشد تا چسب یک دو سه به طور کامل شل شود.

همچنین بخوانید: انوع مختلف چسب – نحوه استفاده از آنها + نکات

سخن پایانی

امیدوارم این مقاله به این سوال که چگونه چسب یک دو سه را از داشبورد پاک کنیم.پاسخ داده باشد.به خطر داشته باشید اگر داشبورد رنگ شده است، از استون یا مواد شیمیایی جایگزین مانند نیترومتان استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که در یک ماشین با تهویه مناسب کار می کنید تا از اثرات خطرناک دود حلال ها جلوگیری کنید. هنگام استفاده از آب گرم روی داشبورد صبور باشید. قبل از از بین بردن چسب، اجازه دهید پارچه چند دقیقه بماند.

اگر چسب به سرعت جدا نشد، می توانید پارچه را جایگزین برس اسکراب کنید.

برای حلال‌های قوی مانند استون و ایزوپروپیل، قبل از استفاده از آن‌ها روی داشبورد، آنها را روی یک سطح جداگانه آزمایش کنید تا مطمئن شوید که حلال‌ها به داشبورد شما آسیب نمی‌رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *