مقالات

اسپیسرهای کاشی چرا در کاشی کاری مهم هستند؟

اسپیسر کاشی

اگر کار روی یک پروژه کاشی کاری جدید را شروع می کنید، و اولین بار است که با کاشی کار می کنید، ممکن است کمی گیج شوید. چیزهای زیادی برای دانستن در مورد تخمگذار و قرار دادن کاشی وجود دارد. از مخلوط کردن ملات گرفته تا برش کاشی با دستگاه برش کاشی روبی یا اره کاشی روبی ممکن است گیج کننده باشد.

ما در این نوشتار پاسخ خواهیم داد که چرا جداکننده ها و اسپیسر کاشی بسیار مهم هستند، همچنین نکات مهمی برای استفاده موثر از آنها را مورد بحث قرار خواهیم داد. این نوشته راهنما را که توسط گروه تکنو پخش آماده شده است را دنبال کنید.

جداکننده و اسپیسر کاشی چیست و چرا مهم هستند؟

جدا کننده های کاشی، اشیاء کوچک و پلاستیکی هستند که معمولاً به شکل “T” یا متقاطع ساخته می شوند. اندازه های آنها نیز متغیر است.

از آنها برای حفظ یک فضای ثابت یا “شکاف” بین کاشی ها هنگام نصب آنها بر روی ملات استفاده می شود. این اجازه می دهد تا زمانی که کاشی های خود را دوغاب می کنید، فاصله بین کاشی یکنواخت باشد. برای استفاده از آن‌ها، هنگام قرار دادن کاشی‌ها، اسپیسرها را در هر گوشه از کاشی‌هایتان قرار ‌دهید و کاشی‌ها را به هم فشار ‌دهید تا فاصله‌گیر با هر گوشه تماس پیدا کند. مدت کوتاهی پس از اتمام نصب کاشی آنها را بردارید و در پروژه های آینده مجدداً استفاده کنید.

اسپیسرهای کاشی به چند دلیل مهم هستند. بیایید اکنون به این دلایل نگاهی بیندازیم:

اگر در حال کار با کاشی های طرح فرش هستید، یا طرح کاشی پیچیده و موزاییک مانند ایجاد می کنید، قرار دادن کاشی های خود به صورت دستی بسیار دشوار است. این به ویژه اگر به دنبال استفاده از چندین عرض دوغاب هستید، صادق است.

اما با استفاده از چند سایز اسپیسر گروت، می‌توانید به راحتی یک الگوی کاشی ایجاد کنید که از چندین اندازه دوغاب استفاده می‌کند که می‌تواند دوام و جذابیت را افزایش دهد  و از صاف و یکنواخت بودن کاشی ها اطمینان حاصل می کند.

اگر از جداکننده کاشی استفاده نمی کنید، در معرض خطر کج شدن کاشی های شما قرار می گیرد. جداکننده‌های کاشی، به دلیل اینکه در گوشه هر کاشی قرار می‌گیرند، اجازه می‌دهند تا یک روکش کاملاً صاف و یکدست داشته باشید.

برنامه ریزی آسان تر پروژه

هنگامی که کاشی ها را می چینید و پروژه خود را برنامه ریزی می کنید، فاصله دهنده و اسپیسرهای کاشی بسیار مفید هستند. چرا که شما دقیقاً می دانید که چه اندازه شکافی بین هر کاشی لازم خواهید داشت. این کار اندازه گیری کاشی ها را هنگام چیدمان، برچسب زدن و برش آن ها را آسان تر  می کند.

پایان حرفه ای، زیبا

اسپیسر کاشی تنها راه برای به دست آوردن یک پایان واقعا حرفه ای در پروژه شما است. بدون جداکننده کاشی، پروژه شما آماتور به نظر می رسد، با شکاف های ناهموار و کاشی های کج.

از یکپارچگی کف کاشی محافظت می کند

جدا کننده های کاشی به شما این امکان را می دهند که کف خود را در سطح زمین نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که هر کاشی به درستی با مقدار مناسب محصول دوغاب شده است. اگر کاشی‌های شما خیلی نزدیک به هم باشند، در صورت منبسط شدن، در معرض آسیب قرار می‌گیرید. آنها همچنین ممکن است از جای خود خارج شوند یا بریده شوند. در زمان انجام پروژه سریعتر، اسپیسرها سطح ایمن تر و بادوام تری را فراهم می کنند.

از آنجا که هیچ حدس و گمانی در هنگام استفاده از جداکننده کاشی وجود ندارد، پروژه شما بسیار سریعتر و بسیار کارآمدتر خواهد بود. لازم نیست برای اندازه گیری هر شکاف وقت بگذارید یا نگران نتایج ناهموار باشید. فقط از جداکننده های خود استفاده کنید و کاشی های خود را بگذارید.

 با محصولات مناسب شروع کنید

اطمینان حاصل کنید که برای سرمایه گذاری در اسپیسرهای پلاستیکی باکیفیت وقت و هزینه صرف می کنید. اگر از محصولات مناسب استفاده نکنید و از فاصله‌گذارهای ارزان‌قیمت را بخرید در این صورت به دلیل بی کیفیت بودن به سختی از کاشی جدا می شوند، یا وقتی می‌خواهید آن‌ها را بردارید، می‌شکنند.

تعداد مناسب جداکننده های کاشی را برای پروژه خود تخمین بزنید

از هر محصولی که استفاده می کنید، باید تعداد مناسب بین فاصله ها را تخمین بزنید. اگر بیش از حد تخمین بزنید، پول خود را برای جداکننده هایی که در نهایت استفاده نمی کنید هدر خواهید داد. و اگر دست کم بگیرید، ممکن است با تاخیرهای جدی پروژه مواجه شوید.

چگونه می توانید تعداد مناسب فاصله دهنده های کاشی را تخمین بزنید؟ آسان است! فقط تعداد کل صفحات کاشی یا مربع هایی که استفاده می کنید را در 4 ضرب کنید! به این ترتیب، می‌دانید که چه تعداد اسپیسربرای پروژه خود دارید.

با این حال، ما همچنین توصیه می کنیم که چند فاصله اضافی را بردارید، چرا که ممکن است حین انجام کاشی کاری چند تایی را اشتباه قرار دهید یا آسیب ببینند.

بیشتر بخوانید: چگونه دیوارهای خود را برای کاشی کاری آماده کنیم؟

فاصله های کاشی را در زمان مناسب حذف کنید در غیر این صورت ممکن است گیر کنند!

اسپیسرها باید حدود 20 تا 30 دقیقه پس از شروع چسباندن چسب روی کاشی برداشته شود.نباید آنها را خیلی زود حذف کنید، زیرا این می تواند باعث جابجایی کاشی های شما شود.

و اگر هم برای مدت طولانی رها کنید، می‌تواند منجر به گیرکردن فاصله‌ها شود. توصیه می‌کنیم هنگام برداشتن جداکننده‌های کاشی، دستورالعمل‌های سازنده خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها به درستی برداشته شده‌اند.

اگر جداکننده‌های شما به سختی جدا می‌شوند یا از اسپیسرهای کوچک و متقاطع استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم از انبردست سوزنی برای کشیدن استفاده کنید. کناره اسپیسر را محکم بگیرید و با حرکت عمودی آن را بیرون بکشید. از حرکت افقی خودداری کنید. حرکت افقی می تواند باعث جابجایی کاشی ها شود.

هرگز روی اسپیسرها دوغاب یا چسب کاشی نزنید

اگر جداکننده های کاشی با مشخصات پایینی دارید که به سختی جدا می شوند، ممکن است وسوسه شوید که به سادگی روی آنها دوغاب بزنید. شما هرگز نباید این کار را انجام دهید.حتی اگر فاصله کاشی‌هایی دارید که گیر کرده‌اند، باید آن‌ها را بیرون بکشید یا با اسکنه جدا کنید و دوباره دوغاب بزنید. به ما اعتماد کنید – این کار در دراز مدت شما را از سردردهای زیادی نجات می دهد.

مطمئن شوید که کاشی ها را به درستی برش داده اید

اگر کاشی‌های خود را برش می‌زنید، استفاده صحیح از جداکننده‌های کاشی بسیار دشوار است و کاملاً مستقیم و واقعی نیستند. اگر فقط روی یک کاشی کج از فاصله‌گیر استفاده کنید، می‌تواند کل پروژه شما را از بین ببرد.

به همین دلیل، توصیه می کنیم در طول پروژه خود از یک برش کاشی و سرامیک باکیفیت مانند برش کاشی روبی یا اره کاشی روبی استفاده کنید. این محصولات هر دو برش های کاملا مستقیم و قابل اعتماد را ارائه می دهند. این بدان معنی است که می توانید مطمئن باشید که یک کاشی بد شکل کل پروژه شما را از بین نمی برد. 6

این نکات را برای نتایج چشمگیر دنبال کنید!

این نکات مطمئنا به شما کمک می کند و خواهید دید که با استفاده از اسپیسرها و در کمترین زمان مانند یک حرفه ای کاشی کاری کار خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *