مقالات

چسباندن آینه به دیوار

نحوه چسباندن آینه به دیوار

تا زمانی که به یک آینه نیاز نداشته باشید، احتمالاً زیاد به آینه فکر نمی کنید. مردم هزاران سال است که از آینه استفاده می کنند، در واقع، اولین آینه ها از یک سنگ آتشفشانی بازتابنده به نام ابسیدین در حدود 8000 سال پیش ساخته شده اند! از آن زمان، ما راه‌هایی برای استفاده از مواد دیگر کشف کرده‌ایم که به طور طبیعی بازتابنده هستند یا می‌توانند به‌عنوان آینه استفاده شوند.امروزه نیز در طراحی های جدید و مدرن دکوراسیون از آینه های دکوراتیو در نمای داخلی و بیرونی استفاده می شود.

پاسخ به این سوال همواره ثابت مانده است که چگونه باید آن را بچسبانید؟ ما هم در مورد اینکه چگونه آینه خود را بچسبانید در اینجا صحبت خواهیم کرد بنابراین در ادامه این نوشتار با تکنوپخش که عرضه کننده انواع چسب سیلیکون و آکواریوم است توجه فرمایید.

چرا چسب ها نسبت به بست و گیره ها برتری دارند؟

اتصال دهنده ها و بست ها از مدت ها قبل وجود داشته اند اما با توسعه فناوری و شروع تحقیقات جدید در زمینه ترکیبات چسب، محبوبیت آنها کمتر و کمتر شد.

چسبندگی یکنواخت

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد استفاده از چسب را به بست ها ترجیح می دهند این است که به جای اینکه آینه را فقط در یک یا دو نقطه محکم کنید، آینه می تواند با سطح دیوار همسطح شود. آینه شما بسیار ایمن تر از زمانی است که از بست استفاده می کردید.

ماندگاری

اگر در خانه‌ای قدیمی با آینه‌های دائمی بوده‌اید، می‌دانید که بست‌ها می‌توانند به مرور زمان فرسوده شوند. میخ‌ها و حتی گیره‌های دیوار می‌توانند از روی بتن یا دیوار خشکی که روی آن محکم شده‌اند ساییده شوند، که می‌تواند منجر به لرزش آینه شما در اطراف و حتی کج شدن آن در طول زمان شود. همانطور که گفته شد، یک چسب آینه دیواری تا آخر عمر بدون خرابی دوام خواهد آورد.

احتمال خوردگی

مشکل فلز این است که با گذشت زمان متمایل به پوسیدگی و تحلیل می‌رود، به این معنی که در نهایت، بست‌هایی که آینه شما را به دیوار نگه می‌دارند از کار می‌افتند. از طرف دیگر، چسب آینه دیواری فقط می تواند با حلال های خاصی پیوند خود را حل کند، که به این معنی است که آینه شما بدون نیاز به سوراخ کردن ایمن خواهد بود.

یکی از مشکلات اصلی اتصال دهنده ها این است که شما باید سوراخ هایی را ایجاد کنید تا موثر باشند. این اغلب مستلزم استفاده از آستین ها و/یا پیچ های خام است تا اطمینان حاصل شود که بست انتخابی شما یک بار در داخل دیوار حرکت نمی کند، که همگی برای نصب موثر به اندازه گیری و دقت نیاز دارند.

هنگام استفاده از چسب آینه دیواری، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را روی قطعه کار خود بمالید و درست روی سطح انتخابی خود بچسبانید.

افزایش تطبیق پذیری و کاهش هزینه

مشکل اتصال دهنده ها این است که بست های باکیفیت می توانند هزینه زیادی برای شما داشته باشند، به خصوص اگر به بسیاری از آنها نیاز داشته باشید. بسیاری از اتصال دهنده ها برای انجام یک هدف خاص طراحی شده اند و بنابراین آنها نیز بسیار متنوع نیستند. از طرف دیگر، چسب آینه دیواری را می توان برای کاربردهای مختلف استفاده کرد و بسته به برند و کیفیتی که انتخاب می کنید، می تواند بسیار ارزان تر باشد.

آنها همچنین به شما این امکان را می دهند که آینه را بسیار سریعتر از زمانی که از اتصال دهنده ها استفاده می کنید نصب کنید، بنابراین در وقت شما نیز صرفه جویی می کنند.

چگونه آینه را به دیوار بچسبانیم؟

اکنون که می دانید چرا باید از چسب برای محکم کردن آینه خود استفاده کنید در این بخش به شما نشان می دهیم چگونه آینه را به دیوار بچسبانید. همیشه به یاد داشته باشید که هنگام کار با چسب های با استحکام بالا از ماسک و دستکش استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که محیط شما به خوبی با جریان هوای ثابت تهویه می شود.

آینه خود را اندازه گیری کنید

همانطور که می توانید تصور کنید همه آینه ها یک اندازه نیستند و بنابراین، بسته به ابعاد آنها به وسیله ایمن سازی خاص خود نیاز دارند. حتی اگر ما برای استفاده از چسب استفاده می کنیم، اگر آینه شما بزرگتر از اندازه مشخصی باشد، چسب های بدون نسخه احتمالا این کار را انجام نمی دهند.

هر دو سطح را آماده کنید

آماده سازی سطح یکی از مهمترین بخش های استفاده از چسب است. می پرسید چگونه آینه و دیوار خود را برای استفاده با چسب آماده می کنید؟ خوب، اگر با دیوار خشک کار می کنید، باید قبل از تمیز کردن سطح، یک سنباده خوب را در نظر بگیرید. این کار باعث افزایش اصطکاک سطحی دیوار خشک می شود و باعث می شود چسب بهتر به آن بچسبد.

هر دو سطح را تمیز کنید

کلید استفاده موثر از چسب این است که هر دو سطحی را که به طور موثر به هم وصل می کنید آماده کنید. تمیز کردن هر دو سطح تضمین می کند که چسب می تواند به هر یک از آنها بدون هیچ گونه غبار یا ذرات دیگری که در فرآیند اتصال دخالت کند، بچسبد. همانطور که گفته شد، بهترین راه برای تمیز کردن دیوار استفاده از آب و صابون قدیمی است.

تمیز کردن پشت آینه (اگر اصلاً پشت آینه باشد) به نوع ماده ای که با آن کار می کنید بستگی دارد. برای فلز، می توانید از الکل استفاده کنید، در حالی که چوب یا لایه پشتی را می توان با یک پارچه مرطوب و/یا مقداری آب و صابون تمیز کرد. هنگامی که دیوار و آینه را به طور کامل تمیز کردید، قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید، مطمئن شوید که کاملاً خشک شده اند.

چسب خود را اعمال کنید

اتصال چسب شما باید به صورتی انجام شود تا بهترین پیوند بین آینه و دیوار شما حاصل شود. بهترین راه این است که چسب را به صورت نواردر امتداد پشت آینه بمالید، تقریباً عرض یک چهارم سانت را نوار بزنید تا اطمینان حاصل شود که پس از کوبیدن بر روی دیوار به خوبی پخش می شود.

این نوارها باید حدود شش سانت از هم فاصله داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که فضای کافی برای گردش هوا در شکاف بین دیوار و آینه وجود دارد. چرا این لازم است؟ رطوبت در مکان‌هایی که هوای تازه کمیاب است جمع می‌شود، که می‌تواند منجر به کپک‌هایی شود که به مرور زمان چسب شما را از بین می‌برد.

آینه خود را بچسبانید

بهترین راه برای اطمینان از اینکه آینه شما به درستی روی دیوار شما اعمال می شود این است که از قبل برنامه ریزی کنید که کجا و چگونه گیر می کند. می‌توانید این کار را با علامت‌گذاری یا حتی مشخص کردن موقعیتی که می‌خواهید آینه شما در آن باشد، انجام دهید، و اگر کمک کرد، از آینه به عنوان شابلون برای این مرحله استفاده کنید. هنگامی که می دانید آینه می خواهید کجا باشد، آن را به دیوار فشار دهید.

پس از اینکه آن را روی دیوار قرار دادید، به اعمال فشار ادامه دهید. به آهستگی فشار را از آینه رها کنید تا ببینید آیا چسب به طور موثر آن را معلق می کند یا خیر، اجازه دهید حدود 24 تا 48 ساعت بماند قبل از اینکه آن را بکشید بررسی کنید که آیا چسب درست کار کرده است یا خیر. پس از آن حتماً چسب هایی که در امتداد لبه های آینه فشرده شده اند را با یک پارچه تمیز کنید.

اکنون که می دانید چرا چسب ها نسبت به بست ها و گیره ها برتری دارند، برای چسباندن آینه خود به دیوار، زمان آن فرا رسیده است که دانش جدید خود را آزمایش کنید. به یاد داشته باشید که چسبی را انتخاب کنید که برای استفاده روی آینه ها فرموله شده است، همیشه هنگام کار با چسب ها در مکانی با تهویه مناسب کار کنید و از لباس های محافظ شخصی مناسب استفاده کنید.فروشگاه اینترنتی تکنو پخش مفتخر است بهترین چسب های سیلیکون مخصوص آینه را با بهترین و مناسب ترین قیمت و کیفیت سفارش دهید.

همچنین بخوانید:چسب سیلیکون و آکواریوم سوما فیکس مخصوص آینه

**سوالات متداول**

برای چسباندن آینه به دیوار از چه چسبی استفاده کنیم؟

این بستگی به نوع آینه و نوع سطح دیواری دارد که می خواهید به آن آینه بچسبانید. ما هر چسب اپوکسی سنگین یک یا دو قسمتی را توصیه می کنیم که بتواند وزن اینه را تحمل کند..

چگونه آینه را به دیوار بچسبانیم؟

این فرآیند بسیار ساده است حتی اگر در ابتدا کمی دلهره آور به نظر برسد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر دو سطح را سمباده بزنید، اطمینان حاصل کنید که هر دو سطح تمیز هستند، چسب خود را بمالید، آینه خود را به دیوار خود فشار دهید و سپس اجازه دهید خشک شود و برای مدت زمان توصیه شده سازنده خشک شود.

آیا می توانید یک آینه بدون قاب را به دیوار بچسبانید؟

مسلما بهترین راه برای نگه داشت یک آینه بدون قاب استفاده از گیره های کوچکی است که به لبه آینه متصل می شوند. اینها را می توان با استفاده از چسب با استحکام بالا یا برخی بست ها به دیوار چسباند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *