مقالات

چه چسبی برای سوراخ مخزن آب گرمکن دیواری مناسب است؟

تعمیر مخزن آبگرمکن سوراخ

مخزن آب گرمکن های دیواری یا ایستاده بعد از گذشت مدتی از کارکرد آنها در اثر رسوب املاح آب دچار فرسودگی می شوند و همین عامل ممکن است باعث سوراخ شدن این مخازن شود با توجه به این که همیشه تعمیر ارزانتر از خرید دوباره هر کالایی هست بنابراین هستند افرادی که همیشه راهکار تعمیر را انتخاب می نمایند. حال اگر از جمله افراد علاقمند به تعمیرات باشید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

برای تعمیر این سوراخ های که بر بدنه مخزن ایجاد شده است راهکارهای مختلفی را متخصصین ارائه می کنند در ادامه مقاله با ما باشید تا با یکی از راهکارها آشنا شوید.در نظر داشته باشید که این راهکار یک راهکار موقت است برای تعمیر اساسی مخزن آب گرمکن باید از راهکارهای دیگر مانند تعویض مخزن و یا جوشکاری استفاده کرد.

در دنیای بسیار متنوع چسب ها یک نوع چسب خاص و منحصر به فرد به نام چسب چدن و چسب آلومینیوم وجود دارد که جهت انواع تعمیرات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

ممکن است علاقمند باشید محصول قلم تعمیراتی فلزات (چسب آلومینیوم) MEMO CHEM را ببینید

چسب قلم تعمیراتی چه نوع چسبی است؟

به این نوع چسب اصطلاحا قلم تعمیرات نیز گفته می شود و دارای کارکردهای بسیار زیادی هستند، جنس این چسب ها از نوع خمیر اپوکسی است که برای آب بندی لوله هایی که دچار زنگ زدگی و خوردگی شده اند، می توان برای تعمیر سوراخ های ایجاد شده در مخازن آب گرمکن هم از آن استفاده کرد. این چسب و قلم تعمیراتی را می توان روی لوله و یا مخزن چسباند در صورتی که زیاد در معرض شعله آتش نباشند بسیار خوب عمل می کنند هر چند مقاومت دمایی بالایی دارند و برای تعمیر نشتی آبگرمکن بسیار مناسب هستند.

برای استفاده از این قلم تعمیراتی باید محل نشتی مخزن آبگرمکن کاملا خشک باشد و جریان آب را قطع نموده سپس از چسب چدن یا آلومینیوم را ورز می دهید تا کامل مخلوط شود و در قسمت جایی که سوراخ ایجاد شده است اعمال کنید بعد از حدود یک ساعت خمیر یا چسب تعمیرات خشک می شود.

باید این نکته بسیار مهم را به به خاطر داشته باشید که راه حلی که ارائه شد و یعنی استفاده از چسب برای رفع نشتی مخزن آب کرمن به صورت موقتی می باشد یعنی زمانی که به تعمیر کار دسترسی ندارید و یا امکان هر چه سریعتر تعویض مخزن را ندارید بنابراین از این روش موقت استفاده می کنید.

بیشتر بخوانید: قلم تعمیراتی فلزات (چسب چدن) MEMO CHEM

ویژگی های چسب تعمیرات یا قلم تعمیراتی چیست؟

اول اینکه این چسب ها در برابر آب و طروبت مقاوم هستند

همینطور مقاومت به تغییرات دمایی از منفی 5درجه تا 120 درجه سانتی گراد را دارند

قابلیت درزگیری و چسبندگی بسیار بالایی دارند

جهت چسباندن و درزگیری قطعات فلزی کاربرد دارند

چسب برای سوراخ مخزن آبگرمکن

چه آبگرمکن های دیواری چه آبگرمکن ایستاده داشته باشید می توانید برای رفع نشتی موقت مخزن آبگرمکن از چسب قلم تعمیراتی آلومینیوم و چدن استفاده کنید.

با توجه به ویژگی های این محصول که برای تعمیرات و عایق کاری استفاده می شوند . برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این چسب های تعمیرات می توانید به فروشگاه آنلاین تکنو پخش مراجعه نمایید تکنو پخش سالهاست که در زمینه فروش و عرضه انواع چسب های ساختمانی و چسب های صنعتی و …. فعالیت می کند جهت آشنایی بیشتر با انواع دیگر چسب به بخش فروشگاه ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *