مقالات

ابزارها و نحوه نصب کاغذ دیواری

ابزارنصب کاغذ دیواری

ابزار نصب کاغذ دیواری

 

امروزه کاغذ دیواری به دلیل تنوع، زیبایی و نصب آسان به جزء جدایی‌ناپذیر طراحی داخلی منازل تبدیل شده است. خانه‌ای را نمی‌توان پیدا کرد که برای طراحی حتی بخش کوچکی از آن از کاغذ دیواری استفاده نشده باشد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم نصب کاغذ دیواری تقریباً کار آسانی به‌حساب می‌آید اما برای نصب آن نیاز به ابزاری است که باید برای نصب کاغذ دیواری ابتدا هریک را به‌خوبی بشناسید.البته شما این ابزارها از جمله چسب کاغذ دیواری را می‌توانید از تکنوپخش تهیه کنید.  در این بخش به معرفی و همچنین توضیحات کوتاهی در رابطه‌ با هریک از این ابزارها پرداختیم.

ابزار اول: نردبان

از آن جایی که کاغذهای دیواری باید روی دیوارهای بلند نصب شوند اولین و مهم‌ترین ابزار که باید به دنبال تهیه آن باشید نردبان است. همچنین این ابزار به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی کاغذ دیواری را به‌صورت عمودی از بالابه‌پایین نصب کنید.

ابزار دوم: مداد

برای نشانه‌گذاری و نصب دقیق و صحیح کاغذ دیواری نیاز به چند مداد با رنگ‌های متفاوت دارید تا با استفاده از آن‌ها بتوانید نشانه‌ها را به‌درستی علامت بزنید.

ابزارنصب کاغذ دیواری

ابزار سوم: کاتر

برای برش تمیز و درست کاغذ دیواری نیاز به ابزاری به نام کاتر دارید. کاتر یکی از پرکاربردترین ابزارها هنگام نصب است زیرا تعداد دفعات بسیار زیادی نیاز به برش کاغذ دیواری پیدا خواهید کرد. توصیه می‌کنیم از تیغ‌های نو و تیز برای کاتر استفاده کنید تا هنگام برش مشکلی ایجاد نکند.

ابزار چهارم: متر

هنگام نصب کاغذ دیواری نیاز دارید تا دیوارها را اندازه‌گیری کنید و مناسب با اندازه‌های به‌دست‌آمده به برش کاغذ دیواری بپردازید؛ بنابراین برای این کار نیاز به ابزاری به نام متر خواهید داشت. توصیه می‌کنیم از مترهای حداقل ۷ تا ۱۰ متری برای نصب کاغذ دیواری استفاده نمایید.

ابزار پنجم: شاقول

برای نصب صحیح کاغذ دیواری نیاز به نشانه‌گذاری موقعیت اولین کاغذ دیواری و اطمینان از عمودی نصب شدن آن خواهید داشت. برای این کار لازم است از ابزاری به نام شاقول استفاده کنید.

ابزار نصب کاغذ دیواری

ابزار ششم: غلتک پلاستیکی

برای آن که بعد از چسباندن کاغذ دیواری چسب کاغذ دیواری زیر آن جمع نشده باشد و باعث برجستگی نشود نیاز دارید که با غلتک پلاستیکی کاغذ دیواری را روی دیوار بفشارید.

ابزار هفتم: سطل

برای درست‌کردن چسب کاغذ دیواری نیاز به یک سطل نیز دارید.

ابزار هشتم: فرچه

برای آغشته کردن کاغذ دیواری و یا دیوار به چسب کاغذ دیواری نیاز به فرچه خواهید داشت.

ابزار نهم: سمباده

برای صاف کردن برخی از برجستگی‌های دیوار باید از ابزاری به نام سمباده استفاده کنید.

ابزار دهم:کاردک

اگر نیاز به کندن کاغذ دیواری‌های قدیمی دارید باید از کاردک استفاده کنید.

ابزار یازدهم: قیچی

برای برش طولی کاغذ دیواری نیاز به یک قیچی بلند خواهید داشت.

نحوه نصب و چسباندن کاغذ دیواری

در این نوشته نیز سعی کرده ایم دستورالعمل های لازم برای چسباندن کاغذ دیواری را بیان کنیم با عمل کردن این نکات می توانید یک کار حرفه ای را خودتان در منزل انجام دهید.

1-آماده کردن سطح دیوار مورد نظر

قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که سطح دیوار به درستی آماده شده است. ابتدا صفحات رویی پریز برق‎ها یا کلید چراغ  بردارید تا بتوانیدکاغذ دیواری را طوری برش داد که کاملا اطراف دهانه پریزها بپوشاند. هنگامی که تمام صفحات رویی جدا شدند، از یک محلول تمیزکننده ملایم و یک اسفنج یا پارچه برای شستن سطح دیوارها استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که چسب کاغذ دیواری در اثر کثیفی خاصیت چسبندگی خود را از دست نمی‌دهد. قبل از ادامه کار اجازه دهید تا دیوارها کاملاً خشک شوند.

2-یک خط راهنما ایجاد کنید

یکی از مهم‌ترین مراحل نصب کاغذ دیواری، کشیدن یک خط راهنما برای اولین نوار است. این راهنما به‌عنوان نقطه مرجع برای حصول اطمینان از اینکه هر نوار کاغذدیواری به‌درستی ردیف شده است عمل می‌کند. می‌توانید از گوشه یا وسط دیوار شروع کنید، اما لازم است از صاف بودن راهنما مطمئن شوید.

برای اندازه‌گیری عرض کاغذ دیواری از خط کش فولادی استفاده کنید. (معمولاً عرض آن حدود 20 1/2 سانتی متر است.) 20 1/2 سانتی متر (عرض کاغذ دیواری) را از سمت چپ‌ترین گوشه اتاق یا از یک نقطه تعیین شده در وسط دیوار اندازه‌گیری کنید. از این نقطه، از یک سطح یا یک لبه مستقیم دیگر برای ایجاد یک خط راهنما عمودی با زاویه 90 درجه (یا عمود بر روی قرنیز و سقف) استفاده کنید، اگرچه برخی از خانه‌ها ممکن است اختلافات جزئی داشته باشند زیرا سقف‌ها، قرنیزها و حتی دیوارهای اتاق همیشه کاملاً صاف و همسطح نیستند. به‌خاطر داشته باشید که اگر از وسط دیوار شروع کرده‌اید، ممکن است برای نشان دادن نقطه شروع اندازه‌گیری خود، یک خط دوم بکشید. این خط‌ها کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که کاغذ دیواری در هنگام استفاده کاملاً صاف است.

3-اولین نوار را اعمال کنید

با خطوط راهنمایی که بر روی دیوار کشیده شده است، آماده استفاده از اولین نوار کاغذ دیواری هستید. ارتفاع دیوار را اندازه بگیرید و نوار کاغذ دیواری را کمی بلندتر ببرید تا روی قرنیز و لبه سقف همپوشانی داشته باشد.

کاغذ دیواری را طبق دستورالعمل کنار هم ردیف کنید. از سقف شروع کنید، حدود 12 سانت از لایه پشتی آن را جدا کنید و کاغذ دیواری را بچسبانید، سپس آن را به دیوار بزنید.

روی نوار کاغذدیواری پایین بیایید، پشت آن را کمی جدا کنید و آن را به دیوار بچسبانید، در صورت لزوم از نردبان استفاده کنید و همچنین از یک ابزار صاف‌کننده برای صاف کردن و حذف هرگونه حباب هوا استفاده کنید. کاغذ دیواری باید روی تخته قرنیز کمی همپوشانی داشته باشد و پس از استفاده بریده می‌شود تا با تخته قرنیز هم سطح شود.

4-نوارهای بعدی را اندازه‌گیری، برش و تراز کنید

با قرار دادن اولین نوار در جای خود، استفاده از نوارهای بعدی کاغذ دیواری در حال حرکت به سمت جلو کمی آسان‌تر است. طول نوار را اندازه بگیرید و مطمئن شوید که الگوی کاغذ دیواری را در نظر بگیرید تا نوارهای اضافی به‌درستی ردیف شوند و یک الگوی منسجم ایجاد کنند.

نوارها را برش دهید و با جدا کردن لایه پشتی و صاف کردن کاغذ دیواری در حین حرکت، آنها را روی دیوار بمالید. نوار دوم باید کمی با نوار اول در حدود 14 میلی‌متر همپوشانی داشته باشد. فقط مطمئن شوید که الگو یا طرح به‌درستی در طول کار با همدیگر مطابقت داشته باشد.

اگر کاغذ دیواری روی چهارچوب در، قاب پنجره، پریز برق، کلید چراغ یا هر مانع دائمی دیگری آویزان است، به‌سادگی کاغذ دیواری را طوری کوتاه کنید که بتوان آن را در اطراف انسداد نصب کرد. این روش نصب را برای هر نوار کاغذ دیواری تکرار کنید تا کل اتاق کامل شود.

5-نحوه برش کاغذ دیواری

کاغذدیواری نصب شده احتمالاً هنوز دارای لبه‌های ناهموار، تکه‌های آویزان و شاید حتی حباب‌های هوا در زیر سطح خواهد بود. برای اتمام این کار، از یک ابزار صاف کننده استفاده کنید تا تمام سطح کاغذ دیواری را ببینید و حباب‌های هوای باقی‌مانده را با ابزار صاف کنید.

در مرحله بعد، از کاتر برای اصلاح کاغذ دیواری در سقف، قرنیزها و اطراف هرگونه مانع مانند در، پنجره، پیشخوان، کمد یا پریز برق استفاده کنید. مراقب باشید که برش‌های تمیزی ایجاد کنید، به‌طوری‌که کاغذ دیواری چسبیده شده بتواند بدون همپوشانی لبه قاب پنجره یا انسداد جزئی پریز برق، روی دیوار قرار گیرد.

6-روکش‌ها را دوباره نصب کنید و دیوارها را تمیز کنید

بعد از اینکه مراحل چسباندن کاغذ دیواری را تمام کردید و از نحوه انجام کار راضی بودید، صفحات رویی را روی پریزهای برق و کلیدهای چراغ را در اطراف اتاق نصب کنید. سپس از یک‌پارچه یا اسفنج مرطوب برای پاک‌کردن کاغذ دیواری تازه نصب شده استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که پارچه خیلی خیس نباشد، زیرا آب اضافی باعث پوسته‌پوسته و چسبیدن کاغذ دیواری می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم تا تمامی ابزارهای موردنیاز جهت و نحوه نصب کاغذ دیواری را با توضیحات مرتبط هر کدام به شما عزیزان معرفی کنیم. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

1 دیدگاه در “ابزارها و نحوه نصب کاغذ دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *