مقالات

درباره انواع جزیره در آشپزخانه چه می‌دانید

جزیره آشپزخانه

امروزه استفاده از سبک مدرن در طراحی دکوراسیون آشپزخانه به دلیل استفاده از المان‌ها و تجهیزات برقی، پیشرفته و هم چنین شیک و زیبا طرفداران بسیاری پیدا کرده است. سبک مدرن و جدید طراحی دکوراسیون آشپزخانه شامل طراحی مکان‌های خاص و شکیل برای تجهیزات برقی مدرن مانند ماشین‌های ظرف‌شویی و یخچال مجهز به نمایشگر و سیستم‌عامل‌ و همچنین طراحی بخش‌های دیگر آشپزخانه با استفاده از تکنولوژی روز است. در واقع ترکیب طراحی‌های فوق سبب شکل‌گیری آشپزخانه‌های مدرن و زیبای امروزی می‌شود. خوب است بدانید که یکی از زیباترین و شکیل‌ترین مواردی که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های مدرن به کار گرفته می‌شود، جزیره آشپزخانه است. ما در گروه بازرگانی تکنو پخش که در زمینه پخش انواع چسب فعال هستیم، قصد داریم در این مطلب هر آن چه که لازم است دررابطه‌با جزیره آشپزخانه و انواع آن بدانید، به شما بگوییم. برای آن که اطلاعات کاملی درباره این سبک دکوراسیون آشپزخانه پیدا کنید تا انتهای این مقاله با ما باشید.

هر آن چه لازم است درباره جزیره آشپزخانه بدانید

همان‌طور که تا این بخش از مقاله متوجه شدید جزیره آشپزخانه سبکی جدید در طراحی دکوراسیون آشپزخانه محسوب می‌شود که بسیار محبوب بوده و از طرفداران زیادی نیز برخوردار است. اگر بخواهیم تعریفی از این سبک زیبای طراحی در آشپزخانه ارائه دهیم باید بگوییم جزیره آشپزخانه شبیه پیشخوانی است که مستقل از کابینت‌های آشپزخانه در بخش خاصی از این محیط قرار می گیرد. یکی از مهم‌ترین مسائل در طراحی جزیره آشپزخانه اندازه آشپزخانه است. حتماً لازم است بدانید و این مسئله را در نظر بگیرید که عموماً طراحی جزیره آشپزخانه را برای خانه‌هایی استفاده می‌کنند که آشپزخانه آن‌ها فضای بزرگی داشته باشد. در ادامه با ما باشد تا با برخی از انواع و کاربردهای جزیره در آشپزخانه آشنا شوید.

جزیره آشپزخانه

کاربردهای جزیره در آشپزخانه

استفاده از جزیره در آشپزخانه علاوه بر زیباسازی محیط آن دارای کاربردهای فوق‌العاده‌ای دیگری نیز می‌باشد. برخی از کاربردهای جزیره آشپزخانه کلاسیک و سایر مدل‌ها عبارت‌اند از:

از جزیره آشپزخانه می‌توان به‌عنوان میز غذاخوری استفاده کرد.

 از جزیره آشپزخانه می‌توان به‌عنوان محلی برای انجام کارهای آشپزخانه استفاده کرد.

از جزیره آشپزخانه می‌توان جهت تعبیه ماشین ظرف‌شویی، سینک ظرف‌شویی و گاز روکار استفاده کرد.

از جزیره آشپزخانه می‌توان جهت انجام پخت‌وپز یا شستشوی ظروف استفاده کرد.

این مطلب را هم بخوانید: مزایا و معایب سینک های گرانیتی ساخته شده از سنگ مصنوعی

نکته : برای درزگیری کابینت‌های آشپزخانه، می‌توانید انواع چسب سیلیکون را از تکنو پخش تهیه نمایید.

 انواع جزیره در آشپزخانه

جزیره در آشپزخانه‌های مدرن دارای انواع مختلفی است که در ادامه برخی از کاربردی‌ترین آن‌ها معرفی شده است:

جزیره آشپزخانه متحرک

جزیره آشپزخانه متحرک از آن دسته جزیره‌هاست که به‌صورت ثابت در فضای آشپزخانه قرار نمی‌گیرد. مزیت این جزیره آن است که می‌توان به‌راحتی آن را حرکت داد. این جزیره آشپزخانه برای آشپزخانه‌هایی با فضای محدود بسیار کاربردی است.

جزیره در آشپزخانه به شکل U

جزیره در آشپزخانه به شکل U نسبت به دیگر مدل‌های جزیره آشپزخانه از بزرگ‌ترین و جادارترین مدل‌ها محسوب می‌شود. از مشخصه‌های بارز این جزیره تعداد کابینت‌های زیاد آن است. استفاده از این جزیره برای خانواده‌های پرجمعیت و آشپزخانه‌هایی با فضای بزرگ توصیه می‌شود.

جزیره در آشپزخانه به شکل  T

اگر آشپزخانه‌ای با سایز معمولی و یا بزرگ دارید استفاده از جزیره T شکل را به شما توصیه می‌کنیم. جزیره T شکل به فضای زیادی در آشپزخانه نیاز دارد.

جزیره در آشپزخانه به شکل  L

فضای مورد نیاز جزیره آشپزخانه L شکل کمتر از دو مورد قبلی است. جزیره در آشپزخانه به شکل  T، ذهن ما را به سمت مبل‌های L شکل می‌برد. مبل‌هایی که طرفداران زیادی دارد و احتمالاً طرفداران آن‌ها جزیره‌های L شکل را می‌پسندند.

جزیره آشپزخانه هلالی

جزیره آشپزخانه هلالی یکی از مدرن‌ترین جزیره‌های آشپزخانه به شمار می رود. اگر آشپزخانه شما دارای طراحی پویا و مدرنی است، جزیره آشپزخانه هلالی زیبایی آن را دوچندان خواهد کرد.

جزیره آشپزخانه گرد

جزیره آشپزخانه گرد نیز از دسته جزیره‌هایی است که در آشپزخانه‌هایی با طراحی مدرن به کار گرفته می‌شود. جزیره آشپزخانه گرد برای ایجاد حس حرکت و پویایی در محیط بسیار مناسب است.

برای دریافت ایده‌های بیشتر در مورد جزیره‌ها، خواندن این مقاله جذاب را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *