مقالات

بهترین چسب برای آکواریوم چیست؟

هنگام کار با آکواریوم ها یا مخازن ماهی کوچکتر، مهم است که مطمئن شوید که از چسب سیلیکون مخصوص آکواریوم و ماهی استفاده می کنید. بنابراین یک چسب آکواریوم خوب چه ویژگی هایی دارد؟ بیایید نگاهی بیندازیم و ببینیم که برای چه مصارفی می توانید از چسب آکواریوم استفاده کنید و چسب های آکواریومی خوب چه ویژگی هایی دارند.

چه نوع چسبی برای استفاده در آکواریوم مناسب است؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، فقط انواع خاصی از چسب ها برای استفاده در ساخت آکواریوم مورد استفاده قرار می گیرند، این چسب ها تأثیری بر آب اطراف خود ندارند و بنابراین برای زندگی موجودات آبزی و دریایی مضر نیستند. اکنون ببنیم چسب ایمن و مناسب برای آکواریوم چه ویژگی هایی دارد.

همچنین ببینید: چسب سیلیکون و آکواریوم ماهی سوما فیکس

استفاده از چسب 123 برای آکواریوم

برای محکم کردن سنگ ها و اتصالات در قسمت داخلی کف این مخازن به کار برده می شوند، این کار با چسباندن این تزئیناتی که در کف مخزن قرار می گیرند، چسبانده می شوند. اما چسب های 123 برای موجودات داخل آکواریوم مناسب نیستند.

استفاده از چسب سیلیکون برای آکواریوم

چسب سیلیکون یک چسب مناسب برای آبندی آکواریوم شیشه ای است. این چسب برای استفاده  در محیط آکواریوم فرموله شده اند به گونه ای که به آبزیان داخل آن صدمه ای نمی زنند. به سرعت و به طور موثر مناطقی را که می تواند باعث نشت بالقوه یا ایجاد خطر ساختاری شود را مسدود می کند. در واقع بهترین چسب سیلیکون آکواریوم چسبی است که صد درصد سیلیکون خالص باشد و حاوی مواد سمی نباشد.

نکته دیگر اینکه که نباید سیلیکون را تا زمانی که کاملاً سفت و سخت نشده وارد آب کنید، اگر این کار را انجام ندهید ترکیب سیلیکون و آب آبزیان را به خطر می اندازد.

استفاده از چسب حرارتی برای آکواریوم

از این چسب خاص می توان از آن به طور ایمن و موثر در طراحی و تعمیر آکواریوم ها و تجهیزات شناور استفاده کرد. استفاده از چسب حرارتی برای کاربردهای دریایی بسیار آسان است، تنها چیزی که نیاز دارید یک چسب حرارتی و یک تفنگ چسب حرارتی است و تقریباً آماده کار هستید.

همانطور که از نام آن پیداست، تفنگ چسب را گرم می کند و آن را روی سطح انتخابی شما قرار می دهد، در واقع همان روشی که سیلیکون انجام می دهد. باید اطمینان حاصل کنید که چسب حرارتی شما قبل از تماس با آب کاملاً سفت و سخت شده است، اما باز هم زدن چسب داغ در زیر آب بسیار دشوار است. باید به خاطر داشته باشید که چسب حرارتی قدرت چسبندگی برای نگه داشتن آب را ندارد، اما اگر زمانی در تنگنا قرار گرفتید به عنوان یک راه حل میانی می تواند کمک کند.

بهترین چسب آکواریوم چیست؟

تعدادی از بهترین چسب های آکواریومی را که می توانید از فروشگاه اینترنتی تکنو پخش تهیه نمایید را در این معرفی کنیم به یاد داشته باشید که چسب مناسب را برای کاربرد خاص خود انتخاب کنید، زیرا این چسب ها با مواد مورد نظر خود بهترین کار را دارند.

سیلیکون یکی از معدود مواد روی زمین است که توانایی چسبیدن به یک سطح صاف را بدون آسیب رساندن یا نفوذ به آن دارد. این بدان معنی است که وقتی قطعات شیشه را به هم وصل می کنید، این چسب بسیار مناسب است.

تنها سیلیکون 100% خالص را می توان هنگام کار با آکواریوم استفاده کرد، این به دلیل ناخالصی هایی است که خلوص آب را در آکواریوم ها به خطر می اندازد.چسب سیلیکون مخصوص ماهی آکفیکس یک سیلیکون 100% خالص را به ما ارائه کرده است که همچنین به طور دائمی ضد آب و همچنین بسیار همه کاره است. این نه تنها یکی از همه کاره ترین محصولات سیلیکونی خالص موجود در بازار است، بلکه برای استفاده در کاشی ها، دیوارها، دریچه ها، سیم ها، لوله کشی ها و حتی سقف ها درجه بندی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *