مقالات

بهترین چسب دکوپاژ

بهترین چسب برای دکوپاژ

این روزها راه های زیادی برای زیباتر کردن وسایل یا تزئینات تزئینی خانه شما وجود دارد. با تعداد زیادی از پوشش‌ها، تعمیرات، افزودنی‌ها، درمان‌ها و آموزش‌های موجود، به راحتی می‌توانید به اصول اولیه برگردیم، و این ساده‌تر از دکوپاژ نیست. بیایید نگاهی بیندازیم ببینیم که چسب دکوپاژ چیست، روی چه چیزی می توان از آن استفاده کرد و چگونه می توانید از آن برای جذاب تر کردن قطعات کار خود استفاده کنید.

دکوپاژ چیست؟

چسب دکوپاژ در اصل پوششی است که می تواند برای چسباندن پوشش هایی مانند کاغذ و گرافیک به سطوح مختلف استفاده شود. هنگامی که تصویر یا گرافیک به جسمی می چسبانید، کافی است مقداری چسب روی آن بزنید تا با سطحی که انتخاب کرده‌اید همسطح ‌شود.

دکوپاژ از کلمه فرانسوی decouper گرفته شده است که مستقیماً به “بریدن یا پاره کردن چیزی” ترجمه می شود. دکوپاژ به عنوان یک هنر جدی در نظر گرفته می شود و بسیاری از هنرمندان ترکیبی از این تکنیک برای چسباندن پارچه، کاغذ، گیاهان، برچسب ها و هر ماده دیگری که به اندازه کافی شکل پذیر است استفاده می کنند تا به جسم انتخابی خود بچسبانند.

کدام نوع چسب برای دکوپاژ مناسب است؟

چند نوع چسب وجود دارد که به ویژه در مورد دکوپاژ کار می کند، با این حال همه چسب ها در این زمینه یکسان ساخته نمی شوند، زیرا برخی از آنها اثرات متفاوتی در پایان فرآیند دارند. نگاهی به برخی از چسب هایی بیندازیم که می توانید در صورت تصمیم به دکوپاژ استفاده کنید.

چسب چوب

چسب PVA با نام پلی وینیل استات نیز شناخته می شود و بیشتر به عنوان چسب چوب شناخته می شود. این نوع چسب به اندازه کافی چسبناک است که در پروژه های دکوپاژ استفاده شود و به شما این امکان را می دهد که با اطمینان هر چیزی از برگ گرفته تا کاغذ چروک را به وسیله انتخابی خود بچسبانید. این نوع چسب به راحتی در دسترس است و در اکثر مغازه های سخت افزار و صنایع دستی با قیمت نسبتاً ارزان یافت می شود.

همچنین ببینید: چسب چوب همه کاره نواتکس

چسب دکوپاژ

همانطور که احتمالاً می توانید از نام آن متوجه شوید، چسب دکوپاژ مخصوصا برای استفاده در پروژه های دکوپاژ فرموله شده است. چه چیزی این چسب را از سایر انواع چسبی که می توانید برای این تمرین استفاده کنید متمایز می کند؟

این نوع چسب ها اغلب به طور قابل توجهی بیشتر از سایر محصولات همه منظوره قیمت دارند.

اسپری چسب

نوع دیگری از چسب که در صحنه کاردستی بسیار محبوب است، چسب اسپری است. چسب اسپری چیست؟ چسب اسپری اساساً یک چسب مبتنی بر آئروسل است که می تواند مستقیماً روی یک سطح یا ماده برای ایجاد چسبندگی اعمال شود.

چسب های اسپری به سرعت خشک می شوند، نسبتا ارزان هستند و برای دکوپاژ استفاده می شوند. از آنجایی که این چسب‌ها به سرعت خشک می‌شوند، زمانی که یک پروژه به زمان حساس است، دقیقاً همان چیزی است که مورد نیاز است. این نوع چسب ها اغلب به طور قابل توجهی بیشتر از سایر محصولات همه منظوره قیمت دارند.

وسایل مورد نیاز برای دکوپاژ

چسب دکوپاژ

قیچی

کاغذ سنباده

لباس کار

مراحل دکوپاژ

سطح خود را آماده کنید

اگر می خواهید کاغذ خود را به مقوا بچسبانید، مطمئن شوید که سطح مورد نظر عاری از گرد و غبار یا ذرات دیگری است که ممکن است قابل مشاهده باشند یا مانع از چسبیدن چسب به دو سطح شوند. اگر با چوب، فلز، پلاستیک، شیشه، وینیل یا هر فلز دیگری کار می‌کنید، باید آن را یک بار به کار ببرید تا مطمئن شوید که سطح دارای اصطکاک کافی است (یا به اندازه کافی متخلخل است) تا چسب انتخابی شما را دریافت کند.

تصاویر/متن/ خود را آماده کنید

این بخش واقعاً قابل تفسیر است زیرا به طرحی که در ذهن دارید بستگی دارد. شما می توانید تصاویر خود را به شکل برش دهید، آنها را پاره کنید، آنها را روی هم قرار دهید، الگوهایی را با آنها بسازید، روی آنها بنویسید، آنها را رنگ کنید، برش دهید، این کاملا به شما بستگی دارد.

هنگام انجام این کار، اطمینان حاصل کنید که به خاطر داشته باشید که چقدر فضای موجود روی قطعه کار شما وجود دارد، زیرا اگر نتوانید هر آنچه را که می‌خواهید روی قطعه کار خود قرار دهید، ممکن است در انجام این کار ناامید شوید.

هنگامی که همه چیزهایی را که نیاز دارید برش داده و آماده کردید، بهتر است یک ماکت از جایی که همه چیز قرار می گیرد، انجام دهید، یا اگر صرفاً برای سرگرمی است، ببینید قطعاتی که انتخاب کرده اید چگونه به نظر می رسند و بفهمید چه چیزی بهترین کار را دارد.

چسباندن کاغذ به قطعه کار

هنگامی که تمام تصاویر خود را آماده کردید، چسب دکوپاژ را روی سطح جسمی که برش های شما را دریافت می کند، بمالید، پس از اینکه سطح مورد نظر را به طور کامل در چسب پوشاندید، برش های خود را به سطح بچسبانید.

اکنون که همه تصاویر خود را مرتب کرده اید (یا نه چندان منظم)، وقت آن است که قلم مو یا اپلیکاتور خود را بیرون بیاورید و یک لایه چسب دکوپاژ را روی سطح تصاویری که به تازگی روی آن چسبانده اید بمالید.

هنگام انجام این کار، مطمئن شوید که همه تصاویر صاف هستند و هرگونه برآمدگی یا چین و چروک باید صاف شود تا سطح شما با بدنه قطعه کاری که به آن چسبیده اید همسطح شود. وقتی همه چیز را صاف کردید، وقت آن است که چسب اضافی را که ممکن است وجود داشته باشد، با پارچه ای که می تواند کمی مرطوب باشد اما خیس نباشد، پاک کنید.

دکوپاژ بسیار هیجان انگیز است، و یک اشتباه رایج این است که قطعه خود را خیلی زود آب بندی می کنید، بنابراین توصیه می کنیم قبل از تلاش برای افزودن لاک سیلور منتظر دوره زمانی توصیه شده سازنده باشید. هنگامی که مطمئن شدید قطعه کار شما خشک است و سیلر خود را اعمال کردید، باید بتوانید ببینید که ظاهری براق و بدون درز به خود گرفته است.

آیا برای دکوپاژ به کاغذ خاصی نیاز دارید؟

نه، شما می توانید تقریباً از هر کاغذ یا ماده ای با ویژگی های مشابه برای دکوپاژ استفاده کنید. می‌توان از چیزهایی مانند پارچه، برگ‌ها، عکس‌ها، بریده‌های روزنامه، برگ ها حتی گل‌ها استفاده کرد. تا نتیجه ای عالی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *