مقالات

بهترین چسب برای چسباندن سنگ مرمر

بهترین چسب برای چسباندن سنگ مرمر

سنگ یک ماده بسیار سخت و در عین حال شکننده است، به این معنی که می تواند در اثر ضربه شدید بشکند. خوشبختانه اگر از چسب سنگ مناسب استفاده کنید، سنگ قابل تعمیر است. ما در این نوشتار سعی می کنیم اطلاعات لازم در خصوص انتخاب چسب سنگ و نحوه استفاده از آن در اختیار شما قرار دهیم.

چسب سنگ برای سنگ مرمر

برای چسباندن سنگ مرمر به چسب سنگ مناسب نیاز دارید. این بستگی به کاربرد مورد نظر و محیط اطراف سنگ دارد. همچنین باید از قبل در نظر بگیرید که آیا چسب باید پرکننده باشد یا خیر. در این حالت به چسب خالص نیاز ندارید، بلکه به ترکیب چسب و تراز کننده نیاز دارید.

عامل دیگر وزنی است که سنگ طبیعی باید تحمل کند. اگر کاشی‌های مرمری کف را گذاشته‌اید، چسب مورد استفاده باید برای تحمل وزن سنگین مناسب باشد. در کاربردهای خارج از منزل، سطوح بالای مقاومت در برابر آب و هوا و UV برای درز چسب بادوام ضروری است.

اگر می خواهید سنگ مرمر را بچسبانید، معمولاً بین چسب های زیر حق انتخاب دارید:

چسب مخصوص سنگ:

چسب سنگ بر پایه چسب فوق العاده است و مخصوصاً برای استفاده در فضای داخلی مناسب است. با کمک آن می توان شکل های کوچکتر و همچنین اسلب های بزرگ را با استحکام زیادی به هم متصل کرد و تعمیر کرد.

چسب سیلیکون:

این چسب بیشتر برای سطوح بزرگ و پر بار مناسب است. همچنین دارای اثر پرکردن شکاف است.

چسب کاشی مرمر:

این چسب می تواند مانند یک چسب سیلیکونی عمل کند و اثر پرکننده شکاف مشابهی دارد.

چسب رزین اپوکسی دو جزئی:

این چسب عملاً همه کاره است. هم پرکننده شکاف و هم اثر چسبندگی با استحکام بالا دارد و هم در داخل و هم در فضای باز قابل استفاده است. همچنین شرایط محیطی نامطلوب را به خوبی تحمل می کند. با این حال، به طور کلی در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم نیست، زیرا تمایل به زرد دارد. اگر چسب سنگ باید در فضای باز استفاده شود، چسب مبتنی بر پلی استر مناسب تر است. هر دو نوع چسب را می توان با رنگ ها مخلوط کرد تا با سایه دقیق سنگی که قرار است چسبانده شود مطابقت داشته باشد.

سنگ مرمر چیست؟

سنگ مرمر احتمالاً یکی از پرطرفدارترین سنگ های طبیعی است و دلیل خوبی هم دارد: نام آن از یونان باستان گرفته شده و به معنای “درخشش” است. این متریال نجیب ظاهری زیبا به هر محیطی می بخشد. با این حال، استخراج آن بسیار پیچیده است، بنابراین سنگ مرمر جز سنگ های گران قیمت است.

دقیقا به همین دلیل باید مراقب آن باشید. سنگ مرمر یکی از سنگ های طبیعی نرم تر است و به همین دلیل به سرعت آسیب می بیند. بنابراین، خوب است بدانید که سنگ طبیعی قابل ترمیم است. با چسب سنگ مناسب می توانید سنگ مرمر را نسبتاً راحت بچسبانید.

دستورالعمل چسباندن سنگ مرمر

اگر از چسب سنگ مناسب استفاده کنید، چسباندن سنگ مرمر بسیار راحت است. ابتدا محل چسباندن را تمیز کنید. هر گونه کثیفی و گرد و غبار را با برس به دقت پاک کنید یا برای قسمت های بزرگتر چسب دار از برس دستی استفاده کنید. اگر نواحی که باید چسبانده شوند تمیز هستند، چسب را در جایی آزمایش کنید که بلافاصله برای ناظر مشخص طرف اعمال می شود. حالا قطعه شکسته را با فشار محکم روی نقطه مربوطه فشار دهید و در صورت لزوم آن را ثابت کنید. با این حال مراقب باشید هنگام تعمیر سنگ مرمر آسیبی به آن وارد نشود.

چسب سنگ گرانیت

چسباندن گرانیت به همان اندازه که امکان اتصال سنگ های دیگر وجود دارد. در اصل، شما باید همان اصول اولیه را برای چسباندن همه بسترها دنبال کنید: چسب مناسب را انتخاب کنید

بسترها را کاملا تمیز کنید

چسب را به طور مناسب اعمال کنید مرحله پخت را رعایت کنید

گرانیت چیست؟

کلمه گرانیت از لاتین می آید و به معنای “دانه” است  این کلمه سنگ طبیعی را به طور مطلوب توصیف می کند، زیرا حاوی مواد معدنی تیره زیادی است. این به اصطلاح میکا گرانیت را به سنگی جذاب تبدیل می کند. غنی از فلدسپات و همچنین کوارتز و بسیار درشت کریستالی است. گرانیت یکی از رایج‌ترین سنگ‌هایی است که می‌توان آن را تقریباً در سراسر جهان استخراج کرد

این چسب سنگ گرانیت در عرض چند دقیقه با کیفیت عالی سطوح گرانیتی شما را تعمیر می کند. با کار با فناوری LCA، این یک گزینه غیر سمی و بی خطر برای مواد غذایی برای تعمیر سطوح ساخته شده از گرانیت، مرمر یا کوارتز است. این چسب برای آسیب‌های کوچک‌ ایده‌آل است و به رنگ شفاف و مقاوم در برابر زرد بهبود می‌یابد. این محصول علاوه بر سمی نبودن، بوی تند را نیز متصاعد نمی کند و فاقد مواد شیمیایی تند است. جزئیات شفاف این چسب سنگ باعث می شود که ظاهر طبیعی گرانیت شما نمایان شود.

همچنین بخوانید:نحوه استفاده از چسب سنگ

دستورالعمل چسباندن گرانیت

هنگام چسباندن گرانیت، ابتدا باید هر دو قسمت زیرلایه کاملاً تمیز شوند. پس از خشک شدن کامل، چسب را می توان سمباده زد تا هر گونه باقیمانده آن از بین برود. برخی از چسب های سنگ، با روکش روغنی خشک می شوند که به راحتی با یک پارچه مرطوب پاک می شوند.

چسب برای تخته سنگ

تخته سنگ نیز یک سنگ طبیعی است که هم در حوزه داخلی و هم در صنعت ساخت و ساز بسیار محبوب است. به خصوص به باغ ها ظاهر کمی عجیب و غریب، اما در عین حال باکیفیت می دهد و به عنوان دیوار باغ چشم نوازی بصری دارد. البته حفاری در آن دشوار است. تخته سنگ را نیز نمی توان جوش داد، به این معنی که تنها راه حل ثابت شده برای کاربر خانگی برای اتصال دائمی و ایمن سنگ، استفاده از چسب سنگ تخته سنگ مناسب است.

تخته سنگ چیست؟

تخته سنگ یک سنگ طبیعی از گل سنگ است که قدمت تشکیل آن به 400 میلیون سال قبل می رسد. تخته سنگ هایی که در صنعت ساختمان بسیار مورد توجه قرار می گیرند، به اصطلاح سنگ های دگرگونی هستند. این گونه سنگ ها از نظر کانی شناسی با افزایش فشار و دما در داخل زمین تغییر کردند. امروزه تخته سنگ یک مصالح ساختمانی محبوب است و از جمله موارد زیر استفاده می شود:

دیوارهای سنگی خشک

مسیرهای باغ

میزهای مختلف برای آشپزخانه یا حمام

پله ها

روکش های شومینه

دیوارپوش

متریال در ساخت نما

به عنوان یک محصول طبیعی، ظاهر صفحات تخته سنگ به طور طبیعی متفاوت است. رنگ آنها از خاکستری تا سیاه مایل به خاکستری، مایل به آبی، سبز یا قرمز متفاوت است. تخته سنگ یک ماده بسیار سخت و بادوام است. در برابر آب و هوا و همچنین در برابر دما مقاوم است و بسیار قوی است. همچنین می توان از آن در حمام و سایر اتاق هایی که در معرض رطوبت هستند استفاده کرد، زیرا در برابر آب نفوذ ناپذیر است. در عین حال، ظرفیت ذخیره حرارت بالایی دارد و به عنوان پوشش کف برای سیستم های گرمایش از کف محبوب است. شما می توانید برای این کار و موارد مشابه، تخته سنگ را به شرط استفاده از چسب سنگ مناسب بچسبانید.

دستورالعمل چسباندن تخته سنگ

هنگام چسباندن تخته سنگ، بسترها باید به طور کامل از چربی، گرد و غبار و هر گونه آلودگی تمیز شوند. گوشه ها و لبه های بیرون زده نیز باید برداشته شوند. اکنون می توان بسترها را با چسب تخته سنگی مناسب به هم وصل کرد. هنگام انجام این کار، باید نواحی مجاور را بپوشانید تا از تغییر رنگ و چسبیدن بقایای چسب جلوگیری شود. چسب سنگ روی لبه های اسلب ها و همچنین در مرکز اعمال می شود. به این ترتیب چسب به طور بهینه در تمام قسمت ها پخش می شود. از طرف دیگر، می‌توانید چسب را با استفاده از یک کاردک، روی کل سطح بمالید. زیرلایه ها را با فشار زیاد وصل کنید و در صورت لزوم آنها را تراز کنید. پس از مرحله پخت، که ممکن است بسته به چسب متفاوت باشد، باقیمانده های چسب را باید سمباده زد.

هنگام چسباندن صفحات سنگی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

به ویژه باید توجه داشت که همه صفحات باید صاف باشند. هیچ یک از آنها نباید بالاتر یا پایین تر از صفحات دیگر قرار گیرند. در آب و هوای مرطوب یا مرطوب، می توانید در طول دوره پخت، سطح را با برزنت محافظت کنید. اگر هوای خشک و گرم بیشتر است، سطح را با استفاده از بطری اسپری مرطوب نگه دارید. همچنین بسیار مهم است که از حفره های هوا و حفره های زیر دال های سنگی خودداری کنید. علاوه بر این، تمام اسلب های سنگی باید با برس پاک شوند و آبیاری شوند. کار با مواد بسیار متفاوت از یکدیگر مانند سنگ و چوب باعث ایجاد یک معمای کوچک در هنگام تلاش برای انتخاب چسب مناسب می شود. چسب های مواد متخلخل مانند چوب ممکن است به مواد غیر متخلخل نچسبند و بالعکس.

برای یافتن چسبی که به هر دو ماده بچسبد، باید برچسب‌های محصول را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که چسب برای هر دو ماده طراحی شده است. استفاده از نوع نامناسب چسب ممکن است منجر به خراب شدن پروژه شود یا در ابتدا به هم نچسبد و پروژه را خراب کند قسمت پایینی سنگ ها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا هرگونه گرد و غبار یا کثیفی از بین برود. آنها را با دستمال کاغذی خشک کنید و اجازه دهید سنگ ها کاملاً در هوا خشک شوند.

کدام چسب روی سنگ کار می کند؟

انواع مختلفی از چسب برای چسباندن سنگ وجود دارد. با این حال، مناسب ترین چسب رزین اپوکسی دو جزئی یا چسب پلی استر است. انواع چسب های مخصوص سنگ را نیز می توانید در فروشگاه اینترنتی تکنو پخش ملاحظه نمایید.

چگونه فلز را به سنگ بچسبانم؟

اگر می خواهید فلز را به سنگ بچسبانید، باید از چسب رزین اپوکسی با کیفیت بالا استفاده کنید. این مواد بسیاری از مواد مختلف را می چسباند و بسیار بادوام و همچنین انعطاف پذیر هستند.

سخن پایانی

انتخاب چسب برای سنگ همیشه کار آسانی نیست، زیرا عوامل زیادی بر انتخاب تأثیر می‌گذارند. اگر برای انتخاب بهترین چسب برای پروژه خود نیاز به کمک دارید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *