مقالات

بهترین چسب برای چسباندن ظروف سرامیکی و چینی

چسباندن ظروف سرامیکی و چینی

در این مقاله در مورد بهترین چسب برای چسباندن سرامیک، یا چینی صحبت خواهیم کرد. در مورد خواص مختلف چسب سرامیک یا چسب چینی و همچنین آموزش نحوه چسباندن سرامیک صحبت خواهیم کرد پس تا انتهای مقاله همراه تکنو پخش باشید.اجازه بدهید ابتدا سوال اول را پاسخ بدهیم:

سرامیک چیست؟

پرسلن یا سرامیک، ماده ای ظریف است که از مواد معدنی رسی که دانه ریز شده و سپس لعاب داده می شود و با دمای حدود 1292 درجه فارنهایت پخته و ساخته می شود. پس از آن، مواد در دمای بالاتر از 2192 درجه فارنهایت قرار می گیرند.

سرامیک ریز: معمولاً برای ظروفی مانند بشقاب شام، کاسه و لیوان و همچنین برای لگن در حمام استفاده می شود. ظروف چینی ریز دانه ای بسیار ریز دارد و رنگدانه دارد.

سرامیک درشت: این نوع سرامیک صنعتی تر است که برای ساخت خانه هایی مانند کاشی های خانه شما استفاده می شود. سرامیک های درشت دانه بزرگتری دارند که در ساخت آن استفاده می شود.

انواع ظروف سرامیکی و چینی قابل چسباندن

از نظر تعمیرات سرامیک، اکثر انواع سرامیک ها را می توان با چسب های اپوکسی سرامیکی خاص یا چسب های سرامیکی که برای این کار طراحی شده اند، دوباره به هم چسباند. هنگام انتخاب بهترین چسب برای سرامیک، باید در نظر بگیرید که هر قسمت چقدر بزرگ است و چگونه باید آن را اعمال کنید.

پرسلن و سرامیک مواد کاملا متخلخلی هستند که به این معنی است که روی روش استفاده و نوع چسب چینی یا چسب سرامیک که باید استفاده کنید تأثیر می گذارد. خوشبختانه برای ما، هر روز که می گذرد، چسب های جدید و بهبود یافته ای در دسترس است که به این معنی است که شما می توانید انواع مختلفی از مواد را به تعمیرات چینی و سرامیک خود بچسبانید. این به این دلیل است که چینی و سرامیک کشش سطحی بالایی دارند و به آن کمک می کند تا چسب سرامیک را حفظ کند.

بهترین چسب برای چسباندن چینی شکسته

قوری های شکسته چینی هم بیشترین میزان شکستگی را در هر خانه ای را ممکن است وجود داشته باشد بنابراین برای تعمیر قوری شکسته چینی دو پیشنهاد داریم اگر مایل باشید، بررسی‌هایی درباره چسب‌های سرامیکی مختلف در سراسر اینترنت وجود دارد که می‌توانید از آنها یاد بگیرید.اما ما در این نوشتار دو نمونه از بهترین چسب برای چسباندن چینی شکسته را معرفی می کنیم که شامل موارد زیر است:

گزینه اول: چسب 123

چسب 123 در صنعت چسب‌کاری به خوبی شناخته شده است، متخصصان و علاقمندان به قدرت آن قسم می‌خورند. این یک چسب سرامیکی کاملاً خوب است، ناگفته نماند که زمان پخت چقدر سریع طول می کشد تا کامل شود. این چسب برای تعمیر ظروف، لیوان مورد علاقه و اکثر وسایل منزل شما مناسب است.

گزینه دوم: چسب اپوکسی دو جزئی

چسبی که دارای دو جزء باشد، چه چسب سرامیک، چه چسب چینی یا چسب فلزات، برای بهینه ترین نتیجه برای تعمیر سرامیک شما مورد نیاز است. مانند چسب دو قلو که همه دو جزئی هستند.

حتما بخوانید: راههای جلوگیری از خشک شدن چسب 123 پس از مصرف

خواص کلی یک چسب سرامیکی مناسب

-نوع سرامیک یا چینی که می خواهید بچسبانید تعیین می کند که چه نوع چسبی را باید استفاده کنید. چسب 123 برای تمام ظروف سرامیکی مناسب است، اما اگر موارد دیگری مانند ظروف فلزی باشد چسب دو جزئی مناسب این کار است.

-بهتر است با چسبی کار کنید که سریع‌تر خشک می‌شود و سریع‌تر عمل می‌کند. باز هم، چسب یک دو سه یک گزینه عالی برای استفاده در این مورد است، به خصوص اگر قطعاتی که دوباره به هم می چسبانید واقعا کوچک باشند.در این صورت ناحیه کوچک را با نوع سرنگی چسب 123 آغشته می کنیم زیرا در هر بار فقط به مقدار کمی از چسب نیاز است.

-اگر به دنبال زمان پخت کوتاهی هستید، یک چسب 123 این کار را انجام می دهد. اما اگر به دنبال تعمیر بادوام تری هستید، یک چسب دو جزئی اپوکسی بهترین گزینه برای این کار است.

-اطمینان حاصل کنید که چسبی که خریداری می کنید بعد از خشک شدن شفاف باشد. تا پس از اتمام تعمیر، چسب قابل مشاهده نباشد.

بیشتر بخوانید: قلم تعمیراتی فلزات (چسب آلومینیوم) MEMO CHEM

نحوه چسباندن ظروف سرامیکی و چینی

ابتدا وسایل مورد نیاز جهت چسباندن و تعمیر ظروف سرامیکی و چینی را در اینجا ذکر می کنیم:

-دستکش یک بار مصرف

-چسبی که برای سرامیک مناسب است

-استون برای تمیز کردن هر گونه کثیف کاری با چسب.

-پرکننده، اگر لبه‌های زیادی وجود دارد که کاملاً به هم نمی‌رسند، با یک چیزی سطح پر کنید.

-تا وقتی که چسب به طور کامل خشک شود، نوار چسب بزنید تا قطعات را به طور موقت در کنار هم نگه دارید.

-چیزی برای مخلوط کردن هر قسمت از چسب دو جزئی، اگر این چسبی است که در پایان انتخاب کردید

-برای حذف هر گونه چسب خشک شده ناخواسته، از تیغ استفاده کنید

-کاسه

-چوب

هنگامی که تمام آن ابزار و مواد را جمع آوری کردید، می توانید تعمیر را شروع کنید. مراحل بعدی اگر بر این اساس دنبال کنید و مشکلی نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: چسب کاشی و سرامیک پودری هنکل ceresit cm22

مراحل آماده سازی سطح برای چسباندن ظروف سرامیکی و چینی

اطمینان حاصل کنید که هر قطعه ای که می چسبانید عاری از هرگونه کثیفی از جمله روغن باشد. این کار را می توان با استون تمیز کرد که عالی است زیرا خیلی سریع تبخیر می شود و چینی را خیس نمی کند.

توصیه می شود هنگام آماده سازی سطح خود برای چسباندن از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید زیرا استون از مواد شیمیایی بسیار اشباع شده است بنابراین برای پوست مضر است.

همیشه برچسب روی چسب را بخوانید، زیرا هر سازنده برای هر چسب الزامات خاصی دارد. از زمان خشک شدن تا زمان پخت. این همچنین برای این است که بفهمید چه مقدار از چسب باید روی سطوح اعمال شود.

اگر ظروف سرامیکی که تعمیر می‌کنید مانند اکثر اشیاء سرامیکی بیش از حد شکننده نیست، می‌توانید از یک گیره برای نگه‌داشتن هر زیرلایه در کنار هم استفاده کنید، یا اگر خیلی ظریف است از نوار چسب استفاده کنید. تا چسبی که اعمال کردید خشک شود.

هر گونه باقیمانده از چسب باید بلافاصله پس از اتمام فرآیند چسباندن پاک شود. می توانید از تیغی که قبلاً ذکر کردیم استفاده کنید و اگر قبل از اینکه بخواهید چسب را بردارید اجازه دهید تا چسب خشک شود، بهتر پاک می شود. اگر ترجیح می دهید روی سطح اقلام سرامیکی لک ایجاد نشود از استون برای پاک کردن استفاده نکنید. همیشه به کالای سرامیکی که تعمیر کرده‌اید زمان کافی برای درمان بدهید، بهتر است بیشتر از آنچه سازنده روی برچسب گفته است زمان داد تا مطمئن شوید. حداقل یک دوره 24 ساعته زمان برای خشک شدن بدهید.

اگر سطح شکیته نیاز به پر کننده داشت پرکننده اپوکسی برای هر گونه ترک و شکاف در بسترهای سرامیکی مناسب است برای این کارمطمئن شوید که سطح را با استون تمیز و آماده کرده اید. پرکننده پرسلن می تواند تا 36 ساعت طول بکشد تا به درستی عمل کند.

همانطور که احتمالاً پس از خواندن مقاله آموزنده ما در مورد بهترین چسب برای تعمیر سرامیک و سرامیک متوجه شدید، این کار خیلی سخت نیست، حتی اگر اولین تلاش شما برای چسب چینی باشد! علاقه مندان به کارهای روزمره می توانند از چسب سرامیک استفاده کنند و سفال های گرانبها و عتیقه جات و سایر اقلام چینی خود را که در طول سال ها شکسته اند تعمیر کنند!

چگونه ظروف سرامیکی و چینی را بچسبانم؟

ابتدا باید مطمئن شوید که سطح به درستی آماده شده و به اندازه کافی تمیز شده است. با توجه به نوع چسبی که استفاده می کنید، چسب را به آرامی یا آزادانه بمالید و قطعات را سریع به هم بچسبانید، زیرا سرامیک ها بسیار متخلخل هستند. از مقداری چسب نواری برای نگه داشتن قطعات در کنار هم استفاده کنید تا زمانی که خشک شوند.

آیا می توان از چسب 123 برای تعمیر سرامیک استفاده کرد؟

چسب 123 یکی از آن چسب‌های فوق‌العاده است که روی بسیاری از موارد و مواد مختلف کار می‌کند. پاسخ بله است! مطمئناً می توانید از چسب یک دو سه برای تعمیر اقلام سرامیکی خود استفاده کنید.

14 دیدگاه در “بهترین چسب برای چسباندن ظروف سرامیکی و چینی

  1. مریم گفت:

    آیا باچسب 123 میشه کتری سرامیک راچسبوند بعد روی حرارت گذاشت وقابل استفاده هست یانه دوباره باز میشود

    1. m.abbasi گفت:

      سلام بله قابل استفاده است و باز نمیشود ، پس از اینکه چسب کاملا خشک شد بهتر است حداقل 24 ساعت زمان به آن بدهبد تا دوام کار بالاتر برود .

      1. فریبا گفت:

        سلام
        یک قوری لرشید دارم که موقع جابجایی شکسته همه یکه ها را دارم .لطفا راهنمایی بفرمایید چه چسبی استفاده کنم تا بتوانم بدون ضرر دوباره در آن چای دم کنم. و اینکه ضخامت چسب مانه از قرار گرفتن قطعات کنار هم نمی شود؟
        ممنون

        1. m.abbasi گفت:

          سلام وقت بخیر؛ از چسب یووی باید استفاده کنید اما به دلیل بالا بودن قیمت این دسته چسب ها می تونید از چسب دوقلو شفاف زیپر هم استفاده کنید.

  2. S. shams گفت:

    سلام من کتری سرامیکی دارم از کف ترک برداشته. اب میریزم داخلش میاد بیرون. چکار کنم؟ چطوری میشه درستش کرد ودوباره استفاده کنم ازش؟
    لطفا کسی میدونه راهنمایی کنه

    1. m.abbasi گفت:

      باسلام بهترین گزینه استفاده از چسب دوقلو می باشد که هم برای آب بندی مناسب است و هم مقاومت و استحکام بالایی در برابر حرارت دارد.

  3. فریبا گفت:

    من یک ماگ نو خریدم و متاسفانه یک تکه از لبش پریده البته تکه رو دارم ولی سوالم اینه که چسب و موادی که برای تعمیر استفاده میشه در صورت استفاده برای نوشیدنی‌های گرم مضر نیستن برای بدن؟

    1. m.abbasi گفت:

      سلام وقتتون بخیر؛ بهتره از سیلیکون های خنثی استفاده استفاده کنید که مضر هم نیستند.

      1. الا گفت:

        سلام من دیس ارکوپالم یک قسمتش شکسته با ۱۲۳ بچسبونم ؟

        1. m.abbasi گفت:

          سلام وقت بخیر؛ از چسب یووی باید استفاده کنید اما به دلیل بالا بودن قیمت این دسته چسب ها می تونید از چسب دوقلو شفاف زیپر هم استفاده کنید.

  4. کاوه گفت:

    برای چسباندن یک تکه ی کوجک توالت فرنگی از چه چسبی استفاده کنم؟ وآیا میشه طوری درزها رو پوشاند که قابل تشخیص نباشه؟

    1. m.abbasi گفت:

      باسلام بله میتونید از چسب سنگ مرمر راگا استفاده کنید.

  5. رضا جوانمرد گفت:

    سلام من یک سوپ‌خوری ۳ لیتری دارم‌که دسته متصل به بدنه آن شکست بهتربن چسبی که در وزن ۳-۴ کیاو ول نکنه چه چسبی است ؟

    1. m.abbasi گفت:

      سلام وقت بخیر؛ از چسب یووی باید استفاده کنید اما به دلیل بالا بودن قیمت این دسته چسب ها می تونید از چسب دوقلو شفاف زیپر هم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *