مقالات

بهترین چسب برای کفپوش لمینت چیست؟

چسب کفپوش لمینت

هنگام چسباندن کفپوش چوبی سخت به بتن، همیشه باید از چسب کفپوش انعطاف پذیر استفاده کنید. این نوع خاص از چسب به کفپوش شما اجازه انبساط، انقباض و حرکت طبیعی را می دهد بدون اینکه آسیبی به تخته های کفپوش وارد کند. فروشگاه اینترنتی تکنو پخش چسب کفپوش را در فروشگاه خود عرضه کرده است.که می توان از جمله به چسب کفپوش AMK 8000 نام دارد.

چگونه کفپوش خود را به سطح زیرین بچسبانیم؟

فقط در صورتی می توانید کف چوبی خود را بچسبانید که کف زیرین بتنی باشد. در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید هنگام چسباندن کف چوبی خود رعایت کنید.

• ابتدا باید بررسی کنید که کف زیرین شما به درستی آماده شده است. باید صاف، تراز و خشک باشد.

• همیشه دستورالعمل های موجود در جعبه های کفپوش را به طور کامل بخوانید.

• باید از یک چسب سطحی کامل با چسب کفپوش انعطاف پذیر استفاده کنید.

• چسب را در قسمت های مختلف روی زمین پخش کنید، سپس کفپوش ها را روی آن قرار دهید.

•به خاطر داشته باشید که یک شکاف انبساط در اطراف لبه اتاق بگذارید.

دوام کفپوش لمینت چقدر است؟

طول عمر کفپوش لمینت طبق گفته سازندگان بیش از 10 سال است، اما در صورت نگهداری مناسب می تواند تا 30 سال عمر داشته باشد. طول عمر کفپوش لمینت به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

افزایش طول عمر کفپوش لمینت

کیفیت لمینت شما برای تعیین مدت زمان ماندگاری کف ها بسیار مهم است. اگر کار نصب کفپوش ها به درستی و با کیفیت خوب انجام شود، می توانید مطمئن باشید که طول عمر لمینت های شما بیشتر خواهد بود.

نصب حرفه ای به دوام کفپوش لمینیت کمک می کند

فرآیندهای نصب صحیح با کیفیت به ماندگاری بالای لمینت شما کمک می کند. اگر کفپوش‌های شما به درستی نصب شوند، نسبت به کفپوش‌های لمینت ضعیف دوام بیشتری خواهند داشت. رفت و آمد مداوم نیز نقش مهمی در کیفیت کفپوش لمینت ایفا می کند چرا که وقتی اتاقی به ندرت استفاده می شود، در مقایسه با اتاقی که چندین بار در روز استفاده می شود، کیفیت آن حفظ می شود.

 تجمع آب می تواند به کفپوش لمینت آسیب برساند

از آنجایی که کف لمینت ضد آب نیست، همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که آب ایستاده در کف لمینت می تواند باعث آسیب دائمی کف شود. بنابراین تمیز و خشک نگه داشتن کف ها ضروری است.

چه چیزی باعث شکاف کف لمینت می شود؟

دمای اتاق سرد اغلب منبع شکاف کفپوش لمینت است. اگر دما به پایین کاهش یابد، تخته های لمینت ممکن است شروع به جدا شدن از یکدیگر کنند. برای جلوگیری از شکاف کف لمینت، دمای مناسب را در مناطقی که پارکت لمینت نصب می‌شود، حفظ کنید.

معایب چسب کفپوش لمینت

اگرچه تمیز کردن لمینت آسان است، اما یکی از معایب اصلی پارکت لمینت، ناتوانی در ترمیم و پرداخت مجدد آن است. خراش ها یا شیارهای عمیق را نمی توان مانند چوب جامد سمباده زد و دوباره پرداخت کرد. افرادی که می خواهند کفپوش را بازسازی کنند برای حفظ کفپوش لمینت به مشکل موجهه می شوند زیرا کفپوش لمینت را نمی توان به درستی بازسازی کرد. کفپوش فقط یک لایه دارد و با گذشت زمان فرسوده می شود.

همه کفپوش های لمینت شبیه چوب واقعی نیستند

یکی دیگر از معایب کفپوش لمینت این است که به اندازه کفپوش چوبی طبیعی به نظر نمی رسد اگر بخواهید یکی دیگر از معایب پارکت لمینت این است که به اندازه کفپوش چوبی طبیعی به نظر نمی رسند.

یکی دیگر از معایب بزرگ این است که پارکت لمینت دوام ندارد و نمی توان از آن برای مدت طولانی استفاده کرد. به دلیل کیفیت متریال، عمر کوتاهی دارد.

برخی از کفپوش های لمینت از مواد شیمیایی خطرناک ساخته شده اند

گاهی اوقات ممکن است حتی متوجه نباشیم که کفپوش لمینت می تواند حاوی مواد شیمیایی خطرناک باشد. اکثر کفپوش های لمینت دارای ترکیباتی هستند که برای محیط زیست خطرناک هستند. این مواد شیمیایی همچنین می توانند واکنش های فراری با محیط داشته باشند.

براق کردن کفپوش لمینت

مواد میکرو فیبر برای تمیز کردن کفپوش لمینت عالی است

برای براق نگه داشتن کفپوش های لمینت بخشی از برنامه تمیز کردن خود، مطمئن شوید که موادی مانند سرکه سفید، الکل مالشی، یک بطری اسپری خالی، پارچه میکرو فیبر، مواد شوینده ظرفشویی، جوش شیرین و روغن های ضروری را در اختیار دارید. یک ماپ میکرو فیبر برای تمیز کردن کف‌های لمینت و درخشندگی به آن هنگام شستشوی صحیح بسیار مفید است. استفاده از بخارشوی روی کف لمینت ایده خوبی نیست زیرا وارد کردن رطوبت به لمینت می تواند کیفیت کف لمینت شما را کاهش دهد.

آیا می توان لمینت را روی کاشی قرار داد؟

شما می توانید کفپوش لمینت را روی کف کاشی و سرامیک نصب کنید به شرطی که کاشی در شرایط خوبی باشد، به خوبی چسبیده و تراز باشد.کاشی ها در مقایسه با کفپوش لمینت مقرون به صرفه هستند. با این حال هزینه نصب کاشی بسیار بیشتر از عایق کفپوش لمینت است.

چگونه می توان کفپوش لمینت را تمیز و براق کرد؟

بازگرداندن درخشش به کفپوش لمینت را می توان با استفاده از یک محصول تمیزکننده با فرمول خاص برای جلوگیری از تیرگی انجام داد. می توانید با استفاده از قسمت های مساوی سرکه سفید، الکل و آب تمیز و براق کنید.

آیا می توان کفپوش لمینت را به جای کفپوش کاشی انتخاب کرد؟

بازسازی یا تزیین مجدد خانه های شما مطابق با مناسب بودن شما می تواند یک فرآیند خسته کننده باشد. از فضای داخلی گرفته تا گوشه هایی که به زیبایی می افزایند یا ظاهر بیرونی که در آب و هوای سخت پژمرده نمی شود، همه چیز نیاز به مراقبت و توجه مناسب دارد. به همین ترتیب، کف سازی خانه شما به هیچ وجه کار ساده ای نیست. این شامل تبدیل سطح صخره ای ناهموار به کفی صاف است که قابل راه رفتن و برای ساکنین راحت باشد. انتخاب بهترین کفپوش از بین همه چیزهایی که در خارج وجود دارد می تواند زمان بر باشد.

کفپوش لمینت و کفپوش کاشی چندین دهه است که توسط بسیاری و برای اهداف بسیاری استفاده می شود. هر دو به روش خاص خود نیازهای افرادی را که آنها را انتخاب می کنند برآورده می کنند. اما برخی از عوامل آشکار است که به ترجیح کفپوش لمینت نسبت به کاشی اشاره دارد.

عواملی که به شما کمک می کند کفپوش لمینت را نسبت به کاشی انتخاب کنید

نصب و راه اندازی

برای صاحبان خانه یا کارشناسان نصب، کفپوش لمینت امتیاز بهتری نسبت به کاشی دارد. از آنجایی که لمینت به شکل تخته های زبانه ای و شیاری است، می توان آن را حتی بدون چسب به سادگی روی زمین کنار هم قرار داد و نصب کرد. این سهولت نصب همان چیزی است که در کفپوش کاشی وجود ندارد.

کفپوش کاشی نیاز به اتصال بین بافتی به یکدیگر دارد که برای آن از سیمان استفاده می کنیم. علاوه بر این نصب نیاز به نظارت متخصص دارد یا در بیشتر موارد توسط خود متخصص انجام می شود. پس از نصب کاشی، حداقل زمان لازم برای ته نشین شدن و چسباندن باندهای چسب دارد که مانع از استفاده فوری می شود.

هزینه ها

یک مانع بزرگ برای صاحبان خانه که به زندگی مقرون به صرفه فکر می کنند، هزینه های نصب است در مقایسه با نصب کاشی، لمینت گزینه ای بسیار مقرون به صرفه است.از آنجایی که کفپوش لمینت را می توان به تنهایی نصب کرد، نیاز به هزینه های نصب را از بین می برد. با این حال، نصب کاشی ها به مراقبت متخصص نیاز دارد تا آنها را به درستی در جای خود ثابت کنند.

ماندگاری

در میان عوامل دیگر، دوام آن چیزی است که بیشترین اهمیت را دارد. لمینت یا کاشی، هر دوی آنها باید در برابر انواع آسیب های احتمالی که می تواند به کفپوش آسیب برساند، مقاومت کنند.

لمینت ها دارای یک پوشش محافظ شفاف بر روی خود هستند که در برابر خراش و لکه مقاوم هستند. از طرف دیگر کاشی ها به همان اندازه بادوام هستند زیرا ضد لک هستند و کمتر در معرض خراش هستند.

با این حال، در پایین خطوط، کاشی‌ها با اتصال خود مستعد متخلخل شدن هستند که می‌تواند باعث ترک خوردن آنها با ضربه‌های جزئی شود. همچنین، همین تخلخل می‌تواند باعث شود که کاشی‌ها منفجر شوند و از جای خود خارج شوند. لمینت ها به ندرت یا هرگز با این مشکل مواجه نمی شوند زیرا محکم روی زمین نصب می شوند.

نگهداری

دو نگرانی مهم در مورد نگهداری کاشی ها، گردگیری خطوط دوغاب و تحمل رنگ های محو شده است. گروتینگ چیزی است که دو یا چند کاشی را به هم نگه می دارد یا به هم متصل می کند. این خطوط دوغاب به دلیل محیط مستعد گرد و غبار ما تمایل به تجمع گرد و غبار دارند. این کار فرآیند تمیز کردن را دشوار می کند. برای جلوگیری از گرفتگی گرد و غبار، باید گاهی اوقات آنها را با برس پاک کنید. رنگ کاشی ها در اثر تابش بیش از حد خورشید از بین می رود یا در میان باران های شدید مرطوب می شود.

ظاهر

هم کفپوش لمینت ها و هم کفپوش کاشی طیف وسیعی از سبک ها و الگوهای انتخابی دارند. لمینت ها رنگ و بافت چوب طبیعی را تقلید می کنند و می توانند با توجه به انتخاب های دکوراسیون داخلی شما اصلاح شوند. کاشی ها با تکرار رنگ، فرم و بافت سنگ ساخته می شوند. یک نقطه ضعف دیگر کاشی این است که دائمی هستند و برای نصب کاشی های جدید باید تخریب شوند.

انصافاً مزایای نصب کفپوش لمینت بر کفپوش کاشی برتری دارد. با این حال، این بدان معنا نیست که نباید کفپوش کاشی را انتخاب کنید. در نهایت، انتخاب کفپوش کمینت یا کاشی به ترجیح فرد نسبت به آنچه برای خانه ایده آل او مناسب است بستگی دارد.

همچنین بخوانید: آموزش نصب کفپوش و معرفی انواع آن

نحوه پاک کردن چسب از کفپوش لمینت

چسب می تواند بر روی لمینت تأثیر بگذارد، و هنگامی که سطح وسیعی از کفپوش لمینت نفوذ پیدا کند، نه تنها زشت است، بلکه می تواند گرد و غبار و تکه های زباله را جذب کند تا یک آشفتگی توده ایجاد کند. بنابراین برای پا کردن چسب از روی کفپوش لمینت راه های مختلفی را پیشنهاد می کنیم که در ادامه با ما باشید.

تکنوپخش پیشنهاد می کند ¼ فنجان سرکه را با 4 فنجان آب ولرم مخلوط کنید. این محلول تمیز کننده را در یک بطری اسپری بریزید و قسمت های چسبنده را خیس کنید. بگذارید فقط یک دقیقه روی زمین بماند. اگر اجازه دهید محلول مرطوب برای مدت طولانی روی کف لمینت بماند، می تواند به داخل اتصالات نفوذ کند و تک تک تخته ها را منحرف کند. محلول را پاک کنید و خشک کنید. اگر چسب با چند ضربه باز نشد، این کار را تکرار کنید.

از بین بردن لکه های چسب سرسخت

برای لکه های سرسخت تر، از پاک کننده چسب قوی تری استفاده کنید. مقدار کمی از آن را روی یک پارچه تمیز بریزید و آن را روی لکه چسب بمالید. قبل از اینکه خشک کنید و تمیز کنید، بگذارید پنج تا 10 دقیقه بماند.

یک پاک کننده قوی تر

مانند استون نیز می تواند به سرعت لکه های چسب را پاک کند. برای کارهای بزرگ از دستکش، عینک ایمنی و ماسک صورت استفاده کنید زیرا بخار استون می تواند قوی باشد. مکان مورد نظر را به خوبی تهویه کنید. یک پارچه تمیز را به استون خیس کنید و آن را به قسمت های آغشته به چسب بمالید، مراقب باشید تا حد امکان روی تخته های لمینت نمالید. آن را با یک پارچه پاک کنید و از یک خراش دهنده پلاستیکی و نه فلزی استفاده کنید تا چسب را به آرامی از روی زمین بردارید. سپس از یک پارچه تمیز استفاده کنید تا باقیمانده ها را پاک کنید. اگر جای چسب هنوز مانده باشد، می توان از پاک کننده کف لمینت برای پاک کردن باقی مانده از فرآیند حذف چسب استفاده کرد. برای تکمیل پروژه، کف را کاملاً تمیز کنید و خشک کنید تا درخشندگی بالایی داشته باشد.

کاغذ سنباده

می تواند چسب را به مقدار قابل کنترل تری کاهش دهد که بتوانید کاملاً آن را جدا کنید. سنباده زدن چسب فرش از کف چوبی به دستی ملایم و ابزار مناسب نیاز دارد. از یک کاغذ سنباده بسیار ریز مانند 320 یا 400 استفاده کنید تا چسب را به آرامی بمالید. سعی کنید از تخته های لمینت اطراف خودداری کنید. اگر روی لمینت را با کاغذ سنباده خراشیدید، از یک لکه برای پوشاندن علائم جزئی استفاده کنید. یک کاغذ سنباده ریز که به درستی استفاده می شود نباید آسیب زیادی به پایان وارد کند.

از استفاده از پودر تمیز کننده یا پشم فولادی برای خراشیدن لکه های چسب خودداری کنید. از این فرصت برای سمباده زدن به خود پارکت لمینت استفاده نکنید که توسط متخصصان توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *