مقالات

بهترین چسب های سیلیکون آب بندی

تفاوت چسب سیلیکون با آکواریوم

همانطور که می دانید درزگیر سیلیکونی نوع ساده ای از چسب است که معمولاً برای ایجاد آب بند یا آب بند هوا بین دو سطح استفاده می شود. همچنین ممکن است بشنوید که از آن به عنوان ژل سیلیکون یاد می شود. درزگیر معمولاً هنگام استفاده از آن یک قوام ژل مانند دارد که باعث می شود به راحتی در شکاف ها جا شود. سپس به بافتی مستحکم و لاستیک مانند تبدیل می شود که بسیار بادوام است.چسب سیلیکون همان چسب آکواریوم و یک نوع چسب مایعی است که جهت درزگیری و آب‎بندی استفاده می شود. چسب سیلیکون به خوبی در برابر نفوذ آب، رطوبت، دما، صدا و عوامل دیگر مقاوم بوده و جهت ساخت انواع آکواریوم مورد استفاده قرار گرفته می گیرد.با ما همراه باشید تا با انواع چسب سیلیکون آشنا شوید. شما می توانید بهترین چسب های سیلیکون آب بندی را از سایت تکنوپخش خریداری سفارش دهید.

مهمترین کاربرد چسب سیلیکون چیست؟

مهمترین کاربرد چسب سیلیکون می‌توان به آب‌بندی انواع سطوح  و چسباندن انواع شیشه و ساخت آکواریوم اشاره کرد که البته کاربردهای دیگری نیز دارند اما عمده‌ترین آن این دو مورد است. چسب‌های سیلیکونی به دلیل ویژگی‌های مهمی که دارند مانند مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی و نفوذ رطوبت و یک عایق ایده‌آل بسیار پر طرفدار هستند چرا که می‌توان در تمام سطوح از این چسب استفاده کرد.بنابراین در آب بندی سرویس های بهداشتی و آشپزخانه که در معرض بیشتری از رطوبت قرار دارند بسیار مناسب است.

اکثر درزگیرهای سیلیکونی چند منظوره هستند، اما بهتر است یک درزگیر سیلیکونی بهداشتی خاص را برای کاربردهای مرطوب، مانند حمام، انتخاب کنید، زیرا در برابر کپک مقاوم‌تر هستند. همچنین باید بررسی کنید که آیا درزگیر برای استفاده در داخل، بیرونی یا هر دو طراحی شده است.

درزگیر سیلیکونی چقدر طول می کشد تا خشک شود؟

این بسته به مواد و ترکیبات خاص به کار رفته در محصول، بین محصولات متفاوت است. به طور متوسط، بیشتر درزگیرها در عرض یک تا سه ساعت با لمس خشک می شوند. با این حال، توصیه می کنیم حداقل ده ساعت (و در حالت ایده آل 24) قبل از اینکه آب بند در معرض تماس مستقیم آب قرار گیرد، صبر کنید. بنابراین اگر از درزگیر سیلیکونی خود در بیرون استفاده می کنید، یک روز خشک را انتخاب کنید، حتی اگر برای استفاده در فضای باز مناسب باشد.

این مطلب را هم بخوانید: آب‌بندی استخر، آموزش قدم به قدم

نکاتی در مورد استفاده از درزگیر سیلیکونی

در صورت امکان از پرایمر استفاده کنید – پرایمرها ماندگاری زیادی ندارند، اما می توانند به بهبود چسبندگی درزگیر شما کمک کنند.

زمان ماندگاری – درزگیرهای سیلیکونی برای همیشه در لوله خود باقی نمی مانند، زیرا هنگامی که درزگیر در معرض عناصر قرار می گیرد. نازل ها را همیشه متصل نگه دارید و اگر در محیط گرم و مرطوب زندگی می کنید، درزگیر سیلیکونی خود را در یخچال نگهداری کنید.

تاریخ انقضا – درزگیرهای سیلیکونی در صورت قدیمی بودن ممکن است دستخوش تغییراتی شوند، خشک شدن طولانی‌تر طول می‌کشد و پس از ست شدن آن‌قدر بادوام نخواهند بود. مطمئن شوید که تاریخ انقضا را قبل از خرید یا روی لوله هایی که از قبل باز شده است بررسی کنید.
سطوح را تمیز کنید –

قبل از استفاده از درزگیر، سطوح را کاملاً تمیز کنید، زیرا باقی مانده ها می توانند از تشکیل پیوند جامد جلوگیری کنند. همچنین باید قبل از استفاده از خشک بودن سطوح اطمینان حاصل کنید.

از فشار استفاده کنید– اگر دو قطعه فلز را به هم می‌چسبانید، باید فشار وارد کنید تا مطمئن شوید که درزگیر یک پیوند قوی ایجاد می‌کند. توصیه می کنیم از یک گیره یا گیره برای محکم نگه داشتن قطعات روی هم استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید: نصب و درزگیری پنجره دوجداره

معرفی انواع محصولات چسب سیلیکون:

بعد از آشنایی مختصر با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و کاربرد چسب سیلیکون به ذکر انواع موجود آن در فروشگاه اینترنتی تکنو پخش می‌پردازیم:

چسب سیلیکون سوما فیکس شفاف چسب سیلیکونی سوما فیکس:

یک درزگیر مناسب، جهت پرکردن و گرفتن درزهای بین سطوح کاربرد دارد. از ویژگی های مهم آن مقاومت بسیار بالای آن در برابر دما و مقاومت در برابر امواج قدرتمند اشعه فرابنفش است. این محصول در تغییرات دمایی بین منفی 20 تا مثبت 120 درجه قابل استفاده است.

چسب سیلیکون جی مکس 300

چسب سیلیکون جی مکس از چسبندگی و خاصیت الاستیکی بسیار بالایی دارد. مواد اولیه چسب جی مکس ترک و بدون حلال می‌باشد. این چسب دارای انعطاف‌پذیری و دوام بسیار بالایی است. سیلیکون جی مکس خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و جهت مصارف ساختمانی و عمومی در نصب پنجره‌های مسکونی و تجاری، نصب تجهیزات پزشکی، آشپزخانه، نصب تجهیزات برودتی، حرارتی و اتصالات قطعات فلزی، سرامیکی و آلومینیومی کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش چسب زدن آکواریوم

ویژگی های و کاربرد چسب سیلیکون ویستا فیکس

یکی دیگر از محصولات مناسبی که برای درزگیری و پر کردن فضاهای خالی می‌توان نام برد چسب سیلیکون ویستا فیکس است این چسب ساختار سیلیکونی دارد که به خوبی می‌تواند فضاهای خالی بین پنجره، شیشه، آینه آلومینیومی، کاشی، سرویس‌های بهداشتی، سرویس‌های آشپزخانه و غیره را پر کند. همچنین مقاومت بسیار خوب در برابر نور و دما، چسبندگی و دوام بسیار بالایی دارد و رنگ‌پذیر و ضدقارچ و ضد آب است .

چسب سیلیکون سون شفاف

این چسب دارای ویژگی های منحصر فرد و کشورهای مختلف با چسبندگی مناسب است. استفاده ازاین چسب در دمای مثبت 5 الی مثبت 45 درجه سانتی گراد امکان پذیر است.
 از دیگر ویژگی های این محصول می توان به مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی خاصیت ضد آب بودن آن اشاره کرد. چسب سیلیکون سون در رنگ های سفید، شفاف و سیاه عرضه می شود و نوع آن اسیدی است.

 

چسب سیلیکون L800

یکی از چسب‌های فوق‌العاده در زمینه‌های درزگیری چسب سیلیکون L800 است که دارای اتم‌های سیلیکون و اکسیژن می‌باشد. این چسب مقاومت بالایی در برابر عوامل شیمیایی و گرمایشی دارد و در مناطق آب‌وهوایی مختلف به‌راحتی قابل‌استفاده است. در برابر مواد شیمیایی اسیدی بسیار سازگار است و در پر کردن، آب بندی ترک مفاصل و شکاف های سینک ظرفشویی، سرویس بهداشتی بسیار به کار می‌رود.

سخن پایانی

همان‌طور که خواندید مصارف خانگی چسب آکواریوم بسیار گسترده است. بنابراین انتخاب مدل مناسب با توجه به نوع استفاده هم بسیار مهم است. تمام محصولات نام برده شده در این مقاله جز بهترین چسب‌های سیلیکون هستند شما با در نظر گرفتن کاربرد هرکدام از آنها می‌توانید بهترین چسب سیلیکون را سفارش دهید شرکت تکنوپخش نماینده فروش مستقیم سیلیکون جی مکس در سراسر ایران می باشد. جهت سفارش انواع سیلیکون می‌توانید به بخش فروشگاه سایت مراجعه نمایید و سفارش خود را ثبت نموده تا در اسرع وقت به دستتان برسد.

1 دیدگاه در “بهترین چسب های سیلیکون آب بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *