مقالات

بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی

بهترین روش برای چسباندن کاشی و سرامیک

اگر پروژه‌ای دارید که نیاز به چسباندن یا پر کردن شکاف و تعمیرات سطحی دارید، بهترین گزینه استفاده از چسب‌های مخصوص است. در این مقاله ما قصد داریم بهترین روش برای چسباندن کاشی و سرامیک را به شما معرفی کنیم.

کاشی و سرامیک تقریباً برای بخش‌های مختلفی از خانه، مانند حمام، سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه‌ها به کار می‌رود. در کارهایی مانند بازسازی این بخش‌ها و شکستگی‌ها، لازم است چسب‌های لازم را استفاده کنید. مهمترین دلیل استفاده استادکاران از چسب کاشی به دلیل عدم نیاز به تخریب کاشی های قبلی است و اینکه لازم نیست ملات و سیمان خصوصا در مورد بازسازی ساختمان های چند طبقه که حمل و انتقال سخت است، بهترین گزینه استفاده از چسب کاشی است.

به همین منظور استادکاران برای بازدهی بهتر در زمان نصب کاشی و سرامیک از چسب کاشی استفاده می کنند.

چگونه کاشی روی کاشی را به هم بچسبانیم؟

اگر شما قصد دارید، چند قطعه سرامیک را به هم متصل کنید، بهترین روش برای چسباندن کاشی و سرامیک، استفاده از چسب‌های سرامیکی است. چسب سرامیک را به‌صورت یک‌لایه نازک در دو طرف سرامیک شکسته شده اضافه کنید. طبق دستورالعملی که بر روی محصول گذاشته پیش بروید. قطعات چسبانده شده را مجدداً به هم فشار دهید و به یک روش آن‌ها را در جای خود ثابت کنید تا اتصال بین آن‌ها محکم شود. بعدازآن‌که خشک شد، می‌توانید چسب‌هایی که سهواً بر روی سرامیک ریخته شده را تمیز کنید. مراحل خشک‌کردن این چسب بسیار راحت است و نتایج خوبی را هم دربر خواهد داشت.

چگونه سرامیک را به هم بچسبانیم؟
چگونه سرامیک را به هم بچسبانیم؟

اگر می‌خواهید کاشی‌ها را به هم بچسبانید …

 برای کاشی‌ها معمولاً از ملات مخصوصی به نام ملات Thinset استفاده می‌کنند. از این ملات برای اکثر کاربردهای داخلی و خارجی استفاده می‌کنند. این ملات از ترکیب سیمان پرتلند، ماسه سیلیس و عوامل نگه‌دارنده رطوبت، ساخته‌شده است.

چسب‌های مختلفی برای کاشی‌ها به کار می‌روند که بسته به این‌که کاشی در کجا به کار می‌روند، از چسب مخصوص به آن استفاده می‌شود. چسب کاشی استخری، چسب‌های دوجزئی کاشی، چسب‌های خمیری، چسب کاشی و سرامیک پودری، همه‌وهمه از چسب‌های مخصوص هستند.

ممکن است علاقمند باشید: با چسب کاشی و سرامیک پودری هنکل ceresit cm 22 آشنا شوید.

 چرا چسب برای چسباندن کاشی رو کاشی همیشه مناسب نیست؟

در بعضی موارد لازم است که به‌منظور جلوگیری از خراب شدن بخش‌های مختلف خانه و جرم‌گیری آن‌ها، از چسب‌های مناسب برای چسباندن سرامیک و کاشی روی بخش‌های قدیمی استفاده کنید.

زمانی که از چسب کاشی و سرامیک استفاده می‌کنید، برخی نکات هم لازم است به یاد داشته باشید. زمانی که یک کاشی یا سرامیک بر روی کاشی یا سرامیک قدیمی چسبانده می‌شود، ممکن است آب به درزهای بین آن‌ها نفوذ کند. اگر هم کاشی بشکند و حالت برآمده‌ای داشته باشد، استفاده از چسب کاشی کمکی نمی‌کند. در مواردی که یک کاشی از جای خودش درآمده باشد، استفاده از چسب راه‌حل خوبی نیست.

اگر بخواهید بر روی سطوح قدیمی کاشی جدید اضافه کنید، باعث می‌شود ارتفاع سطوح افزایش پیدا کند. این افزایش ارتفاع موجب می‌شود که درب کابینت‌ها و سایر موارد گیر کند و لازم باشد برخی تغییرات را ایجاد کرد.

 چرا چسب کاشی و سرامیک همیشه مناسب نیست؟
 چرا چسب کاشی و سرامیک همیشه مناسب نیست؟

ممکن است علاقمند باشید: نحوه تشخیص درجه بندی کاشی و سرامیک

بهترین روش برای چسباندن کاشی روی کاشی

روش‌های مختلفی برای چسباندن کاشی روی کاشی وجود دارد. در دودسته‌ی اصلی استفاده از سیمان و استفاده از چسب برای نصب کاشی و سرامیک است.

در مقایسه با دوغابی که از سیمان حاصل‌شده است، مقاومت چسب خیلی کمتر است و استفاده از دوغاب می‌تواند چندین سال به بنای شما استحکام ببخشید. از طرفی هم برای استفاده از دوغاب لازم است که شما مصالحی را قبلاً به‌کاربرده‌اید، از روی سطوح جدا کنید. این جدا کردن هزینه‌های زیادی را در برمی‌گیرد. استفاده از چسب به دلیل این‌که نیازی به برداشتن سطوح قبلی نیست، گزینه‌ای بهتر برای کاهش هزینه‌هاست.

زمانی که از چسب استفاده کنید، در وقت خود هم صرفه‌جویی می‌کنید؛ زیرا خیلی از کارهایی که در حالت استفاده از دوغاب سیمان لازم است انجام دهید، دیگر لازم نیست و سرعت کار خیلی بیشتر است.

بهترین روش برای چسباندن کاشی و سرامیک
بهترین روش برای چسباندن کاشی و سرامیک

نکات تکمیلی در مورد بهترین روش برای چسباندن کاشی روی کاشی

معمولاً چسب‌ها را به‌طوری تولید می‌کنند که خاصیت ضدمیکروبی دارد و در برابر آب و اسید مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد. همین امر دلیل مناسب بودن آن‌ها برای بخش‌های حمام و سرویس بهداشتی‌هاست.

 در دیوارهای گچی و بتنی لازم است از چسب‌های خمیری استفاده شود. اگر محیط مدنظر شما مرطوب و گرم، مثلاً استخرها و سونا یا جکوزی، چسب استخری به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را داشته باشید.

اگر محیط مرطوب و سرد باشد، چسب‌های پودری بهترین گزینه خواهند بود و می‌توانند به شما اجازه دهند تا کاشی جدید را روی قدیمی، نصب کنید. برای دیوارها از چسب کاشی می‌توان استفاده کرد؛ اما برای کف‌پوش‌ها و چسب مناسب برایشان باید به سراغ چسب‌های پودری بروید.

بیشتر بخوانید: بهترین چسب کاشی ضد آب

چسب‌های پودری بعد از 24 ساعت به مقاومت بسیار بالایی می‌رسند. چسب‌های کاشی 3 ساعت زمان برای خشک شدن نیاز دارند. چسب‌های کاشی را معمولاً با چسب بتن مخلوط می‌کنند تا استحکام بیشتری داشته باشد. برای آن‌که بتوانید سطوح کاشی‌ها را بشویید، پیشنهاد می‌شود تا 3 روز صبر کنید.

سخن پایانی

برای رسیدن به این نتیجه که چه روشی برای چسباندن کاشی روی کاشی بهتر است ابتدا باید سطح مورد نظر را مشخص کنید سپس چسبی که برای آن سطح مناسب است را انتخاب کنید و یادمان باشد که برای هر کاری نیز از متخصص مربوط به خودش سوال کنیم در این مورد نیز استفاده از راهنمایی های استادکاران با تجربه بسیار سودمند خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *