مقالات

شستشوی رادیاتور ماشین

راهنمای شستشوی رادیاتور

اگر ماشین شما زیاد گرم شود، غالباً نشانگر دمای بالا یا نشت مایع رنگی از زیر درپوش آن است. در این صورت ممکن است زمان آن رسیده باشد که برای شستشوی رادیاتور ماشین خود فکری کنید. رادیاتور نظارت و تنظیم دمای خودرو و جلوگیری از گرمای بیش از حد  آن را بر  عهده دارد. مؤلفه اصلی رادیاتور خنک کنندگی موتور وسیله نقلیه شما علاوه بر فن ، ترموستات شیلنگ ها از طریق موتور و جذب گرمای اضافی است. مانند هر مؤلفه دیگر ، نگهداری به موقع برای جلوگیری از آسیب های بزرگتر و اطمینان از ماندگاری و سلامت رادیاتور ضروری است. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه شستشوی رادیاتور با یک محلول تمیز کننده آشنا شوید. برای تهیه این محلول نیز می توانید به سایت تکنو پخش مراجعه فرمائید.

محلول شستشوی رادیاتور چیست؟

برای خلاص شدن از مواد معدنی ایجاد شده ، استفاده از یک مایع خنک کننده و تمیز کننده رادیاتور موتور ضروری است. این محلول ها برای رسوب زدایی رادیاتورها استفاده می شوند. تعمیر و نگهداری به موقع ماشین می تواند عمر رادیاتور را افزایش دهد. اگر تازه کار هستید و هیچ ایده ای ندارید که چه محلول تمیز کننده ای برای خودرو خود تهیه کنید، در اینجا یک محصول خوب به نام محلول شستشوی رادیاتور دیرگون برای شما معرفی کرده ایم که می توانید از طریق سایت تکنو پخش اقدام به خرید آن کنید.

نحوه شستشوی رادیاتور اتومبیل – راهنمای گام به گام

هدف از این کار تخلیه مایعات آلوده و شستشوی رادیاتور با یک محصول تمیز کننده و پر کردن خنک کننده جدید است. این فرایند هرگونه زباله یا زنگ زدگی را بیرون می آورد، در نتیجه رادیاتور به درستی کار می کند. در اینجا لیستی از مواردی که شما به تنهایی می توانید با آنها رادیاتور ماشین را تمیز کنید، آورده شده است.

ابزارهای مورد نیاز برای مایع تمیز کردن رادیاتور خودرو

 – قیف

– سطل تخلیه بزرگ

– محلول شستشوی رادیاتور دیرگون

– آب تمیز

-شیر زیر رادیاتور باز کنید و بگذارید مایع خنک کننده قدیمی از بین برود. به یاد داشته باشید که اجازه ندهید مایع آلوده بر روی زمین یا هر مکان خارج از ظرف باشد.شیر تخلیه را ببندید.

-از یک قیف استفاده کنید تا به آرامی مخلوط تمیز کننده را درون سوراخ پر کنید و بگذارید 5 دقیقه بنشیند. ماشین خود را روشن کرده و موتور را حدود 15 دقیقه روشن نگه دارید تا اجازه دهید مخلوط از رادیاتور به سمت موتور و عقب جریان یابد. سپس موتور را خاموش کرده و درپوش تخلیه را با دقت باز کنید و اجازه دهید محلول تخلیه شود. درپوش را قرار دهید و مخلوط را دور بیندازید.

-رادیاتور را با آب تمیز ، غیر معدنی یا آّب مقطر پر کرده و ماشین خود را روشن کنید. بگذارید چند دقیقه بدون حرکت باشد ، سپس خاموش کنید و بگذارید آب از شیر تخلیه خارج شود.

-خنک کننده جدید اضافه کنید پس از اتمام کار با خنک کننده ، وقت آن رسیده است که مایع خنک کننده جدید را در رادیاتور بریزید.

ممکن است علاقمند باشید: مایع انژکتور شوی مارشال

نکات مهم برای شستشوی رادیاتور ماشین

-کتابچه راهنمای ماشین خود را قبل از انجام شستشوی رادیاتور بررسی کنید

 -اطمینان حاصل کنید که رادیاتور قبل از باز کردن درب ، خنک و ایمن است

 -بعد از استفاده از خنک کننده و هنگامی که چند کیلومتر رانندگی کردید ، سطح مایع موجود در مخزن را بررسی کنید

-اگر سطح آن بعد از چند روز پایین باشد ، آب و خنک کننده را در قسمت های مساوی به مخزن اضافه کنید. با سطح خنک کننده پایین ممکن است رادیاتور گرم شود. برای خنک نگه داشتن رادیاتور حتماً نکات زیر را رعایت کنید.

-اگر سطح مایع، چند روز دیگر هم دوباره کاهش داشت، با یک متخصص مشورت کنید.

-از سرکه ، سفید کننده یا فرآورده های جانبی برای تمیز کردن رادیاتور خودرو خودداری کنید. مواد شیمیایی استیک می توانند باعث زنگ زدگی در اجزای فلزی شوند ، در حالی که سفید کننده ها باعث خوردگی فلزات و واشر و مهر و موم لاستیکی آن می شوند.

-محلول های خنک کننده مختلفی وجود دارد ، حتماً مناسبترین آنها را برای این کار انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: اسپری انژکتور شوی خودرو مارشال مدل MA11001

علائمی که نشان می دهد خودرو شما نیاز به شستشوی رادیاتور دارد

علاوه بر چراغ هشدار دهنده در داشبورد اتومبیل شما که سطح خنک کننده کم را نشان می دهد ، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد رادیاتور شما به خنک کنندگی نیاز دارد. وسیله نقلیه شما ممکن  است یک یا چند مورد از این علائم زیر را نشان دهد:

– اگر بخاری ماشین نتواند کار کند

– وقتی موتور ماشین به طور مداوم بسیار گرمتر از حد معمول است

– اگر چنانچه رایحه ای مانند شربت افرا شیرین که از فرسودگی اتیلن گلیکول، ماده شیمیایی موجود که در اکثر خنک کننده ها وجود دارد به مشام رسید.

سخن پایانی

در حالی که به راحتی نمی توان گفت که در زیر کاپوت ماشین شما چه اتفاقی دارد رخ می دهد ، معاینات منظم و برخی از علائم واضح می تواند کمک کند که آیا زمان تمیز کردن برای رادیاتور فرا رسیده است یا نه. همچنین ، با نگهداری منظم از عوامل ایجاد شده از خرابی رادیاتور خودرو جلوگیری می شود. اگر به دنبال محصولات دیگری که برای خودرو خود هستید می توانید به قسمت محصولات خودرویی سایت تکنو پخش نیز سری بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *