مقالات

آیا برای چسباندن ناخن مصنوعی می توان از چسب 123 استفاده کرد؟

چسباندن ناخن با چسب 123

سوالی که اغلب پرسیده می شود و برای یافتن پاسخ اصولی و علمی این پرسش سعی کردیم از لحاظ علمی برای این پرسش پر تکرار پاسخ قانع کننده ای پیدا کنیم در ادامه با تکنو پخش فروشگاه اینترنتی انواع چسب های آرایشی می باشد همراه باشید.

اگرچه چسب ناخن و چسب 123 شبیه به هم هستند، اما دقیقاً یکسان نیستند. ماده اصلی چسب، سیانواکریلات، است هم در چسب ناخن و هم در چسب 123یکسان است.در هر دو نوع چسب، این ماده به سرعت به هر سطحی که روی آن استفاده می‌شود می‌چسبد، زیرا مونومرها پلیمریزه می‌شوند و زنجیره‌ای بلند و قوی تشکیل می‌دهند که دو سطح را در کنار هم نگه می‌دارد.

چیزی که تفاوت دارد تمرکز است. چسب  123 استاندارد 100% سیانواکریلات است، در حالی که چسب ناخن دارای مواد دیگری است.

بیشتر بخوانید: حقایقی که باید در مورد چسب های 123 بدانید

آیا می توان از چسب یک دو سه برای ناخن های مصنوعی استفاده کرد؟

جواب کوتاه، نه است. اگرچه یک جستجوی سریع در اینترنت نشان می دهد که برخی از افراد با موفقیت از آن استفاده کرده اند، اما این بدان معنا نیست که ایده خوبی بوده است.

سیانواکریلات یک چسب بسیار قوی است، با یکی از انواع چسب سیانواکریلات حتی با شکستن یک رکورد جهانی گینس را نیز دارد و با این سطح از قدرت، ممکن است به نظر راه حلی عالی با ماندگاری طولانی باشد، اما سایر مواد موجود در چسب ناخن مهم است که چسب 123 آن را ندارد. در حالی که سیانواکریلات موجود در چسب یک دو سه بسیار قوی است اما با قرار گرفتن در معرض آب ضعیف می شود. بنابراین عاملی که اینجا مهم است ماندگاری چسب است.

چسب ناخن موادی را در خود دارد که به ماندگاری طولانی تری از طریق شستن دست ها و دوش گرفتن کمک می کند. چسبندگی قوی فوق العاده چسب ناخن آن را بسیار سفت و سخت می کند و حاوی موادی است که به چسبندگی چسب به ناخن کمک می کند و در عین حال تا حدودی انعطاف پذیر باقی می ماند.چسباندن ناخن مصنوعی با چسب 123 ممکن است به طور موقت کاری صحیح باشد اما همانطور که گفته شد برای طولانی مدت اصلا گزینه مناسب نیست.

اگر برای چسباندن ناخن مصنوعی از چسب 123 استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر از چسب یک دو سه استفاده کنید، می تواند مشکلاتی را برای پوست و بستر ناخن ایجاد کند. در حالی که هر چسب ناخن می تواند برای افرادی با پوست بسیار حساس باعث تحریک شود، غلظت موجود در چسب 123 می تواند باعث تحریک پوست دست شود حتی اگر چسب های ناخن این کار را نداشته باشند.

همچنین بخوانید: راههای پاک کردن چسب 123 از روی پوست و سطوح مختلف

علاوه بر ایجاد التهاب در پوست اطراف ناخن، می تواند در اثر رطوبتی که جمع می کند عفونت قارچی ایجاد کند.

علاوه بر این برای از بین بردن چسب 123 از روی ناخن، باید ناخن های خود را در لاک پاک کننده ناخن با استون، استون خالص یا الکل بزنید تا چسبندگی چسب ضعیف شود تا بتوانید به آرامی ناخن های مصنوعی را از ناخن طبیعی جدا کنید. این کار مسلما زمان بر است و می تواند پوست شما را خشک کرده و همچنین ناخن های شما را کم آب می کند که در نتیجه آنها را شکننده و مستعد شکستن کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *